1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1E generatie zonder hdmi

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door helpat, 14 jan 2013.

  1. helpat

    helpat Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Ik ben in het bezit van een 1e generatie Xbox360 zonder HDMI aansluiting. Is er groot verschil in beeldkwaliteit als je HDMI aansluiting hebt tov een hd-aansluiting ..
    Is er misschien 1 of andere aansluiting te krijgen om toch via HDMI te spelen??
     
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste een omzetter naar HDMI gaat je beeld niet beter maken. Waarom niet?

    Omdat het beeld uit je xbox komt via component. Dit component signaal kan niet geupgraded worden. Alles wat je vanaf dat moment met het signaal doet zorgt ervoor dat het of hetzelfde blijft, of minder.

    Het echte leven is geen science fiction film waarin beelden scherper worden gemaakt etc.

    Ten tweede, nee er is geen groot verschil in kwaliteit. Het hangt ervanaf hoe je tv omgaat met een signaal. Sommige merken hebben goede component onderdelen aan boord waardoor je geen verschil ziet met HDMI, bij andere merken is dit weer niet zo.

    HDMI kan 1080P signalen doorsturen, component niet. Behalve als je tv dit weer ondersteund. Samsung kon vroeger 1080P over component ontvangen, weet niet of dit nog steeds zo is.

    Met andere woorden: meer info zal nodig zijn om te weten of dit effect heeft ja of nee. Welke tv heb je etc.

    Maar ik zou daar geen moeite in stoppen, want het verschil ga je toch niet zien. Of je moet 2 tv's naast elkaar zetten en on-the-fly gaan vergelijken.
     
  3. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een lange tijd op Component HD gespeeld 720p (had toen geen HDMI kabel) en speel nu op HDMI 1080p. Ik speel op een 32 inch televisie en merk eigenlijk geen verschil in beeldkwaliteit met component HD. Op grotere schermen of andere televisies is het verschil misschien groter maar zoals hierboven genoemd wordt het signaal niet beter als de component HD wordt omgezet in HDMI. Ik zou me er niet druk over maken in ieder geval. :)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is nog een veel groter probleem.
    Tijdens het omzetten van component naar HDMI gaat kostbare tijd verloren.
    Bij de goedkope converters kan dit oplopen tot 1 seconde of meer.
     
  5. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou je er gewoon niet al te druk om maken.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je met component (5 tulpjes) speelt is er weinig verschil te zien.
    Als je met composiet (3 tulpjes/scart) speelt is het wel een groot verschil. Misschien is een VGA kabel nog een optie?
     

Deel Deze Pagina