Ik tune al mijn auto's zo: suspension bijna helemaal soft zodat je auto lekker soepel door de bocht gaat, camber angle (ofzo?) bijna helemaal max zodat je heel veel grip hebt en nauwelijks slipt in de bochten en de boost pressure bijna helemaal vol zodat je wat meer power hebt in je auto. Ik rij zelf altijd hard op een bocht af en ga vlak voor de bocht aan de binnen kant vol op mn remmen staan, daarna geef ik onmiddelijk weer vol gas. Deze rijstijl kan alleen met volledig opgevoerde en getunede auto's (volgens de manier hoe ik het doe) anders slip je namelijk alle kanten op en schiet je uit elke bocht. Probeer dit dus ook niet bij de licences. Bij de licences geldt: zoveel mogelijk je snelheid blijven behouden, maar zorg ervoor dat je niet gaat slippen! liever 10 km/u zachter door een bocht dan dat je slipt. Rem dus beetje ruim voor de bochten en rem gedoseerd! Ik gebruik trouwens nooit de handbrake, zeker niet bij licences maar ook niet bij andere races. Gewoon remmen met x!
Om nog ff terug te komen op je 1e post: Bij een auto die nog niet zo hard gaat heeft het weinig zin om andere suspension en brakes te gaan kopen. Alleen tires zullen helpen met een snelle acceleratie en meer grip. De beste beginauto is naar mijn mening de peugot 206 en dan de 1e 3 official races een aantal keer rijden tot je de honda integra uit '96 kan kopen. Voer deze steeds meer op en je wint elke race tot je een lotus kan kopen. Dan merk je het verder vanzelf wel
Laatst bewerkt: 10 jul 2003