Sega GT 2002

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nosh, 2 jul 2003.

1. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik weet het, ik weet het, deze topic is al vaker geopend, maar ik heb een vraagje over het begin van dit spel.
    Ik heb op aanraden van gamefaqs.com een Toyota TE27 Levin genomen, aangezien je die meteen kan uitrusten met een semi-race suspension, sports brakes en sport tires, zodat je een voorsprong hebt op de concurrentie.
    Ik heb nu de eerste 3 official races gewonnen, maar nog geen een event race. Ik zit nu vast bij de eerste license test, want daar haal ik steeds net de tijd niet...
    Ook lukt het me niet om de bochten goed te nemen, vaak sta ik midden in een bocht stil :) of begin ik als een malloot te slippen... kan iemand me plz helpen?

2. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je goed kijkt zie je een zwarte baan over de weg lopen....probeer die zoveel mogelijk aan te houden....probeer de bochten ook zo goed mogelijk in te snijden.....dus als je een bocht naar links krijgt.....eerst naar buiten en dan voordat de bocht begint naar binnen snijden zodat je precies in de bocht langs de muur rijdt....(waar meestal ook die zwarte baan loopt). Probeer zo min mogelijk te slippen, maar ook niet te langzaam te gaan. En event races moet je nog niet doen...daar is je auto veel te langzaam voor....eerst wachten totdat je hem flink getuned hebt....dan kun je dat gaan proberen.

Gebruik volgende keer maar even de zoekfunctie...want hier lopen meer treaths over.

3. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon rustig aan rijden (niet langzaam)
    Gewoon met normale vaart bij de bocht aankomen (volgas lama zegguh) en dan rustig aan remmen voor de bocht en idd net als T!jg3rn00tj3 zegt, de bochten nemen op die wijze : buiten, binnen, buiten. En probeer de bochten zo kort mogelijk te nemen, daar win je tijd mee en dat kan nou precies die 1 sec. zijn die je tekort kom.
    Suc6 ermee

4. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Bedankt! En weet iemand ook hoe ik het best kan tunen, tips e.d.?

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tunen? Gewoon alles kopen wat er maar te kopen valt. Maar qua bochten: rem ruim vóór de bocht zodat je veel vaart kwijt bent en zorg dat je het gas er weer opzet vlak voordat je de bocht ingaat (beschreven zoals hierboven). Dat is echt de meest efficiente manier. Probeer niet te rallyen (driften door de bochten) want daar verlies je enorm veel tijd mee. Rij beheerst (rem regelmatig) en je komt veel verder in plaats van de hele tijd je gas knop ingedrukt te houden!

6. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik tune al mijn auto's zo: suspension bijna helemaal soft zodat je auto lekker soepel door de bocht gaat, camber angle (ofzo?) bijna helemaal max zodat je heel veel grip hebt en nauwelijks slipt in de bochten en de boost pressure bijna helemaal vol zodat je wat meer power hebt in je auto. Ik rij zelf altijd hard op een bocht af en ga vlak voor de bocht aan de binnen kant vol op mn remmen staan, daarna geef ik onmiddelijk weer vol gas. Deze rijstijl kan alleen met volledig opgevoerde en getunede auto's (volgens de manier hoe ik het doe) anders slip je namelijk alle kanten op en schiet je uit elke bocht. Probeer dit dus ook niet bij de licences. Bij de licences geldt: zoveel mogelijk je snelheid blijven behouden, maar zorg ervoor dat je niet gaat slippen! liever 10 km/u zachter door een bocht dan dat je slipt. Rem dus beetje ruim voor de bochten en rem gedoseerd! Ik gebruik trouwens nooit de handbrake, zeker niet bij licences maar ook niet bij andere races. Gewoon remmen met x!

Om nog ff terug te komen op je 1e post: Bij een auto die nog niet zo hard gaat heeft het weinig zin om andere suspension en brakes te gaan kopen. Alleen tires zullen helpen met een snelle acceleratie en meer grip. De beste beginauto is naar mijn mening de peugot 206 en dan de 1e 3 official races een aantal keer rijden tot je de honda integra uit '96 kan kopen. Voer deze steeds meer op en je wint elke race tot je een lotus kan kopen. Dan merk je het verder vanzelf wel :)

Laatst bewerkt: 10 jul 2003

Deel Deze Pagina