Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Met die eisen heb je aan een laptop van 4-500 euro al wel voldoende, tenzij je films in HD wilt zien.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat gaat tegenwoordig ook prima met de budget laptops :)
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Mijn afstudeerstage komt er aan en is het toch wel handig om een laptop te hebben :+

    Oftewel, Office moet goed draaien, ik wil wel HD films er op kijken en misschien een game.

    Budget: ~€500,-
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Misschien een game gaat wel lukken, ligt er maar net aan wat ie gaat spelen natuurlijk.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Mwah, niet echt een voorkeur, wil gewoon een goede hebben voor de prijs, zijn er ook nog merken die van mindere kwaliteit zijn? Zo iets hoor ik wel vaker.
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb een schurfthekel aan Acer maar anderen vinden die weer geweldig. Zelf heb ik een Dell waar ik erg blij mee ben nog steeds maar ook hiervan zijn er genoeg die het niets vinden. Verschilt heel erg per persoon eigenlijk. Qua prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk dat HP en Asus het altijd wel aardig doen.
     
  8. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBW'ers,

    Zo langzamerhand begin ik mijn deskop zat te worden en wil ik een laptop aanschaffen zodat ik niet gebonden ben aan 1 plek. Graag zou ik willen weten wat een goede keus voor mij zou zijn en hoeveel dit gaat kosten. Mijn budget is tot ong 800 euro. Ik wil dat ik met een nieuwe laptop vlot full hd films kan kijken, kan photoshoppen, ms office (veelvuldig typen in word) kan draaien en internetten ect. Verder game ik niet op de laptop. Qua merken heb ik niet echt een voorkeur. Met betrekking tot het gewicht maakt mij dat ook iet zo heel veel uit, zolang het maar niet aanvoelt als een baksteen :p . Verder vind ik laptops qua design mooi met een "kleine" rand/lijst om het scherm ipv een 'nutteloze' lijst van 3 cm dik.

    Hopelijk kunnen jullie mij adviseren

    Groet
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    HP zag er wel goed uit qua prijs/specs, maar ik had daar dus ook weer negatieve berichten over gehoord :+, ah well.. Tijd om eens goed te kijken :+
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je graag wilt photoshoppen met je laptop zou ik je sterk aanraden om een scherm te nemen met een full-hd resolutie. In dat geval heb je met jouw budget een aantal keuzes. Ik heb de 3 beste er even uitgepakt:
    http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/321798;320973;315826/

    De Lenovo is qua prijs/kwaliteit verhouding de beste keuze en heeft ook de beste hardware in huis, het design van de Asus is echter wat mooier. Maar die is dus duurder en wat minder qua hardware. De Lenovo heeft overigens toetsenbordverlichting, erg handig.

    De Dell is ook een optie, deze heeft een snelle 7200RPM harde schijf, maar geen aparte videokaart. Maar full-hd films kijken moet prima gaan, zelfs met de Intel HD graphics. En ook niet onbelangrijk: De Dell wordt geleverd met Windows 7, kan ongetwijfeld voor weinig geld geupgrade worden, maar wel belangrijk om te vermelden :)
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Is Lenovo wel een goed merk?
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Ja, staan bekend om hun erg goede bouwkwaliteit en betrouwbaarheid.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Had er nog nooit van gehoord. 8)
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik verstuur dit bericht van mijn 5,5 jaar oude Lenovo T60p, gebruikt tot in het oneindige en nog zo stabiel als een huis.

    Heb jij ooit zo lang met een laptop gedaan?

    Lenovo! _O_ Het is dat ik nu switch naar Mac, anders had ik zeker weten weer een Lenovo gekocht. :)
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tot voor kort was Lenovo alleen te vinden in het high-end segment. Tegenwoordig verkopen ze ook laptops onder de 1000 euro. Dus ja, Lenovo is een erg goed merk. :)
     
  16. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    dankjewel voor je snelle reactie! Met graag photoshoppen bedoel ik dat ik van plan ben dat in de nabije toekomst een keer wil gaan leren en mee klooien. Ik heb photoshop eerlijk gezegd nog nooit echt gebruikt. Nu jullie dit weten zouden jullie dan nog steeds deze drie aanraden?

    Alvast bedankt

    Groet
     
  17. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zoek een laptop voor weinig. Tot max 400,-. Deze ga ik gebruiken voor tekstverwerking, internet en dan met name advertenties plaatsen op marktplaats, eBay, etc. Verder soms foto's bewerken. Ga hem iig niet voor gaming gebruiken. Her en der op websites gekeken en er is veel aanbod, maar mijn kennis is niet breed van computers/laptops dus als iemand mij kan helpen aan de beste prijs/kwaliteit laptop is mijn dank groot :thumbs:
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Lees bovenstaande posts eens zou ik zeggen :)
     
  19. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ik kijk woensdag wel even bij de Mediamarkt voor die BTW actie, al zal de prijs wel verhoogd zijn van te voren :+
     

Deel Deze Pagina