1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Exactly! Dingen zijn ruk dus het is überhaupt een wonder dat je ze zo lang hebt kunnen gebruiken8)!
     
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ben ik blij dat ik ze aan m'n zus heb gegeven. :x
     
  3. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik wil gewoon geen nieuwe kopen. :+ Ga morgen toch langs de Apple Store, vraag het dan meteen wel ff.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Telkens als ik een filmpje wil afspelen op xbw krijg ik tegenwoordig dit:

    [​IMG]

    Weet iemand waar dit door komt of waarmee ik het kan oplossen?
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Safari helemaal afsluiten en opnieuw proberen of de pagina refreshen al geprobeerd?
    Hier op Mountain Lion nergens last van.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee het is niet 1 keer. Heb het al een tijdje. Denk een week ofzo?
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf met Chrome dat embedded YT video's vaak trippen, beeld flikkert dan enorm. :confused:
     
  8. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb het ook een keer gehad. Maar bij de ene router wel en bij de andere router weer niet. Misschien dat je instellingen van je router zo ingesteld zijn dat je embedded filmpjes niet kan kijken? Ik kon toen namelijk ook geen dumpert e.d. zien.
     
  9. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Heb ook een tijd gehad op Chrome dat hij niet embedded YT video's afspeelde. Pas na een aantal nieuwe versies deed hij het wel weer...
     
  10. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Waarom kan ik niet altijd m'n NAS benaderen via m'n Mac? Soms staat ie wel bij in de Navigatiekolom in Finder, maar vaak ook niet? Zo heb ik bijv 10 minuten geleden m'n MacBook open geklapt, maar staat de NAS er nog steeds niet bij in de navigatiekolom?? NAS staat uiteraard wel gewoon aan en is via http://192.168.1.67:5000 gewoon te benaderen. Vind dat wel erg vervelend, want omdat m'n iTunes en iPhoto libraries ook op de NAS staan, vindt ie die nou dus ook niet.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij mij staat ie altij bij shared > DiskStation en dan moet ik de gewenste schijf selecteren, waarmee ie dan connectie maakt.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kun je de shares op je NAS niet gewoon standaard mounten? Dus bij opstarten al?

    En als je de iTunes service op de NAS aan hoef je volgens mij geen mount te hebben. DAn hoef je alleen itunes maar 1 keer naar de gesharede library te wijzen (tenminste, zo werkt het onder windows)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij staat de DiskStation <DS213> netjes bij gedeeld ( Mac mini ).
    De DS213 staat nu in de slaapmodus en als ik mijn MBP aanzet en staat de DS213 automatisch bij gedeeld.
    Dubbele klik en de DS213 start zich op en krijg meteen alle mappen in beeld.

    Kan me niet herinneren dat ik een optie aan heb geklikt.
    ---

    Had veel eerder een Synology moeten kopen want ik kan nu een film kijken wat mogelijk was via de Buffalo Linkstation.
    Gisteren in bed gekeken naar de The Dictator (.mkv) op mijn iPad.
     
  14. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Probleem is dus juist dat Shared/Gedeeld niet altijd zichtbaar is in de Navigatiekolom in Finder?!

    Standaard mounten? Hoe doe ik dat?

    En ik heb iTunes verwezen naar de map iTunes Media op m'n NAS, alleen is er niks te zien in iTunes? Als ik op m'n NAS zelf naar die ma gaat, staat daar wel alles gewoon op de juiste plek in?

    Elke keer doe ik in iTunes bij instellingen > geavanceerd de locatie van de map iTunes Media wijzigen naar de map iTunes Media op m'n NAS (/Volumes/iTunes/iTunes Media). Dan doe ik iTunes cmd+q, gooi ik op m'n Mac de map iTunes in de prullenbak, leeg ik de prullenbak en start ik iTunes weer opnieuw op. En voila, iTunes maakt gewoon weer de map iTunes op m'n Mac aan en verwijst naar de map iTunes Media daar in...

    Mijn probleem is dus dat Gedeeld niet altijd zichtbaar is in de navigatiekolom vreemd genoeg. Verschijnt pas na enige tijd.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    je NAS heeft een iTunes server functie. Dus hij kan gedeelde library spelen voor je hele netwerk

    moet je aan/uit zetten in package center volgens mij
     
  16. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Zal dat vanavond eens gaan proberen ja.

    Maar blijf het toch maar raar vinden dat "Gedeeld" niet altijd (direct) zichtbaar is in de navigatiekolom van Finder?? Kan ik daar iets aan doen?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel deze functie aangezet !
    [​IMG]
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Staat bij mij ook ingeschakeld, dus daar ligt het helaas niet aan...Iemand nog andere ideeën?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb mijn DS213 een statische ip-adres geven misschien dat die daarom op mijn 2 Mac mini's en MBP meteen zichtbaar is.
    Heb alle instellingen even nagelopen maar iets anders kan ik me niet bedenken.

    De DS213 gaat om 10:00 uur aan en schakeld toch om 23:30 uur weer uit.
    In de tussen tijd staat de NAS in de slaapmodus.

    Vanavond 5 cd's toegevoegde aan de music map op de NAS , alleen vond iTunes het niet fijn toen ik deze aan mijn bibliotheek wilde toevoegen 8)
    Oplossing gevonden door de nummers in de map "automatisch toevoegen" te dumpen.
     
  20. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hmz, dat zou het kunnen zijn, ik heb volgens mij geen statisch ip-adres. Hoe kan ik dat instellen?

    En waarom gaat je NAS in slaapmodus? 's Nachts is toch juist mooi moment om m te laten downloaden?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina