1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Moonrise Kingdom nog een keer gezien. Blijft echt een mooie film.
     
  2. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    En je hoeft ze ook nog eens niet te betalen.
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik doe nu voor een half jaar British Cinema en World Cinema op een Britse school.

    Dus dat houdt in, films kijken tijdens de lessen en daarover discussiëren_O_
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Cool. Wat kijken jullie zoal?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Act of Valor

    Natuurlijk hartstikke patriottistisch. De Navy Seals kunnen niet acteren en het verhaal gaat nergens over. Maar de actie is subliem. En perfect en niet te overdreven in beeld gebracht. Van die cinematography kunnen veel films leren.

    7/10
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Vandaag heb ik het bij British Cinema over Hitchcock gehad, dus hebben we een gedeelte van The Lodger (1927) gekeken en Frenzy (1971).

    En voor world cinema hadden we het over Noord-Ierland. Dan kom je al snel bij de films over de IRA zoals In the Name of the Father(199:cool: en Bloody Sunday (2002) wat beide trouwens echt topfilms zijn.

    Hitchcock is verplichte kost voor de echte filmliefhebber maar is niet voor iedereen weggelegd. Vooral zijn oude films zijn te gedateerd voor sommige mensen.
     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Inside Man

    Begon wel sterk, maar eindigde vrij kut. Er kloppen ook veel dingen niet, waar ik me aan ergerde tijdens de film. Dialogen waren verder matig op z'n best en soms zelfs vrij corny. Denzel Washington doet ook weer erg stoer. Moest als een intelligente detective overkomen, maar dat lukte niet echt in mijn optiek. De rol van Jodi Foster was ook een beetje gaar. En waar sloeg die scene op waarin Denzel soort van door de straat heen zweefde? 8) Dat paste totaal niet in de film.

    Viel me uiteindelijk toch wat tegen dus, had er goede verhalen over gehoord.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nice. Hoe diep gaan die analyses/discussies? Zeker over Hitchcock is natuurlijk genoeg te vertellen.
     
  9. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Wat voor technieken Hitchcock gebruikte met betrekking not narrativiteit, en licht/schaduw geluid. En wat zijn echt handelsmerken waren in die tijd. Bij Hitchcock was het bijvoorbeeld het gebruik van schaduw en het niet laten zien van alles wat er gebeurd. Hij was heel goed omdat hij nog wat aan de verbeelding over liet.

    Bij Ierland ging het vooral over het IRA-thema en hoe filmmakers daar mee omgingen. Welke kant kozen ze en hoe zie je dat in de stijl en verhaal terug. Het zijn erg leuke lectures in ieder geval.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zojuist voor dr tweede maal Un Prophete gezien. Dat is zo'n goede film. Ongelooflijk. Eén van de beste films van de afgelopen jaar. Fantastisch.
     
  11. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Gangster Squad
    Goede gangsterfilm! Een cast met veel grote namen die uitstekend acteerwerk hebben afgeleverd, erg sfeervol en rauwe actiescènes. Verhaal was wel wat voorspelbaar maar ik heb mij prima vermaakt.

    8/10

    [​IMG]
    Cutie :9
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Spoiler is zo waar!
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Once upon a Time in the West
    Tja, mysterieus en gigantisch sfeervol was het om zo maar te zeggen. Heb de film meer als een langzame drama gezien, waarin de film dat wel fantastisch doet. Verhaal is niet echt heel bijzonder, maar genoeg om je interesse te behouden voor bijna drie uur. Qua montage en muziek is de film uiteraard weer een kunstwerk, heerlijke toontjes met prachtige beelden en vooral heerlijke close ups van zowel Fonda alsmede Bronson. Donkere gezichten en heerlijke sfeervolle blauwe en groene ogen. Beide spelen overigens een goede rol, Henry Fonda als op een of andere manier toch een sympathieke badguy en Bronson als een tja, boeiend personage. Doe daar nog een schoonheid bij en het kan niet meer stuk. Stille momenten, heerlijke muziek en prachtige beelden, nice. 8

    Uiteindelijk minder dan The Good, The Bad and The Ugly maar beide zijn zo verschillend dat je ze amper kunt vergelijken. Ja, misschien qua muziek en beelden, maar OUATITW is veel serieuzer. Hoe dan ook een mooie film, maar TGTBATU blijft voorlopig mijn favoriet. Nu nog OUATIA van Leone en even kijken of er nog wat boeiende westerns zijn. Sowieso The Magnificent Seven even kijken, voor de rest nog boeiende westerns met Eastwood?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hang 'em High :cool:. Al is die wel een beetje knullig.

    En High Plains Drifter/Outlaw Josey Wales zijn erg sterk, maar daar is die ook wat ouder. Nog baziger.
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind het verhaal juist ijzersterk. Zeker voor een western.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo denk ik er ook precies over. :)
    Had het ook wel een beetje verwacht eigenlijk. Dat je Eastwood en die films iets toffer zou gaan vinden. :)
     
  17. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Laatst Offender (2012) gezien. Toffe film, alleen het einde van de film had uitgebreider gemoeten.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Qua film in het algemeen is OUATITW vele malen beter, maar qua western en fun is TGTBATU inderdaad wel de winnaar.

    Enne, je moet natuurlijk ook nog Fistful Of Dynamite/Duck You Sucker kijken. ;)
     
  19. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Dus je vindt de ene film beter, terwijl je de ander leuker vindt? :confused::+
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Schlinder's List wordt ook gezien als een goede film, maar die is toch ook niet bepaald fun?

    Een film hoeft niet fun te zijn om goed te zijn. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina