1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Xboxworld: De toekomst

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Willem, 11 feb 2013.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Allereerst bedankt aan Mirik voor wat hij voor xbw betekend heeft in het verleden.

    Daarna wil ik Willem feliciteren met t overnemen van dit forum en heel veel succes wensen om net zinkende schip weer zeewaardig te maken.
    Wie beter dan iemand die met de fucking boot naar de Albert Heijn moet?!
    Om ook zeker Jorrit niet te vergeten.
    Nieuwe ontwerp ziet er mooi uit en ik zal beloven en wel eens een kijkje op te nemen.
    Top gedaan en ben benieuwd naar t eind product!


    Ow en Willem, als jij het flikt ook zulke kut banners aan te nemen dan kom ik je opzoeken!
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Alsof jij ooit over dat water hier komt.

    Maar bedankt he. ;)
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hehehe Flix is niet zeewaardig. :+
    *rent weg
     
  4. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ziet er nice uit :thumbs:! Erg tof design die nieuwe frontpage, eindelijk eens wat strakker en moderner, werd tijd. En ook fijn dat het forum gaat vernieuwen!
    Mirik bedankt voor je werk tot nu toe! En Willem heel veel succes als nieuwe bazin ;)!
     
  5. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ach als jullie nog enige mensen nodig hebben, laat het maar weten ! Wil graag wat tijd erin stoppen, ben namelijk laatste tijd veel actief op site's ;) Ik hoor het dan wel !
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hi! Wat zou je voor XBW kunnen betekenen?

    Eén community die creëert én deelneemt, bouwer én toeschouwer is, dat is de toekomst.
     
  7. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Lijkt me dat je op z'n minst foutloos Nederlands kan schrijven.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat is niet nodig hoor, als jij bijvoorbeeld goed met Photoshop bent, of een website kan uitpluizen. ;)
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb goed drijfvermogen:+
    Pffft ben aardig bekwaam met mosselen anders:+
     
  10. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wiempie nieuwe bazin?! :eek: We gaan er allemaal aan!


    Gefeliciteerd gek :D
     
  11. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Om bijvoorbeeld banners/headers te maken voor xboxworld?
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2013
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi nieuws Willem. Ben blij dat ook XBW een toekomstplan heeft. Zou zonde zijn om XBW te laten sterven, genoeg content voor de toekomst. Wat Vbulletin betreft, ik zie graag mijn eigen gephotoshopde Q+ button verdwijnen! Keep up the good work! Het is tijd voor een nieuwe Mirik zoals het ook tijd was voor een nieuwe WouteR. Best wishes for Mirik in the UK!
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
  13. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Was er niet eens een plan om een Githubje aan te maken voor XBW? Zitten best veel programmeurs op het forum volgens mij.
     
  14. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Nette designs Nightbringer! Strakke en moderne uitstraling.
    Tof om dit te doen als afstudeerproject, kun je veel in kwijt.
    Ik heb Digitale Communcatie / Communication & Multimedia Design gedaan in Utrecht.
    Hoewel ik nu veel met HTML/CSS/Javascript werk, ligt het conceptuele deel me ook goed. Designs skills ben ik nog (steeds) mee bezig.

    Qua responsive design: pak je daar ook een aparte layout mee voor de "bredere" beeldschermen?
    Of doe je het door de content blokken / afbeeldingen / marges te vergroten afhankelijk van de schermgrootte?

    Puntjes die mij opvallen in het design. Gewoon als feedback, niet als de beste stuurlui staan aan wal, wellicht heb je er duidelijke redenen voor:

    - Wat is de belangrijkste content van de frontpage? Waar komt de bezoeker voor naar de frontpage?
    Volgens mij is het nieuws nr 1, artikelen (reviews e.d.) nr 2.
    Wellicht de nieuws artikelen bovenaan het ontwerp in (bijna) volledige breedte.
    Dit is met ontwerp voor mobiel nog belangrijker ("mobile first").

    - Margins / paddings: De marges tussen de blokken en de padding van de teksten in de blokken zijn naar mijn idee redelijk smal in de bovenste rij (preview / review). Bij nieuws / releases etc. vind ik ze beter.

    - Nieuws: deze staat hoger dan de releases en poll. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat die toch een soort 'los' staat van releases en poll. Aan de andere kant zorgt dit wel voor een wat 'rommeligere' indruk van de uitlijning. Wellicht nieuws / releases poll uitlijnen op dezelfde hoogte?

    - Footer: de dubbele gradient wat 'vlakker' maken. In het eerste en tweede design vind ik die nogal 'hard' over komen, in het derde design oogt die naar mijn idee beter.
    De extra kleur laag achter de content blokken wellicht in één geheel?

    Wat betreft het design voor mobiel:
    De mobiele layout lijkt me nogal groot / lang voor een mobiele pagina.

    Het scherm zal nu gevuld worden met de header, navigatie en de laatste review afbeelding.

    Hou er rekening mee dat op een touch screen door dikte van vingers het lastig is om smalle elementen te selecteren.
    Het menu zou om die reden hoger kunnen of wellicht via een enkele menu knop met daarna grote buttons.

    De "Lees meer" link is daarmee ook te klein: of hier een button van maken of weghalen en de titel van een item of het gehele blok klikbaar.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ey KevskiVD thanks voor de feedback,

    Ik zal even wat dingen verantwoorden voor de designkeuzes.

    De site is zo ontworpen zodat de site op tablets / pc & smartphone goed zou werken. Vandaar dat het ontwerp van de smartphone ook heel erg ''groot'' is kwa hoe die onderdelen toont. In het uiteindelijk ontwerp zijn de de ''lees meer'' knoppen enzo weg gehaald waarbij het hele blok tekst ook als knop zal dienen. De content is ook groots zodat alles duidelijk zichtbaar op de mobiel is, daarnaast is het op de mobiel erg makkelijk om naar beneden te scrollen.

    De navigatie is ook nog veranderd in het proces, deze beelden zijn wat beter voor de mobiel:

    [​IMG]

    De padding is over het algemeen hetzelfde, hoort de content bij elkaar dan heeft die groep ook dezelfde padding. Op deze manier zou je de site in 5 gedeeltes kunnen verdelen.

    • Highlights
    • Nieuws
    • Poll
    • Releases
    • Forum

    Ik ben het met je eens dat nieuws n.1 is maar we willen ook een frisse uitstraling en zijn er uit onderzoek achter gekomen dat veel mensen XBW checken voor het nieuws. Echter willen we ook nieuwe mensen naar de site toe krijgen en willen we onze speciale (reviews etc) content ook een highlight geven. Dit doen we doormiddel van de nogal opvallende highlightbox, daarnaast is het nieuws nog wel goed zichtbaar zodra je op de website terecht komt.

    Om even een beeld te geven hoe de highlights over gaan in een nieuwspagina:

    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Nieuws.gif
      Nieuws.gif
      Bestandsgrootte:
      334,8 KB
      Weergaven:
      129
  16. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Wil je echt een scrollbalk in de textarea plaatsen?
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Aangekondigt?

    Seriously?
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Lol, no clue what happend there 8).

    @Conscience NL,

    Die is van toepassing wanneer er teveel tekst staat.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ach, gelukkig is Lars vooral goed in mooie designs maken. :D
     
  20. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vroeg mij af; Staat de website wel al online om te testen? Op de xboxworld host?
    Verder mooi dat t ook toegankelijke gemaakt wordt voor een phone._O_
     

Deel Deze Pagina