Hallo, ik heb laatst een NTSC xbox uit amerika gehaalt en ik heb het idee dat deze xbox niet helemaal gezond is. Het probleem wat ik heb wordt volgens mijn vader ghost shading genoemd, en als je niet weet wat het is lees dit dan even: Altijd met elk spel dat ik heb, heb ik er last van dat oude beelden blijven hangen; Ik kijk bijv. met rtcw naar een lichte muur, ik schop tegen de muur aan en als hij dat heeft gedaan zie je nog een duidelijke schim van mijn been staan, als ik dan een paar keer heen en weer met het scherm beweeg, dan is het verdwenen. Deze verschijning lijdt bij mij bij wel elk spel tot vage graphics en is dus heel erg eritant. Ik heb mijn xbox aan mn tv gekoppelt met een monstercable 5.1 geloof ik en ik gebruik ook s-video (dus zou het beeld dus eigenlijk mooier moeten zijn) en met mijn pal xbox heb ik hier geen last van. zijn er nog andere mensen die mij kunnen helpen of hier ook vanaf weten??? plz help me!!!
Nee anders zou ik het niet eens kunnen draaien en dat kan wel, ik kan mn tv gewoon overschakelen van pal naar ntsc hmm dat is een goede ik heb ook veel problemen met die adapter gehad, ik zal eens kijken of ik een andere betere kan krijgen....
ik heb een ntcs pal rgb scart kabel, beter beeld en goed voor pal en ntcs, misschien dat daarmee het ntcs signaal beter wordt overgebracht op tv, er zit geen 5.1 optial out op, dus je kan er geen dolby set op aan sluiten via deze kabel
hoi het lijkt of je DNR (Digital Noise Reduction) aan hebt staan van je tv probeer dat eens uit te zetten
thnx zal kijken of ik daar wat aan kan doen... hmm kan je iets verder vertellen wat het is en hoe ik dat kan doen want ik zou echt niet weten waaronder ik dat zou kunnen vinden en wat het is......
optie kan je meestal vinden onder beeld mogenlijkheden ofzo dnr dient er voor om ruis weg te filteren gewoon ff tussen je opties kijken van je tv of ff in de handlijding
Ik heb dat eens gehad met een ps1 op een 100hz tv. Beelden bleven hangen...oftwel sluiereffect. Het kan zijn dat je tv te oud is om de snelheid van de door de xbox verstuurde beelden bij te houden. Probeer anders eens de 60hz optie onder settings in het xbox menu op 50hz te zetten. Misschien ligt het daar aan.
Ehm ja had gekunt maar onze tv is niet echt wat je noemt oud, oke ik zal dan maar alles even gaan proberen vandaag en kijken of het helpt! Maar ik denk dat veel kans heb dat het aan de slome adapter ligt