Fable, het wachten waard

Discussie in 'Algemeen' gestart door Deathrow JJ, 27 jun 2003.

  1. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    En een trailer is geschikt om de graphics te zien, en hoe de animaties verlopen. Laten we duidelijk zijn, de Graphics zijn superb.
    Je kunt hellaas niet uit een trailer opmaken hoe het hele spel is. Het is leuk, dat je mannetje, de omgeving en het gedrag van de npc's veranderd met al je acties. Maar ik vind dat er ook een doel in het spel moet zitten. En volgens mij zit dit er niet in. Ik ben bang dat het een spel wordt met features. Leuk om even te spelen, maar niet blijvend.
    Ik hoop dat ze van Fable een spel zoals Morrowind maken, maar dan veel beter, en dieper uitgewerkt. Maar ik ben bang, dat het alleen rondlopen, monsters bevechten, veranderen, meer monsters bevechten blablablabla wordt, met als gevolg dat de npc's bang voor je zijn, of je vereren.

    Even ter verduidelijking. Ik hoop dat mijn voorspelling NIET klopt.
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    O o o wat een niveau hier toch weer. Mensen die nú al denken dat Fable niet kan floppen. Die namen ga ik echt opschrijven om ze er over een 9 maanden nog eens mee te confronteren als ze hier lopen te janken.

    Morrowind en Fable zijn beide RPG's, misschien zelfs wel een beetje in hetzelfde era, maar moet je maar niet gaan vergelijken. Morrowind is voor de die-hard, Fable richt meer op mainstream.

    Wat betreft die 20 uur gameplay; Het team heeft zelf aangegeven dat als je er flink vaart achter zet en je 100% concentreert op de main quest je het spel in die tijd kan uit spelen. Dan vergeet je echter de tientallen andere subquests, én de vrijheid die je hebt om het spel nog tientallen malen overnieuw te spelen met verschillende personage's.
     
  3. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmmmmm............Fable.............
    - Homer J. Simpson
     
  4. PhoeniXiaN

    PhoeniXiaN Hoi

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Fable

    Mijn mening is dat fable DE game word waar je niet ff overheen loopt, de gameplay word hoger als 20 uur want je kan verschillende vertonongen krijgen, en das al veel gameplay meer, bij mij teminste, dat zal me ook zeker meerdere saves opleveren met verschillende vertoningen, de 20 uur gameplay is berekend als je je richt op de grove verhaallijn zonder subquests, ed dus das gewoon met de botte bijl een beetje raggen tot je er ben zodat je kan zeggen ik heb het uitgespeeld, dat kan eigenlijk niet met zon game, je vind altijd wel wat nieuws dat je niet kende, je kan bijv. met een zwaard vechten, dat betekend breed en gespierd, magie gebruiken betekend oud en grijs worden, in je onderbroek lopen = de dorpsgek worden, mensen op niks af afslachten = een dark personage, ik heb zelfs gehoord dat de game nog 100% verbeterd gaat worden ik was sprakeloos.... als je de filmpjes ziet denk je meteen das de perfecte game, ik denk zelfs dat RPG haters deze game wel gaan diggen, wel zullen gaan kopen, je kan het vergelijken met de gta games, je kan wel missies/quests doen, maat het HOEFT niet je MAG, je kan als je zin heb gewoon leuk mensen verrot hacken en slashen, net als in gta met je katana of je kettingzaag, meat cleaver enzo, het is alleen dan in een andere omgeving, je kan als je de quests goed doet beroemd worden als held, als je alles fout doet, expres of niet, zal je een loser worden die uitgelachen word door dorpsbewoners dat zal me ook weer een save opleveren, ik zal echt veel uren besteden aan verschillende personages uitproberen, ik denk dat ik ook bijv, een slechte, goeie, zwaardvechtende, spellcastende en misschien een mix van die allemaal zal uitproberen, dus proberen om de ultieme character te maken, of gewoon een beetje aankloten en kijken wat eruitkomt, ik las in de PU en zag op Gamekings dat er een eisje vraagt of je haar hondje terug wilt brengen, als je het beest dood en afgestroopt teruggeeft zal het meisje je een beloning geven, want je hebt hem teruggebracht, je krijgt denk ik minder punten dan als je het beessie levend terugbrengt maar toch, je hebt de quest gedaan, ik ga de game cker wel reserveren en desnoods voor de deur gaan liggen, om maar een exemplaar te krijgen dan komt ie de komende dagen/weken de xbox niet uit, tot nu toe zijn de volle krachten van de xbox nog niet benut, hopelijk gebeurt dat met fable wel. als dat idd gebeurt, heb je een toppertje van de bovenste plank waar je niet overheen kan kijken, in mijn ogen is de game heilig, en word het een game waar de komende jaren niet overheen gelopen gaat worden, ook niet door peter molyneux, het zal veel geld kosten om zon goede game te maken en niet iedereen heeft het ervoor over........

    en ik post dit hier omdat wouteR me thread heb gesloten :mad: :mad:
     
  5. PhoeniXiaN

    PhoeniXiaN Hoi

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Fable: cker goed

    ik geef ook mijn mening en naar mijn mening klopt die 20 uur gameplay niet....... laten we nou elkaar niet opfokke en sgelde(niet dat dat nu gebeurt) anders word deze thread ook gesloten
     
  6. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt Fable eigenlijk voor of na Halo 2?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nog niet bekend maar ik heb het gevoel dat er tussen de release dates van die 2 titels niet veel dagen zullen tussen zitten.
     
  8. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo lang nog voordat Fable uitkomt, ik dacht dat die bijna zou uitkomen.
     
  9. Bosschenaren

    Bosschenaren 0wnage

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Volges mij zijn ze allebei nog TBA...
     
  10. j.la

    j.la j.la pour toi

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Door de mensen die deze game helemaal de hemel inprijzen (terwijl ze het nog nooit gespeeld hebben) creeeren jullie alleen maar een domme hype waardoor het spel alleen maar kan tegenvallen, beetje dom als je het mij vraagt. Zo gaat het altijd als brute force niet zo gehypt was dan hadden veel meer mensen gezegd hee geinig spelletje in plaats van hij valt tegen.

    Oftewel moraal van het verhaal stop de hype want daardoor leg je de verwachtingen veel te hoog wat toch niet waargemaakt wordt, als je gewoon denkt we zien wel wat het wordt kan het gewoon niet tegen vallen maar nu, tis jammer.
     
  11. mischa

    mischa Guest

    als het spel gewoon heel erg goed is is het de hype waard en zijn er mensen die er een xbox voor kopen...
    als hij het niet waard is is het alleen een tegenvaller!
    zonder hype een goede game word gewoon minder verkocht ook!
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Domme redenatie :eek: Sleeperhits komen echt wel 'naar buiten' zodra de games worden getest, gereviewt en beoordeeld en dan worden ze écht wel verkocht. Jij redeneerd nu dus dat je elk spel mag hypen omdat het toch niet uit maakt?
     
  13. mischa

    mischa Guest

    je mag het best hypen, maar als het niks word valt het tegen!
    als het wel wat word heb je zwaar veel preorders en weten ook de casual gamers die niet naar reviews kijken ervan af doormiddel van reclames.
    als het tegen valt net als brute force, hebben ze toch de verkoopcijfers!
    en midtownmaddes, een game die vele malen beter is word veel minderverkocht doordat het spel niet echt gehyped is en er weinig reclame voor is!
     
  14. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    ongeacht hype of niet... Hoe kun je nu al een zekergestelde mening vormen terwijl nog zoweinig van het spel bekend is. Wat er bekend is zijn de press-releases en dergelijke, en in zoiets komt IEDER spel goed voor de dag. Dat noemen we reclame. Tuurlijk mag je bepaalde verwachtingen hebben maar om nu al een discussie op te starten of het top of flop is lijkt me ERG voorbarig...

    Maar ach, da's mijn opinie
     
  15. mischa

    mischa Guest

    ik denk dat het een topgame word maar dat er teveel gefocused word op het veranderen van je character en dat dus de game op sommige punten dingen gaat missen, zoals de speelduur of iets!
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee dat heb je ook als het tegenvalt
    Aanwezigheid van reclames is niet afhankelijk van wel of niet zijn van een hype
    Totdat de eerste reviews naar binnen vallen.. Is echt niet positief.
    MM3 is net zo gehyped als Brute Force en heeft het óók niet helemaal waar kunnen maken.
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    _O_
     
  18. mischa

    mischa Guest

    @WouteR: kijk eens naar EtM, die game breekt alle records maar krijgt overal matige cijfers.

    zou dat niet liggen aan de hype en het fenomen The Matrix?
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zo'n enorme hype hing er niet om het spel hoor, ik heb het anders niet gemerkt. Pas 2 weekjes voor de release begon het te borrelen maar de verkopen kwamen door de reclame campagnes die aan de film waren gekoppeld en de naam de Matrix. Heeft dus niks met hype maar met naamsbekendheid van de film te maken.
     
  20. mischa

    mischa Guest

    Ja, oke, dat is idd wel zo.
    Ook al had ik er wel wat meer van verwacht omdat er al maanden toch wel over het wpel gepraat werd, en de film is prachtig dus had ik zeker meer van het spel verwacht.
    dezelfde kwaliteit was toch mooi geweest!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2003

Deel Deze Pagina