1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

  1. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Daar heb ik naar gezocht maar ik kan die optie nergens vinden. Na een paar keer opnieuw opstarten kreeg ik Sata (null) loaded wat blijkbaar betekent dat hij hem niet goed pakt...
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  3. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Thanks. Ik was er een paar uurtjes geleden uitgekomen. Heb de harde schijf op de pc met software van Seagate klaargestoomd voor het grote werk...
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Vraagje over XBMC. Ik heb momenteel een Dune HD Smart D1, waar ik er tevreden over ben :) Ik gebruik 'm in combinatie met Yadis, wat resulteert in het volgende plaatje bij film / serie keuze:

    [​IMG]

    Het enige puntje van kritiek dat ik heb, is dat ik wel alle informatie moet updaten/exporteren via het programma van Yadis. Dus voordat ik een film of aflevering in Yadis zie, moet ik deze eerst "downloaden en updaten"

    Mijn vraag is of XBMC deze informatie automatisch download als er een film/episode is gedownload, of dat ook daar eerst een handmatige update overheen gegooid moet worden? Zo niet, dan denk ik er over na om een goedkope HTPC aan te schaffen met XBMC
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    XBMC heeft een setting voor library update bij startup

    Dus zodra er iets nieuws staat voegt hij het zelf aan de library toe

    Als je wilt dat hij update terwijl XBMC al draait zul je een downloadtool moeten gebruiken die XBMC een notification kan sturen zodra er iets toegevoegd word (of zelf even update library moeten kiezen)
     
  6. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar zit eigenlijk de update knop voor de library :+? Ik start nu altijd XBMC opnieuw op.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    in het context menu zit als je in library mode zit altijd de optie update library

    Hij zit bij mij gewoon onder de 'menu' knop op mn Harmony maar op de PC zit hij blijkbaar onder de C :+

    http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
     
  8. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet dat ook maar eens op mijn Harmony instellen :p. Jammer genoeg is die software zo slecht.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    vind je?

    vind die software geweldig, en de support nog beter

    ik heb een engels model plasma tv van panasonic en die zat niet in de Database

    mailtje gestuurd en de volgende dag hadden ze hem onder mijn account met een custom scriptje toegevoegd. Echte bazen
     
  10. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Windows 7 werkte dat programma nooit goed bij mij. Op MacOSX heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Ik ben wel tevreden over de afstandsbediening zelf.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een PCH + opslag in mijn game-pc, maar die verkoop ik voor een HTPC + NAS.

    Waarom? Mijn game-pc staat in de woonkamer en daar vandaan stream ik op mijn popcorn hour. Dit gaat goed, maar ook bij een Popcorn Hour loop je tegen beperkingen aan wat betreft interface, media center, XBMC etc.
    Daarnaast maakt een pc altijd geluid en moet altijd aan blijven staan, daar wil ik vanaf.

    Wat jij zegt kan, maar dan heb je een maximum aan opslag en kan je niet alles bewaren. Plus dat je altijd geluid hebt van je spinnende HDD.
    Mijn HTPC komt met SSD in de woonkamer te staan. Daarbij komt er een NAS in een andere ruimte te staan, via het netwerk met (om te beginnen) 8 TB. Hierdoor kan ik downloaden wat ik wil, mijn collectie uitbreiden en films, series etc. supervet in een library hebben zoals XBMC.

    Natuurlijk, dit kost geld. En als je alleen een HD-film wilt kijken, is een Popcorn Hour met HDD goed. Maar ik wil een library opbouwen met geniale HD-films, superseries en alles erop en eraan. Dan heb je dit gewoon nodig.
    Uiteraard kan je Jukeboxen downloaden voor de PCH en andere mediaspelers, maar deze zijn niet te vergelijken met de onbeperkte mogelijkheden van XBMC op een HTPC.

    Voor deze HTPC betaal ik € 325,-. Een bedrag wat je ook bijna kwijt bent voor een A-400 PCH of een andere sterke mediaspeler. En je hebt gewoon windows op je HTPC, waardoor je echt bijna onbeperkt bent in de mogelijkheden.
     
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Als je video's streamt naar een mediaplayer, moet je dan een erg snelle verbinding hebben?
    En is het noodzakelijk je pc aan te laten staan wanneer je dat doet?
     
  13. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    1. Dat is afhankelijk van de grootte van de film. Meestal gaat streamen zonder problemen
    2. Als de film op je pc staat wel ja.
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik zoek eigenlijk iets dat mijn muziek draadloos streamt naar mijn installatie.
    Het zou helemaal fijn zijn als ik daarvoor niet perse te pc hoef hebben aan te staan.
    En functies als last.fm, deezer en spotify zijn ook wel handig.

    Is er iets dat in de buurt komt? Wat ook niet al te duur is.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Heb je Spotify premium?
     
  16. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Nee, op dit moment niet.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik gebruik mn ipad voor muziek, via bluetooth naar de versterker en dan spotify afspelen of via DSaudio app de muziek die op mn nas staat

    ideaal want portable en wireless en de tv hoeft niet aan
     
  18. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Nou, ik ben inmiddels gestuit op de Squeezebox Classic en Duet.
    Daarmee stream je muziek draadloos naar je geluidsinstallatie.

    Er staat ook in de handleiding dat je op mp3tunes.com je muziek online kan storen en dan via de box luisteren zonder je pc aan te hebben.

    Probleem alleen is dat die site inmiddels faiiliet en ik dus niet weet of er een alternatief is.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik hoor mijn pch niet, het draaien van de schijf alleen bij het opstarten. Verder zie ik nooit de drang van mensen om een library aan te leggen, van videobanden naar dvd, naar hd-dvd/blu-ray en nu veel digitaal. Waarom steeds opnieuw die collectie willen vastleggen. Met een jaar of wat zijn internetverbindingen zo snel dat je iets OF binnen hebt in een paar minuten OF dat je alles netjes kan streamen in meer dan voldoende kwaliteit. Daarnaast: hoe vaak kijk je iets opnieuw? Ik echt zelden. Full time baan, sport, gamen, piano spelen etc als ik al wat kijk dan wil ik gewoon een nieuwe serie/film en zelfs daarmee loop ik hopeloos achter.

    De mediaspelers zijn ook echt een uitstervend iets vermoed ik. Ook al zou ik nu niet zonder kunnen.

    De enige reden waarom ik nu iets van een library heb is zodat ik een mooie videowall heb :+
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ben gewoon een hoarder.
     

Deel Deze Pagina