[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. RAPPE

    RAPPE Guest

    Oke,bedankt PEJANNL ik ga het meteen eens uit proberen
     
  2. robo

    robo ®obo

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey maar , hoe kan ik het nu oplossen van dat ik mensen niet kan zien / horen / joinen ??? moet ik daarvoor iets aan mun router verandere ??

    ALVAST bedankt RoBo
     
  3. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Een nieuwe firmware lost veel problemen op, en ondersteunt weer nieuwe dingen.

    http://www.draytek.nl

    Misschien moet je DMZ aanzetten (naar het IP adres van je Xbox) om iedereen te kunnen horen, hoe dat moet, zul je in de handleiding op moeten zoeken. Ik heb zef geen draytek.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Bij mij hielp de Xbox in DMZ zetten.

    Ga naar je router toe (http://192.168.1.1/) > NAT Setup > DMZ Host Setup en vervolgens het IP van je Xbox daarin plaatsen. Althans, zo werkt het bij de Vigor 2600

    DMZ is een redelijk simpele oplossing maar misschien iets te simpel, Pejannl is ie riig niet echt fan van :)
     
  5. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    heb ook hetzelfde probleem, maar bij mij ligt t waarschijnlijk wel aan mn verbinding, nl ADSL lite. Het rare is echter dat ik bij UC, MA, Mgp geen enkel probleem heb, en bij MM3 me nauwelijks verstaanbaar kan maken. Ik hoor iedereen wel duidelijk, behalve nimrod vandaag, die stond gewoon stil en kon ik niet mee communiceren, terwijl de anderen wel met hem en met mij...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Dat is op zich niet raar ... MM3 heeft een veel grotere banbreedte nodig (om posities te bepalen) en jij merkt niets van lag omdat je download okay is... maar andere zien je wel degelijk heen en weer springen ...
     
  7. robo

    robo ®obo

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had net weer dat ik nergens kon joine... ff router ingesteld en ff kijken of het kan helpe :)

    5 min later : ik kan joinen * maar weer niet nederlanders , WAAR THE FUCK ZIT HET PROBLEEM
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    echt geen idee ... wat voor abbo heb je wat voor type modem welke router ... en kan je echt geen nederlanders connectien

    staan al je porten open ... heb je het al met dmz geprobeerd?

    /Mod NB SCHREEUWEN HELPT NIET ... BEL DE HELPDESK VAN MICROSOFT
     
  9. robo

    robo ®obo

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ik akn nederlanders joinen :D , maar sommige niet ik hoor nu wel iedereen , ik heb een @home 1024 down en 156 up met een draytec router ( 2200e )

    groetjes Robo , ik zit nu op live
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je dit gedaan?

    Problemen met jouw account zet dan de volgende porten open(door jouw Firewall/router)?

    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

    Mocht je nog problemen hebben verander dan de MTU (Maximum Transmission Unit) setting van jouw router. Op de administrative pagina van jouw router (of andere admin tool) verander de MTU naar 1465 of groter
     
  11. robo

    robo ®obo

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet watk moet doen :p *> IAM NOOB <*
     
  12. Eeks

    Eeks see more

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan sinds drie dagen een vriend niet meer horen via de communicator en hij kan mij ook niet meer horen. (We konden elkaar eerst wel nog horen).
    We hebben elkaar niet gemute en we zijn ook geen buren wat ook wel eens een probleem kan zijn.
    We hebben al verschillende spellen geprobeerd.
    We hebben allebei @home breedband.
    Een andere vriend heeft ook @home breedband en die kunnen we allebei wel horen en hij kan ons ook horen.

    Heeft iemand hier een oplossing voor?
    :confused:
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Lees het topic eens door en probeer de verschillende (werkende) oplossingen.
     
  14. Eeks

    Eeks see more

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het topic even doorgelezen maar er zijn een paar verschillen met mijn probleem.
    -Ik kan die vriend niet horen maar wel gewoon zien, wat de meesten niet kunnen met dit probleem.

    -Ik kan hem pas sinds 3 dagen niet meer horen, daarvoor ging het gewoon goed.

    -Een andere vriend die ook @home breedband heeft kan ik wel gewoon horen en hij woont op ongeveer dezelfde afstand als die vriend die ik niet kan horen. (ongeveer 3 km)


    ik gebruik een router en die vriend die ik niet kan horen een hub geloof ik. Maar ik denk dat het hier niet aan ligt aangezien ik hem eerst wel nog kon horen.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    is jouw microfoon stuk of zijn microfoon .. staat jouw koptelefoon te zacht ? enz? Ik denk dat zijn microfoon op mute staat .. kunnen andere hem wel horen?
     
  16. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem al waar WouteR mee aan kwam aan het begin van dit topic, ik heb een E-Tech adsl Ethernet Router en een basic adsl (mxtream) verbinding.

    Ik denk dat ik dit snap, het enige wat ik nu nog hoef te weten is:

    Hoe kom ik aan het IP van mijn Xbox?

    Alvast bedankt,

    Guus BOK NL
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Er is vast wel ergens een schermpje waar je kan zien welke apparaten een verbinding hebben met de router. Simpelweg even testen, Xbox aan, Xbox uit, welk IP adres staat er niet meer:)
     
  18. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Het IP van mijn Xbox is 10.0.0.6 ik kon hem wel invullen ergens bij NAT-settings, alleen er stond in mijn hele router niets bij over een DMZ Host Setup. Maar ik heb hem nu bij de NAT ingevuld als NAPT, kan dit ook of?

    Ik zal jullie asap mijn bevindingen melden.
     
  19. Eeks

    Eeks see more

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het niet. Ik kan voor de rest iedereen horen en met iedereen praten en hij ook.
    We hebben al 10 keer gekeken of we elkaar gemute hebben.
     
  20. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn bevindingen: Het werkt niet. Dat was te verwachten omdat ik het niet bij de DMZ Host Setup an had gevuld, maar bij de NAT als NAPT. Echter, waar ik het IP van mijn Xbox wel in het DMZ-Host Menu zou moeten kunnen plaatsen blijkt onvindbaar.

    Andere opties?? (in n00b-taal uitgelegd graag:))
     

Deel Deze Pagina