Besturingssysteem Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alex V, 4 jul 2003.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb geruchten gehoord dat de xbox op een besturingssysteem zou draaien, namelijk een aangepaste versie van windows millenium. Weet iemand hier het fijne van?? Het zou kunnen natuurlijk dus ik weet niet wat ik ervan moet denken...

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat maakt dat nu weer uit :confused:? Alle consoles hebben een besturingssysteem... Misschien niet allemaal windows, maar hey, dit is Microsoft he :)

Laatst bewerkt: 4 jul 2003
  3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Nou men beweert dus dat de xbox open is geprogrammeerd en dat wil dus zeggen dat je geen besturingssystemen en drivers standaard hebt meedraaien. Maar hoe worden dan die dvdspeler en harde schijf etc. aangestuurd. Daarom zijn er mensen die beweren dat er windows op zit. Maar ik vind dit een sterk verhaal dus als iemand dit weet dan heb ik weer een weddenschap gewonnen...

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij een aangepaste versie van windows 2000.....maar dat maakt em niet meer computer dan de andere consoles hoor, die hebben hun eigen besturings systeem

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    De xbox draait gewoon op een aangepaste versie van Windows 2000. Ze hebben gewoon alles eruitgeflikkerd (mappen maken, fonts, printe-software etc) en wat nodig is erin gelaten een aangepast.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    EHm het is totaal geen geheim dat er een super-Lite versie van Windows 2000 op draait? Algemeen bekend. De Dreamcast draaide ook op Windows software.

7. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    dreamcast had een versie van windows CE d8 ik.

8. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    hmmmm ja dat moet dan wel een superlite versie zijn... aangezien je nog steeds maar met een 733 mhz bakje zit moet windows daar niet teveel van gebruiken, en het magere 64 mb geheugen moet dan ook haast niet opgeslokt worden door windows. Hoe zit het dan met dat verhaal dat de xbox openbus is geprogrammeerd en dat ie dus geen stuurprogramma's voor videodrivers nodig zou hebben. Open GL, Direct3d etc.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Voor zo ver ik weet maakt de Xbox maakt gebruik van een compleet aangepsate CE versie van Windows. Net als de Dreamcast.

Het gaat er niet zo zeer om dat elk spel gebruik maakt van Windows CE, het is een mogelijkheid zodat spellenmakers zonder veel moeite kunnen programmeren met behulp van hen al bekende methodes.

10. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    heeft hier niet zo heel veel mee te maken, maar ik las vandaag dat het een groep hackers is gelukt om linux op de xbox te draaien zonder mod-chip. Schijnt dat ze maar 2 font files hoefden te verwijderen/vervangen.

edit: hhhhm wat heerlijk is dat zeg: oud nieuws posten :'-(

11. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja er zit een fout in agent under fire en zo dus ook de bootup van de xbox kunnen cracken en vervolgens linux kunnen opstarten. ze hoeven alleen maar 2 font files te vervangen in het dashboard.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  12. krafty

krafty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nope allemaal fout :p ;)

de Xbox draait op een kernel die op het fundament van de win2000 kernel is gebaseerd maar het uiteindelijke resultaat is iets wat dat daar totaal niet meer op lijkt. tis natuurlijk logisch dat ze zoeits gebruikt hebben want het is immers hun eigen technologie dus ook geen licensie kosten .

daar komt bij dat het OS('je) en de drivers niet op de xbox zelf staan maar op de discs . op deze manier zijn de nieuwste games altijd voorzien van de nieuwste versie want zo kan die natuurlijk uptodate gehouden worden (unlike de andere consoles waar het OS ingebakken zit) .

leuk extra'tje hiervan is dat developers ook opengl kunnen gebruiken voor de GFX ipv DX.

13. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het grappig om te lezen dat Microsoft het niet officieel naar buiten brengt wat voor OS er op de XBox draait (aangezien sommigen elkaar in deze thread elkaar tegenspreken). Terwijl andere specificaties (CPU, geheugen, HD, etc.) zo van de XBox site en xbw.nl te halen is. Microsoft wil het schijnbaar wel heel graag geheim houden... :)

14. krafty

krafty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor tis niet bepaald geheim ik heb deze info uit 1 of ander interview via TXB ooit maar dat is al wel weer een tijdje terug .

15. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat lees ook in eens bij de FAQ van deze site:

Wat voor operating system zal er draaien op de Xbox?
    Er draait een gemodificeerde Windows 2000 op de Xbox.

Ik was iets te snel met m'n oordeel, my apologies :)

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    En ja die OS moet idd wel op de cd staan als het een UPDATE bevat... Maar de gewone operating windows 2000 kernel van de xbox staat gewoon op de harde schijf in een eigen segment. Daarom is je harddisk ook opgedeeld in een stuk voor muziek, Operating System, en content en games data.

Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  17. krafty

krafty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het kernel zelf (niet bepaald win2000 kernel maargoe) de discs bevatten geen update maar gewoon de laatste versies die dus ook vanaf de disc worden geladen . als je dus een spel van 1 jaar geleden draait worden dus ook gewoon de oude files die daar op staan geladen.

Deel Deze Pagina