1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Welk spel moet ik kopen? [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 jun 2011.

  1. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik ben op zoek naar leuke budget games met een gave sfeer of vibe om weer 'n beetje in het gamen te komen. Heb sinds kort weer een console (360) in huis staan. De laatste tijd heb ik vooral veel lol in indie games merk ik. Genoten van bijv. Braid, LIMBO, Trine, Faster Than Light, Frozen Synapse.

    Qua genre hou ik van story-driven, puzzle, strategie (vooral turn based) en een grote voorliefde voor coop games. (Multiplayer is op zich ook al een pre omdat ik dat al een tijd niet gedaan heb.) Ik vind een heel goed uitgewerkt concept (zoals frozen synapse) vaak meer waarde hebben dan blockbuster-achtige games met top of the line graphics etc.
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Portal 1 (puzzle)
    Portal 2 (puzzle + aparte co-op modus)
    The Walking Dead (story-driven)
    Bioshock 1 (story-driven, puzzle)
    Bioshock 2 (")
    L.A. Noire
    Civilization Revolution (turn based strategie game)
    Castle Crashers (XBLA game, met co-op)
    Gears of War trilogy (geweldig in co-op, en heeft multiplayer).
    Battlefield 3 (multiplayer, wel een pure shooter)

    Denk dat hier wel een paar toffe games voor je bijzitten, ik vind het in ieder geval allemaal topgames.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Co-op en puzzels? Als je portal 2 dan nog niet gespeeld hebt moet je die echt als eerste halen

    geniale game en geniale gameplay

    qua turn-based strategie games is X-COM echt de absolute topper imho


    edit:// En qua XBLA games zie ik Minecraft nog niet in je lijstje staan, is ook echt de moeite waard op de 360
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
  4. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Thanks. Portal 1 gespeeld op mac, portal 2 nog niet!

    X-com hoor ik van veel mensen ontzettend veel goede dingen over dus ga ik zeker uitchecken. Ik ben echt een nerd voor turn-based strategy. (Valt turn based RPG ook onder trouwens. Veel Final Fantasy gespeeld, vooral ook de oudere versies.)

    Antrax:
    Wij verschillen heel duidelijk van smaak. Jouw games voldoen helaas aan een paar no-no's in mijn smaak. Ik hou *absoluut* niet war games, en over het algemeen niet van shooters. (Alleen HALO [the original] wel gespeeld. Vond vooral de coop super gaaf, maar zoals ik aangaf is de sfeer ontzettend belangrijk voor me en dat was zo in HALO.)

    Ik hou ook niet zo van cartoony/cell shaded/manga games. (castle crashers)


    Tot slot minecraft: het lijkt me zo'n ontzettend weird spel, maar nog nooit gespeeld idd. Heb je wel een doel ofzo? Of moet je gewoon dingen bouwen?

    Ohja en ik dacht dat mss Fez wel iets was, iemand ervaring mee?
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Fez is wel een leuke arcade game. Ik vind hem zelf erg moeilijk, maar de unieke stijl, gameplay en soundtrackt maakt Fez één van de betere adventure/puzzle games op de Xbox Live Arcade. :)

    Ik lees dat je Final Fantasy veel gespeeld hebt, misschien is Lost Odyssey iets voor je? Afkomstig van de maker achter Final Fantasy.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik houd ook van goede verhalen in games, dus ik kan le Lost Odyssey en Tales of Vesperia zeer, zeer aanraden. 2 van de beste (J)RPGs van deze generatie.

    Misschien is Mass Effect ook wel iets voor je; meer story driven dan ME is moeilijk te vinden!
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Fez is ook zeker wel een aanrader. Het is ook een beetje een puzzel/platformer hybride zoals Braid

    Minecraft moet je gewoon de demo even van proberen, het lijkt wat doelloos maar is echt een hele leuke unieke game

    maar prio 1 zou ik dan Portal 2 en X-com van maken. Qua puzzel co-op en turn based strategy is er volgens mij niet beter
     
  8. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Thx voor alle tips! Ik vond portal 1 niet SUPER gaaf, maar wel leuk. Met puzzle bedoelde ik ook meer dat ik graag games heb waar je goed moet nadenken. Niet per se die hard puzzle games, maar games waar puzzle elementen in zitten zegmaar. Ik ga hem checken alsnog.

    Ik hou ook van moeilijke games dus Fez is nice denk ik. Heb een lijstje gemaakt van de suggesties en ga ze allemaal nader bekijken!
     
  9. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Fallout 3 of Fallout New Vegas?
    Het lijken me allebei toffe games, maar ik neig zelf naar NV, terwijl ik op internet lees dat New Vegas wel wat buggy/glitchy is (was?) en dat Fallout 3 beter/leuker zou zijn dan New Vegas.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.781
    Vond 3 leuker dan New Vegas persoonlijk.
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Fallout 3 was de eerste van de twee, die heeft dus nog dat 'vernieuwende' over zich waardoor hij wat hoger wordt gewaardeerd. Puur inhoudelijk is Fallout: NV de game die 3 had behoren te zijn. Althans, zo zie ik het. En misschien ligt de setting van 3 (Washington) jou meer dan NV (Vegas, Mojave desert). Kan natuurlijk ook.
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide games zijn top games, als je er maar 1 gaat spelen en je neigt zelf naar New Vegas, dan zou ik voor New Vegas zijn. Heb zelf meer dan 140 uur Fallout 3 gespeeld (inclusief alle DLC) en meer dan 120 uur op Fallout: New Vegas (inclusief alle DLC)
    Maar volgens mij heeft New Vegas eigenlijk meer content en was Fallout 3 behoorlijk nieuw voor mij waardoor ik er langer over deed, om alles te ontdekken enzo, terwijl ik in New Vegas grotendeels al bekend was met hoe de game werkt en dingen sneller kon doen. Als je ze allebei wilt spelen zou ik eerst voor deel 3 gaan omdat New Vegas uitgebreider is en 3 eerder uitkwam. Het grootste verschil is denk ik de setting, Fallout 3 is meer apocalyptisch en verlaten terwijl New Vegas iets meer leven in de vorm van NPC's heeft (maar nog steeds in een apocalyptische setting)
    Denk dat Shin David gelijk heeft als hij zegt dat veel mensen Fallout 3 hoger waarderen dan New Vegas omdat deze eerder uitkwam en dus een grotere impact heeft gemaakt omdat het toen nieuw was.

    Wat bugginess/glitch-heid betreft, na de patches is dit mij heel erg meegevallen. Op Fallout 3 een paar kleine bugs tegen gekomen en een erg grappige glitch, alleen moest ik toen wel weer een eerdere save herladen. Op New Vegas eigenlijk niets ergs dat ik mij kan herinneren, behalve dat de game heel soms vastliep/zwart scherm maar als je veel saved is dit niet heel erg en vastlopers kom je eigenlijk in elke game wel tegen als je maar lang genoeg speelt.

    Aanrader: welke je ook kiest, ga zeker voor de GOTY-edition zodat je alle DLC gratis hebt, de meeste DLC is echt goed en het echt waard en die Game of the Year editions zijn nu echt goedkoop.
    Voor Fallout 3 is zeker de Broken Steel DLC aan te raden aangezien deze de level cap van 20 tot 30 verhoogt.
    Bij Fallout: New Vegas verhoogt elke story add-on de level cap met 5, het zijn er vier dus als je ze allemaal hebt gaat de level cap van 30 naar 50.
    Daarnaast heeft elke (story) DLC gewoon een erg leuke eigen sfeer en verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2013
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Idd, altijd voor de GOTY edities staan.

    Ik denk dat ik van die 2 ook New Vegas aan zou raden (vanwege de ADS en het zeker niet mindere verhaal)

    Enige wat me tegenhoud is dat Fallout 3 wel de betere intro heeft, het is een betere introductie in de typische Fallout gameplay.
     
  14. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    ^
    Daar had ik niet meer aan gedacht maar is inderdaad wel zo. De intro van Fallout 3 is ontzettend goed gedaan en geeft je echt een goede introductie voor de gameplay en hoe de game werkt, in Fallout: New Vegas is dit dan weer iets minder imo.
     
  15. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    :thumbs: Bedankt voor de reacties.
    Ik ben voor Fallout New Vegas gegaan, die ultimate collection. Duurt nog wel even voor de game bezorgd word.
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    We hebben in ons studentenhuis(zijn met 4 mensen) een xbox met xboxlive, nu zijn we op zoek naar een leuke party-game die we (het liefst) met 4 mensen kunnen spelen, maar met 2 is ook goed..

    We spelen nu veel Black Ops 2 Zombies, en zoeken eigenlijk iets als mario ofzo..

    iemand ideeen?? mag ook XBLA zijn...
     
  17. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
  18. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een leuke RPG voor de Xbox 360. Ik heb een cadeaubon van 25 euro van bol.com en dus moet het binnen die 25,- kunnen vallen en evt. kan er wel 5 eu worden bijbetaald, dus mijn budget gaat tot 30,- :p

    De RPG hoeft niet te voldoen aan veel eisen, alleen eigenlijk veel uren en een grote map en niet al te moeilijk want ik ben niet echt een RPG expert.

    Kan iemand mij helpen?
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Kingdoms of Amalur: Reckoning. Aardig toegankelijk denk ik voor de RPG-'leken' en een grote spelwereld.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Alamur vond ik op zn best een hele matige game

    Ik zou in eerste instantie Skyrim aanraden

    Maar mocht je die al gespeeld hebben dan the Witcher II misschien of Dragon Age I en II
     

Deel Deze Pagina