1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas vandaag er ook niet bij en komende weken ook niet. Heb zaterdag een motocross ongeluk gehad en nu net 5 breuken in onderbeen en 2 in hand lig in in het ziekenhuis...

    Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    aai. Beterschap! :)
     
  3. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Oef dat is niet zo mooi!:eek:
    Beterschap:):
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Brrr, sterkte ermee Yarnick!
     
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Yarnick sterkte!

    Vanavond komt er visite dus ben waarschijnlijk ben ik er ook niet bij.
     
  6. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Yarnic veel sterkte met genezen...
    Ik moet mij ook afmelden voor vanavond, ik moet naar de andere kant van het land en uiterlijk 20:30 vertrekken... ben nog wel ff online maar niet beschikbaar. Have fun.

    Greetz
    Alexander
     
  7. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik zal vanavond wel aanwezig zijn. Graag even wachten op mij met de oefenrondes!
    Zal er voor 20:00 zijn.
    :D
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben er natuurlijk ook! :cool:
     
  9. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er vanavond niet bij. Er staan nog wat andere dingen op de agenda en moet ook ff goed werk gaan maken mbt de verzekering vwb de m'n Ford Fiesta, meer daarover later in het kletstopic.
     
  10. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    een geweldige heat 2 :) dankzij een goede pit strategie op de tweede plek geëindigd
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heerlijke race-avond. Heat 1 gefinisht waar ik startte: achter Rene en voor Flavour, waarbij het zowel vóór als achter me spannend was! Vooral van heat 2 enorm genoten. Vrij vroeg m'n pitstops gedraaid waarbij ik na de pitstops vlak achter Loyall belandde: De rest van de race alles geprobeerd om hem te passeren, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk met Loyall minder dan een tiende voor me en Denvan minder dan een tiende achter me als vierde over de streep gekomen _0_ Een van m'n leukste races ooit!
     
  12. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Mijn eerste pole deze cup\o/ Was al weer even geleden dat ik vanaf P1 mocht starten. Reed een mooie PB tijdens de kwalificatie.

    Heat 1 was hotlappen en als laatste de pit in gaan om zo lang mogelijk vrij baan te hebben.

    Heat 2 achteraan gestart. Hier en daar wat plekjes gewonnen. In ronde 3 wilde ik de pit in gaan, maar Flavour maakte ook de beweging, dus ging ik niet als schrikreactie. Uiteindelijk gingen we allebei niet de pit in8), omdat Bigga ging. Mooie schijnbeweging Flavour;) Paar ronde later wilde ik mijn eerste pit gaan maken, maar ging te hard. Meteen langs het muurtje gestuurd en weer het gas erop en Flavour opjagen. Uiteindelijk kreeg ik vrij baan, omdat Flavour de pit opzocht. Ben toen gaan hotlappen en kon zo mijn PB nog wat scherper zetten. Uiteindelijk in ronde 9 mijn eerste pitstop gemaakt en de leiding kunnen behouden, omdat de 2 achter mij een tweede stop gingen maken, dus weer vrij baan. Toen in ronde 14 mijn tweede stop gemaakt. Door de vele gevechten achter mij heb ik de leiding kunnen behouden. Al met al goed dat ik de eerste keer pitten heb geannuleerd. Anders was ik waarschijnlijk in het gevecht terechtgekomen.

    Mijn doel voor deze race was zoveel mogelijk punten bij elkaar rijden, omdat ik mijn tweede race ga missen. Wel jammer, want Positano is een leuke baan.
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik hoopte de race te kunnen starten met mijn nieuwe headset, maar helaas de postbode kwam niet ondanks een email dat berichtte dat de levering binnen 24 uur zou plaats vinden.
    Ik hoop dat de nieuwe headset 100% werkt zonder gebreken en storingen. Het is een Tritton Detonator geworden. Mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
    Ik wilde eigenlijk een Tritton pro of pro + maar het schijnt dat een digitale geluidscontroler van deze headsets problemen veroorzaakt met het Fanatec stuur(disconnects etc.).

    edit 25/04/2013 14.20 uur post heeft pakketje gebracht. Jammer heb nu middagdienst. Vanavond laat maar uitpakken.
    Als er interesse is, bij met name Fanatec gebruikers, dan wil ik wel een korte review schrijven.

    kwalificatie:
    Redelijk. In ieder geval beter als op Ladera. Was daar niet vooruit te branden.

    1e Heat:
    In de de eerste bocht na de start een kleine remfout gemaakt en tikte daardoor Flavour licht aan.
    Sorry Flavour.
    Flavour had lichte bodyschade. Ik had zelf geen schade.
    Daarna de heat in mijn eigen tempo uitgereden zonder veel gevechten om positie.


    2e Heat.
    Dat was echt werken en zweten in de Peugeot. Ik kon nog net met een vingernagel mijn derde plaats vasthouden die bijna bruut werd veroverd door B Tender.
    Op mijn tandvlees toch een podium weten te bemachtigen in de 2e heat.
    Na de eerste pitstop lag ik tot mijn verbazing op een zeer gunstige positie in de race.
    Het werd nog gekker na mijn 2e pitstop toen ik tot mijn grote verbazing na een paar rondjes Flavour de pitstraat uit zag rijden nog steeds op de pitlimiter.
    Op het rechte stuk had ik door mijn langere aanloop meer snelheid en kon ik Flavour nog voor de eerste bocht inhalen.
    (Achteraf bleek dat Flavour in een gunstige positie voor een podiumplek een stuurfout had gemaakt bij zijn 2e pitstop.)

    Ik zag echter ook dat B Tender stevig in de achtervolging op mij was.
    Ik zag hem figuurlijk bakken vol kolen in de stoomketel gooien, zo snel kwam hij dichterbij.
    Daarna was het oorlog.
    Wat een gevecht. Ik moest echt tot op het randje van toelaatbaar verdedigen om B Tender (die sneller was) achter mij houden.
    Ik denk dat het meer aan zijn skills te danken was dat alles veilig zonder crashes is verlopen.
    Er was een moment dat ik dacht dat ik aan het kortste eind ging trekken toen B Tender aan de binnenkant langszij kwam in een rechtse bocht.
    Gelukkig liet hij mij leven en gaf mij net genoeg ruimte op het asfalt om iets eerder uit de bocht te accelereren.
    De druk werd als maar groter. De auto werd ook wat losser aan de achterzijde door wat schade en ik werd ook nerveuser.
    Volgens mij kreeg B Tender ook bezoek van achteren van Flavour wat het raceleven voor mij iets makkelijker maakt.
    Ik kreeg daardoor in ronde 15 wat lucht en een zeer kortstondig buffertje.
    Maar doordat ik van de spanning een schakelfout maakte in ronde 16 kwamen Tender en Denvan weer gevaarlijk dichtbij en moest ik tot de finishlijn blijven knokken.

    Na de race had ik een rollator nodig, zo vermoeid was ik.
    Maar ik heb achteraf wel genoten van deze heat en het gevecht met B Tender. Erg spannend.
    @ B Tender waar blijven de mooie foto's voor het plakboek?
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
  14. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Weer een leuke avond gehad mannen....................:b:

    kwali: Wist niet zo goed wat ik moest verwachtten, ik had wel geoefend maar ik zag tijden voorbij komen op het forum dat ik dacht dat het lastig zou worden.
    Ik heb de kwali rustig opgebouwd en mijn snelste ronden gereden met een slechte eerste sector, toch knap onder de 1:33.
    Race 1: Voor de eerste keer op de 1e startrij, en een redelijke start begon het goed. Met Tender achter me en wetende dat zijn racepace wat beter is dan de mijne was ik blij dat ie in de derde ronden de pits opzocht met Flavour. Kon me volledig concentreren op Menno en dat betaalde zich uit met continu knappe rondetijden. Samen met Menno en Denvan de pits bezocht (zeer gezellig) en kwam gelukkig weer voor Tender de baan op. De laatste ronden nog onnodig spannend, begon de 1e sector met -0.200 en vierde de tweede plaats al om vervolgens de 2e sector +0.245 te zien staan en Tender op mijn achterbumper te hebben werd de laatste bocht nog spannend. (ik zal noooooit meer een plekkie vieren als ik nog niet gefinished ben)
    Race 2 : Kan ik wat korter over zijn, concentratie was er niet meer. Maakte al een schakelfout bij de start en in de tweede ronde dus met bakschade gereden. Telang doorgereden daarmee|:- dus de pitstop strategie was niet je van het. Pas na de tweede pitstop ging het weer beter maar toen was het kwaad al geschied helaas.
    Na de drama op Ladera was dit een stuk beter, voor volgende week weer veel oefenen want dat is een baan die ik altijd oversla:confused:

    Ben benieuwd of het wat is want deze stond op mijn wishlist:thumbs:
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Verslag staat weer op de frontpage!


    Kwalificatie. Kwam maar niet clean onder de 33! :'-(

    Heat 1: Een 4e startplek en een 4e eindpositie. Mooie battles gehad met Tender. Ik had wel hele lichte schade aan de achterkant van mijn bollide. Daardoor had ik het gevoel dat de auto heel klein beetje onstabiel werd in snelle bochten. Geen grote effecten. Toch reed ik hier en daar wel slordig. Vooral de eerste loop aan bochten vond ik lastig om constant snel te nemen. Er had misschien wat meer in gezeten as dat beter ging, maar zeker geen verkeerd resultaat.

    Heat 2: Aaah, super zonder weer! Lag een hele lange tijd op een mooie 2e positie. Na mijn eerste pit kwam ik zo'n 80 meter voor Bigga uit. Die voorsprong hielt ik heel aardig vast. Maar toen ging het fout. Ik maakte al mee dat Menno zijn eerste pit entry miste. Met die gedachte wou ik rustig mijn 2e pit ingaan, maar ik ging veel te snel. Met een laatste poging om het te halen trok in de handrem aan om met een drift naar binnen te gaan. Maar door de snelheid zou ik de muur raken. Toch wat links gestuurd en met een spin richting de muur gekomen. Acter uit gestoken en snel de pit in. Helaas was Bigga, die ook zijn 2e stop kwam maken, voorbij gegaan. Bij het uitkomen waren ook Loyall en Tender er voorbij en kwam ik net voor Denvan buiten. Na wat battles om me heen gaf ik ook mijn 5e plek weg aan Denvan en finishte op een 6e plek. stom stom stom. De snelheid is er zeker, nu nog foutloos!



    [​IMG]
    [​IMG]




    Gelukkig sta ik nog in de top 3! :)
     
  16. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Loyall was 5de in Heat 1, ik was 6de. :b:

    Ik was al op achterstand gezet na de aanvaring met Flavour in de eerste bocht.
    Heb daarna alleen nog Bigga kunnen pakken.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Aah ik zie het ja. Zal het aanpassen.
     
  18. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Dit was trouwens het verschil op de streep in Heat 2.
    Wel grappig om te zien dat Tender een alles of niets poging deed door in zijn 3 te blijven.
    Hierdoor haalde ik Tender helaas pas na de finish in. :+

    [​IMG]
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Was mij niet eens opgevallen. Ik had de replay 1e heat niet bekeken, vergeten op te slaan Ik herinnerde alleen dat ik ergens in het middenveld was geeindigd.

    Bedankt Denvan voor jouw oplettendheid.:thumbs:
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Fixed! :)
     

Deel Deze Pagina