1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kent iemand verticaal inklapbare monitoren?

    Net zoals bij sommige all-in-one pc's kan je het scherm naar achteren plat klappen. Ik zoek ook zoiets, maar dan alleen als monitor.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Samsung zal er vast wel een voor je hebben :+.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Harr die fucking harr. Aapje. :p
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Snap eigenlijk niet wat je precies zoekt, maar mijn monitor kan helemaal horizontaal liggen. Is een HP w2408h.
    [​IMG]


    Zeg maar zo:
    [​IMG]

    En dan kan je hem helemaal horizontaal leggen.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Cool, zoiets zoek ik ja! Thanks.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Crossfire vragen

    Op dit moment verdiep ik mij in de kansen en "risico's" van een crossfire installatie. Mijn gewenste setup is er één van twee XFX DD 7970 GHZ.

    Toch roept het wat vragen op:
    1 ) hoe zit het met de garantie? mijn setup is nu 4 maanden oud en besteld bij Alternate, vervalt de garantie als ik mijn kast open maak? Zo ja, stel dat hij het niet meer doet moet ik dan mijn 2de kaart eruit halen en doen alsof mijn neus bloed?
    2 ) voordat ik mijn GPU eruit haal zou ik volgens sommige websites in eerste instantie de huidige drivers moeten verwijderen terwijl andere websites aangeven dat ik gewoon de 2de kaart erbij kan doen en dan daarvoor drivers downloaden..
    3 ) Heeft hier al iemand ervaring met crossfire of sli, welke stappen waren genomen etc?
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    1) Natuurlijk niet, op elk onderdeel heb je garantie, stel je wilt upgraden en je zou garantie kwijt zijn op alles? Nee dus :+
    2) Geen idee
    [NOPARSE]:cool:[/NOPARSE] Geen idee
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik ellende had met mijn computer moest ik hem open maken terwijl er telefonisch support werd gegeven door ALternate, toen was in het systeem genoteerd dat de kast werd open gemaakt. "mocht er wat gebeuren terwijl de kast is open gemaakt dan is het gedekt". Straks ga ik hem open maken zonder toestemming van Alternate, ik dacht dat het dan niet onder de garantie zou vallen.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Waarom bel je ze niet gewoon met de vraag of het mag?
     
  10. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Hoe moet het dan als je bijvoorbeeld een extra ssd/hdd in wil bouwen? Ga je daarvoor je kast weer opsturen naar alternate?

    Alternate maakt jou computer ook van alle onderdelen en merken, op elk onderdeel in je kast zit appart garantie van de leverancier van dat product.

    Dus gewoon lekker je kast op maken :) en als je dat netjes doet hoe zouden ze dat in godsnaam kunnen zien? hun hebben de kast toch ook open gehad om alles te bouwen ;)
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had expres juist niet gebeld omdat ik dan niet meer kon doen alsof mijn neus bloedde. Idee is dat ik medio dit jaar of aan het einde van het jaar mijn GPU ga vervangen. Ik wist niet hoe het dan zat met de garantie. Of de garantie op het product zou blijven bij verkoop van bijvoorbeeld de GPU.

    De website geeft gelukkig aan dat bij assemblage bij Alternate alle afzonderlijke onderdelen ook onder de fabrieksgarantie vallen, er wordt nergens aangegeven dat de garantie vervalt indien het onderdeel wisselt van eigenaar.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Om even op de andere vragen antwoord te geven:
    2. Als je bij hetzelfde kamp blijft (dus AMD of Nvidia) hoef je niks met de drivers te doen. Pas als je overstapt van kamp moet je alle drivers er eerst af halen van het oude kamp en daarna de nieuwe installeren.

    3. Let op: is je moederbord wel crossfire geschikt? Zo ja, heb je er van Alternate dan ook een crossfire bridge bij gekregen? Die verbind de twee videokaarten namelijk.

    Ziet er zo uit (ongeveer, verschilt weer per merk):
    [​IMG]
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    De Z77 die ik heb is crossfire geschikt, en ik heb zo'n crossfire bridge gekregen. Bedankt voor de info in elk geval :) Fijn dat ik weet dat ik voor crosffire dus niet hoef te kloten met drivers als ik bij hetzelfde kamp blijf.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
  14. Cocopuff

    Cocopuff Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben al tijden aan het kijken voor upgrades van me pc zodat ik jaren vooruit kan met optimalen specs wat is het beste qua upgrades voor me zoja welke ik hoor graag van jullie:
    ik zie zelfs dat me processor een betere moet komen wil ik games blijven spelen in de toekomst op max meer geheugen en zit te denken om gtx 690 videokaart in SLI te doen met me huidige 590GTX kan dit?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat gaat niet werken. Je kan wel nog een tweede(hands) GTX 590 erbij zetten. Maaruh.. zo'n GTX 590 kan toch nog wel meekomen met de huidige games? Je zou eerder een nieuwe processor kopen.
     
  16. Cocopuff

    Cocopuff Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    33
    Hoi Lenny-t,

    Hoezo zou het niet werken als ik een gtx 590 in SLI doe met een gtx 690 of een GTX titan? inderdaad de huidige vid doet het nog maar niet alles meer max ik dit wil ik wel graag. Welke processor zou je me aanraden dacht zelf namelijk aan.

    https://www.4launch.nl/shop/product...0ghz-10mb-box/kieskeurig#p-4-productid-117532

    of kan je betere voor de nieuwste gaan?

    en me ram moet groter worden omdat bepaalde spellen dat vragen naar wat moet ik kijken qua MHZ? 1600 of hogere
     
  17. Cocopuff

    Cocopuff Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    33
    Heb enige tijd gesproken met een medewerker van 4launch en uitgekomen op een paar upgrades graag jullie mening erover voordat ik over ga op aankoop


    Asus Sabertooth Z77 iZ77, SATA600 RAID, USB3.0 €
    204.90
    Corsair 2x8GB, DDR3, PC12800, CL11, XMS3 €
    101.90
    Intel Core i7 3770K 3.50GHz 8MB Box €
    297.90
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan verschillende GPUs niet met elkaar mixen bij nVidia, je moet gelijke hebben. Je kan dus geen GTX590 met een GTX690 combineren.

    Je moederbord is wel aan de prijzige kant. Je bent toch een gamer dus echt speciale dingen ga je er niet mee doen. Koop gewoon lekker een goedkopere, bijvoorbeeld de MSI Z77A-G45, kost nog geen 100 euro. RAM en CPU is verder prima keuze. CPU kan je ook nog lekker overklokken voor wat extra pit.

    Overigens komt Intel in juni met de 4000 series en de nieuwe chipsets. De verwachte prijzen hiervan staan in deze link: http://tweakers.net/nieuws/88056/eerste-prijzen-intel-haswell-processors-duiken-op.html

    Dan zou je eventueel nog de Core i7-4770(K) kopen, mag je voor jezelf bepalen of het het wachten nog waard is.
     
  19. da_ruub

    da_ruub Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    320
    Een tweede gtx590 erbij in SLI zou kwa prijs/performance de beste optie zijn. Zo'n i7 3770k is voor gamen overkill, dat kan je ook prima met een i5. Z77 platform zou ik nu sowieso even links laten liggen, Haswell staat al voor de deur namelijk...
    Aan je specs te zien draai je nu nog op het x58 platform. Overstappen naar het x79 platform is voor jou waarschijnlijk ook zinloos, of je moet echt een diehard bencher/overclocker/poweruser zijn.
    Wellicht zou je het intern geheugen wel nog uitkunnen breiden, al is de extra performance die je daarmee behaalt bij gewoon gebruik en gamen ook minimaal..
    Eventueel zou je nog je OS en programma's op een ssd hdd kunnen zetten, als je perse iets wilt upgraden.

    Ik draai momenteel met dezelfde processor en wou eigenlijk ook gaan upgraden. Z77 is als Haswell uitkomt over twee maanden verouderd, en men stapt ook over van socket, dus dat is een slechte optie vind ik. Dan kan je beter wachten op Haswell en kijken of je dat het upgraden waard vind. Mocht je dan als nog de overstap willen doen naar het Z77 platform, dan zal het waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn dan nu.
     
  20. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Na bijna een jaar mijn pc te hebben en er erg tevreden mee te zijn heb ik toch een vraag.

    Is het mogelijk om een GTX 680 in SLI te hebben van twee verschillende merken. Zoals ASUS en EVGA? Want de gtx 680 die ik nu heb ik dus bijna niet meer te koop.

    Iemand enig idee of dit werkt?
     

Deel Deze Pagina