1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik gebruik altijd 2 schermen, dus ik vind het wel toegevoegde waarde hebben. Op één scherm heb ik dan altijd een overzicht van to do dingen etc.
     
  2. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand aub? Ik heb al me Apple tv herstelt maar helpt niet er zit dus iets in me iMac niet goed, maar zoals ik al zei in iPhoto zit alles goed in albums(mapjes)
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Even op Tweakers vragen anders?
     
  4. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ah, juist. ik gebruik daar dashboard voor.
    enige wat daar staat zijn de unit converter en stickies :)
     
  5. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Iemand enig idee waarom ik niet meer uit en in kan zoomen met m'n trackpad op mn macbook air? De rest van de functies met 1,2,3,4 vinger lukken wel?
     
  6. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje over de macbook pro retina.
    buiten het beter beeld zit er nog iets qua verschil op ?
    Ben van plan een mac te halen maar weet nog niet de welke.
     
  7. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    8 gb ram geheugen en een 128 gb ssd, vergeleken met de normale macbook pro.
     
  8. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt.
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja, en het feit dat het bij de Retina Macbook zit vast gesoldeerd op het moederbord waardoor je het dus niet zelf later kan upgraden.
     
  10. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Dat is waar, maar de normale macbook pro ondersteund niet meer dan 8 GB, dus je kan toch niet meer ram erin stoppen dan die van de retina.
     
  11. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info jongens !
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Oh dat wist ik niet!

    Maar 128GB SSD vind ik erg weinig. Zeker als je Retina Macbook je enige 'pc' is. Dan moet haast wel met een NAS/Externe HDD gaan werken.
     
  13. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Iemand pls?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Normale MacBook Pro ondersteund gewoon 16GB. Apple geeft het niet officieel aan, maar het werkt wel gewoon.
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik werk met m'n 256GB MacBook Pro ook met een Externe Harde schijf. Is echt niet te doen als je vaak video's monteert!

    Gelukkig gaat het wel perfect met de My Passport (2TB) van WesternDigital.
     
  16. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Op m'n oude MacBook mail was er nog een duidelijke spam map, die kan ik in de nieuwe Mail niet vinden op m'n Air..?
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand hier een Mac Mini uit 2012 in gebruik? Hoe is de performance van dat apparaat?

    Heb vorig jaar m'n iMac de deur uitgedaan maar gebruik sinds een paar weken m'n MBP uit 2010 zo vaak dat ik bedacht dat een Mac Mini wel tof zou zijn :+

    Geheugen kan je makkelijk upgraden zag ik maar iemand (Riv?) ervaring met het plaatsen van een SSD? Je kan bij Apple ook een Mini met Fusion Drive aanschaffen maar die prijzen vind ik belachelijk 8)
     
  18. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb er zelf één (i7 quad core 2012) en ben er heel tevreden over. Ik gebruik m'n mini voornamelijk voor schoolwerk (office) en het streamen van films naar m'n apple tv. Ik heb wel eens een filmpje proberen te maken in iMovie en muziek in Garageband en dit ging ook wel allemaal vrij vlekkeloos.

    Waarvoor wil je hem gebruiken?

    De i7 QC heb ik eigenlijk niet nodig voor mijn gebruik, het enige zware wat ik doe is converteren van video's. Dat is ook het enige moment dat ik de fans hoor blazen. Ik kan geen vergelijking maken met andere Macs omdat dit mijn eerste is. Hoewel er geen SSD in zit, merk ik niet dat ik dit mis o.i.d. Het zal misschien wel een verbetering zijn ten opzichte van de normale harde schijf m.b.t. opstarten, maar vooralsnog heb ik er geen last van dat het allemaal wat langer duurt. Ik kom van een 5 jaar oude PC en 4 jaar oude laptop, dus dan is alles al snel beter :+

    Je kan het geheugen inderdaad makkelijk upgraden, het is simpeler dan een ikea kast in elkaar zetten :9 Ik heb wel gelezen dat je twee exact dezelfde modules moet gebruiken, anders kan je last krijgen van kernel panics en andere fouten.

    SSD is inderdaad er zelf in te zetten als 2e harde schijf. Van wat ik gezien heb qua tutorials is dit vrij makkelijk te doen als je maar voorzichtig bent. Gezien de prijs zou ik zelf geen fushion drive aanschaffen, daarvoor vind ik het te duur.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het vorige model (2011) met i5 (2,1Ghz) , 8GB (1333Mhz) en Intel HD3000 videokaart.

    Ik ben zeer tevreden over de performance van de mini.

    Een SSD of 2e HDD plaatsen is redelijk zelf te doen als je 2 rechterhanden hebt.
    Ben bij het plaatsen van de 2e HDD kwam ik geen gekke dingen tegen.
     
  20. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ah oke dat wist ik dus weer niet :p Ik had namelijk op de apple website gelezen, max: 8gb. Maarja als die 16gb ook gewoon doet, is natuurlijk mooi meegenomen :)

    Verder is 128gb ssd idd wel erg weinig, momenteel heb ik ook een 128gb ssd in mn normale laptop, maar gebruik hiernaast wel een 1tb externe hdd voor al mn schoolwerk etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina