1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Blauwe scherm (Hoe spoor je dit op?)

Discussie in 'Games' gestart door Leis, 11 mei 2013.

  1. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hey,
    Was net even Fez aan het spelen op de PC en wat denk je krijg ik een blauwe scherm en start de pc opeens opnieuw op. Waar zou de oorzaak aan kunnen liggen en hoe los ik dit probleem op? (Daarom om deze reden wil ik ook geen PC gamer worden, dat gezeik altijd met PC's.)

    Thanks, voor het mee denken en wellicht ook het probleem kan oplossen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2013
  2. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    speel em op de xbox.
     
  3. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    We kunnen niet veel helpen als je geen error message post ben ik bang.
    "Mijn Xbox is stuk wat is het probleem?" :9
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Welke Windows versie heb je?

    Rechtermuisknop op Deze Computer --> Eigenschappen dan kiezen voor Geavanceerde systeeminstellingen --> Geavanceerd dan onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen kies je voor Instellingen. Zet dan het vinkje uit bij Automatisch opnieuw opstarten.

    De volgende keer blijft dan in ieder geval de foutmelding waardoor je scherm blauw wordt in beeld. Dat zoekt makkelijker.

    Je kan ook in de Windows logboeken even kijken naar de laatste foutmeldingen. Daar staat ie ongetwijfeld ook tussen :)

    [​IMG]
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het nieuwe blauwe scherm is iig een stuk beter dan de oude. :+ Helaas niet erg informatief.
    [​IMG]
     
  6. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Het is dat de foto zo wazig is, anders kon je uit de onderste regel afleiden wat de oorzaak is.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het scherm blijft helaas niet lang genoeg staan om de code over te kunnen schrijven/onthouden...
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Kan mijn laatste blue screen niet eens meer herrineren, moet toch echt al een goede paar jaar geleden zijn :D

    Met Windows key + Printscreen maakt ie een screenshot die automatisch in je My Pictures map komt, maar geen idee of dat werkt met een BSOD :+
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Moet je even doen wat ik een post boven je dumpte :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ging er van uit dat het niet ging bij een BSOD , maar wie weet. :p
    Ja hoor, ik refresh een keer niet voor ik post, zie je net dat er iets nuttigs komt te staan. :+
    Maar het ging mij gelukkig meer om het gezellige smiley gezichtje wat er staat. Ben je gelijk minder boos als je de BOSD krijgt. :cool:

    Zo eens kijken of jou tipje ook nog op dezelfde manier werkt voor W8.
     
  11. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Thanks, Winterbase uitgevinkt en hopelijk krijg ik weer een melding zodat ik kan zien, wat voor probleem het is.
     

Deel Deze Pagina