1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Bah! Had zo gehoopt dat dat allemaal niet waar zou zijn. Blijkbaar wordt het dan toch een PS4 (als hoofd console) als je echt nextgen wil gamen. Even E3 nog afwachten en later dit jaar de hardware vergelijkingen, maar zoals het er nu voor staat is het bye bye MS :x
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Echt next gen? Vooralsnog is de Xbox One de enige console die we gezien hebben. :+
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het ging uiteindelijk om de console?

    De gamer krijgt zijn beurt eigenlijk pas op de E3.

    Achievements / dikke mega server etc zijn ook heel interessant voor de gamer. Waarschijnlijk gaat x aantal % aan de hand van de server berekend worden zodat de console een stuk sterker zou kunnen zijn dan wat op papier staat.
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Veel functies in 1. Dat is gewoon tof. Ja er zijn nauwelijks games aan bod gekomen en daardoor zijn veel mensen teleurgesteld.

    Een box met 8gb ram ddr3 is imo zat om de komende jaren door te komen. Over de 8 core en GPU is niet veel bekend, maar het zijn gewoon prima specs. Als je kijkt hoeveel er geoptimaliseerd is voor de 360 en de resultaten kan je op grafisch physics gebied veel verwachten.

    Als er met de E3 de 15 exclusives worden geshowed zitten daar minstens 3 of 4 toffe titels bij. Als je dan kijkt heb je een pakket met prima specs (Check), veel features en functies (Check) en leuke games (nog even afwachten, maar voor mij check want Forza is instafap).

    Ik heb er toch wel een goed gevoel bij, maar de E3 is dichtbij en dan is het erop of eronder.



    edit: over de 3 gig die naar het os gaat. Veel Gaming pc verliezen ook veer resources aan Windows, Anti Virus en dergelijken. Hoeveel weet ik niet precies.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De ps3 en 360 riepen ook al dat ze ook de mediaspeler in je huiskamer zouden vervangen. Dit zie ik vanwege codecs en licenties nooit gebeuren. Het is deze gen niet gelukt en zal om die redenen ook volgende gen niet gebeuren.

    Mijn raspberry pi download via usenet, torrents etc, speelt praktisch alles af, is te besturen via mijn telefoon, tablet, pc en gewoon met de muis. En daarnaast een stroomverbruik van 3,5W. Never ever gaat dit lukken op de volgende generatie consoles. Niet op die van Sony, Nintendo of Microsoft. Het blijven grotendeels gesloten systemen die daardoor altijd achter de feiten aan lopen op dit gebied.


    Dat gaat nooit werken, aangezien elke console dan altijd online moet zijn.
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Dit werkt natuurlijk alleen voor online gaming, het zou ruk zijn als de prestatie van de console achteruit ging als je offline bent. En aangezien Sony dit (nog?) niet doet/kan zullen alleen de Xbox Exclusives dit gaan gebruiken.

    Ik ben er van overtuigd dat Microsoft gaat knallen op de E3. Ik verwacht een stuk of 4 kinect games en dan heb je nog 11 (!!) exclusieve titels die het eerste jaar (?) uit moeten gaan komen. 8 nieuwe IP's, dat is niet mis imo.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Alleen ik denk dat de 'media-player' opties erg beperkt zullen zijn en ook geen volwaardige media-player zal zijn en dat je niet al je 'illegaal' gedownloade films/series erop zou kunnen kijken dus de media-player gaat denk ik al af vallen omdat ze anders geen films/series van hun eigen Xbox video marketplace gaan verkopen.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Bij Sony kon je toch ook games zeg maar ''downloaden'' en dan direct al spelen? Nou'ja dat is soort van hetzelfde.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik weinig hoop op E3. Wanneer is de laatste keer dat Microsoft met een goede presentatie kwam die vooral op gamers gericht is? Niet sinds de introductie van Kinect in ieder geval...
    Ze zullen misschien wat leuke dingen laten zien, maar denk dat toch minstens 50% van de presentatie wederom opgevuld gaat worden met TV/social media/casual/Kinect...

    Wat mij het meeste stoort is dat games nu account-gebonden worden. Ik koop eigenlijk nooit tweedehands games, maar nu kan bijv. mijn broertje niet ook de game spelen die ik koop, tenzij die een 'fee' betaalt die waarschijnlijk gelijk staat aan de adviesprijs? Dacht het niet...

    EDIT: In die video hierboven wordt dus gezegd dat het hetzelfde werkt als DLC/Arcade games nu. Account gebonden, maar op de eerste console kan iedereen het ook gratis spelen. Dat is al een heel stuk redelijker als dat waar is... Interessant, dan valt Microsoft/Xbox One niet meteen af voor mij. Hopelijk krijgen we bij E3 een stuk meer relevante game-gerelateerde info van zowel Sony als Microsoft.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  11. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik neig na deze presentatie voor het eerst heel erg naar het PlayStation-kamp. Ik vind dat Microsoft's hele filosofie over wat een console moet zijn de komende 10 jaar totaal misslaat. Welk bijdehandje gaat er tijdens een familie-avond voetbal kijken statistieken oproepen d.m.v. splitscreen? Daar heb je je tablet of smartphone voor.
    Verder zullen de Nederlandse televisieproviders Xbox Home nooit gaan ondersteunen. UPC heeft net Horizon gelanceerd en zit echt niet te wachten op een alternatief. En stel je voor, je hebt via Xbox One's Guide een cool nieuw programma ontdekt en wil instellen dat je het hele seizoen wil opnemen: lukt niet. Je moet switchen naar je setopbox. Of je hebt een programma op je setopbox opgenomen en wil het via Xbox One kijken: lukt niet. Bottomline: Xbox One zorgt er alleen maar voor dat je juist meer gaat switchen tussen je apparaten. :emo:

    Anyways. Ik ben heel benieuwd waarmee ze op de E3 komen. Better be good, anders komt er als eerste (..en voor het eerst) hier een PlayStation in huis.
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Pre-rendered, denk ik iig. ;)
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Delen je broertje en jij dezelfde Xbox? Dan is er geen probleem.

    En je kan imo niet vergelijken met de E3's van vorige jaren en die er straks aankomt. Deze gaat over de nieuwe console en ze moeten nu wel games laten zien die er toe doen omdat familiegames toch nog niet in trek zijn bij nieuwe consoles omdat de console toch te duur is in het begin voor de huismoeders, de early adopters meer hardcore gamers.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klopt. Erg gave functie.
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Mensen die roepen dat ze een PS4 gaan halen wegens de ''fee'' voor 2ehands games of ''altijd online'' gaan van een koude kermis thuiskomen ben ik bang.

    Sony gaat natuurlijk hetzelfde doen want dit wordt gewoon door de uitgevers van games bepaald. (die 'fee' dus)
     
  16. Seh

    Seh Guest

    http://www.oxm.co.uk/54519/microsof...erate-today/?cid=OTC-RSS&attr=OXM-General-RSS


    Uitlenen lijkt wel mogelijk te zijn. Wel op dezelfde Xbox tho en aangezien je je HDD niet kan loskoppelen... Maar misschien is inloggen op jouw account wel genoeg bij een maatje om samen te spelen.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zij hebben toch al aangegeven dat used games gewoon speelbaar zijn?

    Maar ach, dat kan je ook hier zeggen, ze zijn wel speelbaar maar je moet wel wat ervoor betalen :+
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    XBox toch ook ?

    Dat is inderdaad bevestigd.
     
  19. Seh

    Seh Guest

    Ik heb echt van alles gehad qua game consoles, maar de laatste 2 generaties ben ik voor een Xbox gegaan. Ik wacht gewoon rustig af wat ze gaan tonen totdat ze uitkomen en dan beslis ik wel.

    Microsoft gaat Sony echt niet die extra sales geven door anders te handelen in dingen als tweede hands games, dat zou echt heel stom zijn.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik verwacht dat die mogelijkheid ook wel aanwezig zal zijn bij de Xbox One, zeker met 300,000 servers.

    Ben ik overigens de enigste die Illumiroom gemist heeft?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina