1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat is de tl;dr versie hiervan? :+
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Haha +1

    Ik zat ook al te zoek naar de dikgedrukte stukjes! :+
     
  3. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Best een interessant stukje inderdaad, ik wacht nog op de E3 voordat ik mijn definitieve conclusie trek.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het idee van in een matchmaking queue zitten en tegelijk een ander spel spelen is super tof :eek:.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Was het al gepost?

    TOF dit man :mad:

    Xbox One Incompatible with Current Gaming Headsets
    New proprietary data port makes current-gen products obsolete


    Of the many details that began to trickle out of Microsoft's Xbox One reveal, the next-gen console's controller accessory port went largely unnoticed, but its inclusion could have a lasting impact for players. As we learned during our hands-on session, the new controller will come equipped with a new, proprietary data port that replaces the chat cable connector found on the current generation, which a trusted source tell us will make the system incompatible with existing gaming headsets, including high-end audio products like those made by Astro Gaming, Turtle Beach, Tritton, and others.

    While game audio will be available through the system's optical port, in order to support chat communications, headsets will be required to make use of the new connection type. While it's possible that either Microsoft or third-party makers could develop an adapter to offer backwards compatibility, we're told that the new port is part of a larger strategy to gain control over the accessory market. Manufacturers will not only need to develop entirely new products for the new connection standard, but use licensing and authentication protocols from Microsoft, potentially driving up costs for consumers. The licensing program could also limit the variety and competitive nature of the accessory market since all manufacturers would be required to adhere to Microsoft's terms.

    On the other hand, the proprietary format could offer significant improvements to the chat audio experience. The new data port reportedly supports stereo audio, potentially for the purpose of delivering game audio directly from the controller or simply boosting mono chat audio in the current-gen to stereo. In the case of the latter, stereo chat audio could lead to virtualized directional communications, allowing players to hear where a nearby player is speaking from — a feature currently found in PC titles like ARMA 2.

    When reached for comment, Microsoft representatives didn't explicitly state that current hardware was incompatible, but rather that the company was focusing on new devices:

    "We are working with 3rd party headset manufacturers to create new headsets that will take full advantage of the Xbox One technology," company representatives said. "We will share more details in the future."

    It's also unclear is whether Microsoft is currently developing a headset solution of its own or will instead utilize the Kinect's noise cancellation and player detection technology to serve as the primary chat receiver.



    Mja lijkt me duidelijk. Er komt vast geen adaptertje of wat dan ook...zal wel weer een gloednieuwe worden. Gamegeluid dus wel, maar lullen met je vrienden kun je vergeten....
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Xbox.com: How it games >klik<


    Niks nieuws tho, maar wees blij dat ze iets over games plaatsen hehe
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Samenvatting van de dev panel van MS uitgeschreven door iemand die graag alleen de positive kanten benadrukt

    dus niks nieuws
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    [​IMG]

    Dit vind ik wel interessant.. Meer population voor games die in EU niet zo popi zijn als in VS (Gears).. Maar dan moeten de cloud servers al hele snelle dedicated servers fungeren toch. Hopelijk beter dan "True Skill"
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat is inderdaad een toffe feature.
     
  10. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik kreeg daar juist de kriebels van, het enige waar ik op wil kunnen selecteren is Ping! :+

    wat kan mij reputatie of zogenaamde skill nou schelen

    Ik snap die hele uitspraak niet.. welke matchmaking duurt nou zo lang dat je ondertussen een ander spel gaat spelen?

    dan is er toch niets mis?
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou als ping geen problem meer is (is dit wel mogelijk?) speel je iig niet tegen noobs maar tegen mensen van je eigen level. Wat is er leuk aan noobs hele tijd matchen terwijl je veel beter bent
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee. Cloud of niet, dedicated server of niet. De kwaliteit van de verbinding van de andere spelers blijft altijd een rol spelen

    Dat is juist het probleem.

    Wat ik zou willen in de matchmaking is meer opties om je eigen eisen te kunnen stellen aan de verbinding van iedereen die bij jou op de server zit.

    Bijv ik stel in < 50ms

    dan duurt mijn matchmaking langer dan die van iemand die het niet interesseert omdat ik moet wachten tot er genoeg spelers met dezelfde eisen die er ook allemaal aan voldoen met elkaar gematched kunnen worden

    maar dan heb ik in ieder geval een goede verbinding

    reputatie, skill en al die onzin zijn mij geen klap waard als ik vervolgens met 2 amerikanen, een japanner en een verdwaalde australier op 1 server word gegooid.

    En als er weer games komen zoals BF waarin ik zelf een server kan huren dan wil ik daar ook in kunnen stellen wat de minimale verbindingskwaliteit is.

    op PC is dat heel normaal en we gaan blijkbaar toch die kant op :+
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Sloober was je voor ;)
     
  15. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het opvallend dat er nog mensen zijn die dit soort belachelijke keuzes van Microsoft verdedigen of zeggen dat het niets uit maakt. Wat mij betreft is vrijwel alle info die nog toe vrijgegeven is negatief. Kan er echt niet blij van worden.

    Het enige mooie is dat hij water kan koelen...
     
  16. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit dus :)
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    1) Dat de xbox super goed is in het draaien van apps
    2) Dat Kinect nog veel beter wordt.
    3 ) Dat cloudgaming voor betere gameprestaties kan gaan zorgen

    Ik zie nog steeds niet in hoe Kinect interessant gaat worden voor games. Het principe is grotendeels hetzelfde en het is nu ook ruk. Apps boeien mij totaal niet. Die dingen gebruik je nauwelijks op een console en zijn vaak USA only. Dat cloudgebeuren is imo het enige echt interessante vanuit gamersperspectief.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Veel van de nieuwe ''features'' doen mij persoonlijk weinig. Ik koop zo goed als nooit tweedehands games & verkoop mijn games eigenlijk ook niet meer. Dus dat grootste probleem heeft geen invloed op mij.

    Wat ik wel jammer vind, is dat mijn XBLA games niet meegaan en hij niet backwards compatible is. Iets waar ik waarschijnlijk toch geen gebruik van zou maken, maar ik vind het een gemiste kans.

    Het internet gebeuren is spijtig, maar nog steeds onduidelijk.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat cloud gebeuren is absoluut interessant en je kan er eindeloos enorm vette toepassingen voor verzinnen

    Maar daarbij heb ik dan weer de vraag: Welke multiplat dev gaat dat gebruiken als het op PC en PS geen optie is?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    misschien is er iets generieks voor te verzinnen? Texture-loading oid?

    Man de gifs staan zelfs op Geenstijl :+

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina