[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

    Seh Guest

    Ik denk dat hij zich vooral focust op je ogen, neus en mond. Die blijven wel ongeveer het zelfde jaren lang. :+ Zelfde geldt voor de vorm van je hoofd.

    En als het dan even niet werkt ben je genoodzaakt om even handmatig in te loggen (OH NOES!!:+).
     
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    'Cloud kan voor betere graphics Xbox One-games zorgen'

    De grafische kwaliteit van Xbox One-games kan verbeterd worden door bepaalde processen en berekeningen via de cloud te laten verlopen. Dat meldt Microsofts general manager van Redmond Games Studios and Platforms, Matt Booty, tegenover Ars Technica.Booty reageert op de vraag hoe Microsoft zijn 300.000 geplande servers voor Xbox One gaat inzetten. Volgens hem hoeven lang niet alle grafische en technische processen binnen een Xbox One-spel direct berekend te worden. "Zaken die ik vertragingsgevoelig zou noemen, zijn geraakt of beschoten worden in een racegame, of de reacties op botsingen. Dat soort dingen moeten direct berekend worden en corresponderen met je controller".Wat betreft zaken als belichting, denkt Booty dat de cloud een uitkomst kan bieden. De ingezette servers zouden dan een deel van de vereiste rekenkracht op zich kunnen nemen, zodat die van de Xbox One-spelcomputer zelf niet belast wordt. "Een voorbeeld daarvan is belichting. (...) Zulke zaken behelzen vaak gecompliceerde berekeningen vooraf, maar hoeven niet noodzakelijk ieder frame geüpdatet te worden."

    Zonder internet

    Ars Technica kaart hierbij een aantal kanttekeningen aan, zoals wat er gebeurt als de internetverbinding wegvalt. Volgens Booty hebben ontwikkelaars altijd al oplossingen moeten vinden voor een wisselende kwaliteit van de graphics. Bijvoorbeeld als er nog een deel van de spelwereld ingeladen moet worden. "Een van de spannende uitdagingen is dat we een hele nieuwe verzameling aan technieken hebben om te managen wat op de cloud afgeschoven wordt en wat er terug komt."Geplaatst op 24 mei 2013 door Marcel Vroegrijk

    Bron: Gamer.nl
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Idd nog niet bekend.

    Maar mijn Tritton Ax Pro heeft alleen een optisch en een USB-poort nodig op de PS3, dus hopelijk zit ik met een PS4 goed.

    Bij de 360 heb ik 1 ding meer nodig; aparte plug voor voice....

    Ik hoop echt dat er tussenstukjes gemaakt gaan worden, maar ik ben er bang voor....

    Ach, gewoon vaker een ronde RRoD en klaar.:9


    BTW; volgens mij nog niet gemeld gezien, hoe groot zijn de nieuwe doosjes van de games? Ik hoop op het mooie kleine formaat van BluRay doosjes...
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ik ben ook wel benieuwd naar hoe die controller nu is, onder andere met die triggers die ook trillen (toch? "+)
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja, de feedback is nu per hand eigenlijk. (dus in de triggers)

    Schijnt nogal een tof effect te hebben, meer immersion!
     
  6. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ah ok thanks.. Nou ja ik heb mijn Xbox 360 nog altijd natuurlijk... :b:
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wat ik eerder poste

    en deze komt weer naar boven met een update...dit kan ik zelfs niet geloven :+

    http://www.mcvuk.com/news/read/the-extent-of-kinect-2-s-visual-drm-is-beginning-to-emerge/0116138

     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope nog niet. Maar door het Europese hof is geloof ik wel besloten dat het wel zou moeten kunnen :)
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  10. TreVe

    TreVe Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil toch ff reageren op deze hele zaak, ben namelijk erg teleurgesteld in microsoft.

    Laat ik eerst ff zeggen dat ik totaal níets met social media, smartphones, tablets of tv's waarmee ik mn tostiapparaat kan bedienen en tegelijk een bak koffie kan zetten, heb. Tv kijken doe ik via mn upc kastje op een hd scherm, films kijk ik wel via mn dvd speler, een telefoon heb ik om te bellen en een laptop om op internet te gaan. Logischerwijs gebruik ik mn 360 alleen om games te spelen. Internet op de xbox heb ik nooit geprobeerd, ik heb toen het net nieuw was 1x een video gekeken via de overpriced store, app's heb ik nooit gecheckt en kinetic heb ik me al helemaal ver bij vandaan gehouden (Nintendo Wii heb ik 2 maal gekocht en 2 maal net zo snel weer verkocht), voelt gwn een beetje dwaas om als een malloot in je woonkamer te staan springen, dansen en weet ik veel wat.

    Moet eerlijk bekennen dat ik niet de persconferentie gekeken heb, maar heb de afgelopen dagen wel veel gelezen. Kom tot de conclusie dat de nieuwe Xbox niet voor mij bedoeld is. Het had voor mij heel simpel kunnen zijn, en ik wil ook echt niet te snel oordelen, microsoft had voor mij een console moeten gaan brengen met: veel exclusieve titels (maar hoelang blijven games tegenwoordig überhaupt exclusief? Assassin's Creed, Mass Effect, Dead Rising, anyone?) en met sterk verbeterde graphics waarvoor ik best een nieuwe tv zou willen aanschaffen.

    Ik hoor iedereen zeggen dat de exclusieve titels allemaal op de E3 te zien zullen zijn, dit wil ik best geloven en ik zal er ook eerlijk naar kijken. Feit blijft dat microsoft wel de toon heeft gezet met de reveal en dat het gedachtegoed achter de nieuwe Xbox One (wat een achterlijke naam ook trouwens) duidelijk lijkt. Een onthulling van een nieuwe console gebruik je niet om, zoals sommigen hier zeggen, alle technische dingen uit de weg te krijgen. Nee, een onthulling gebruik je om te laten zien welke richting je op wilt gaan met je nieuwe product. Dit is dus duidelijk niet mijn richting. Zal me eerlijk gezegd ook niks verbazen als die 15 zogenaamd exclusieve titels op de E3 een hoop kinetic titels blijken te zijn.

    Het lijken te verklooien van de tweede hands games markt, ik koop vrijwel nooit 2nd hand dus voor mij is dit niet zo'n probleem. Feit blijft wel, als dit daadwerkelijk zo is, het weer een schandalige scam is en alleen bedoelt om de consument geld uit de zak te kloppen. De consument die de Xbox 360 groot heeft gemaakt, ik heb zelf inclusief games, hardware voor duizenden euro's in dit apparaat geïnvesteerd en heb er geen moment spijt van gehad. Xbox 360 is tot nu toe mijn favoriete console en ik heb ze allemaal gehad vanaf de NES tot en met de 360 (uitzondering van Playstations).

    Dan nog die achterlijke regels dat je online zou moeten zijn of dan in ieder geval 1x in de 24 uur? Dit klinkt mij allemaal heel vaag. Snap niet waarom ik gedwongen zou moeten zijn een apparaat continu met internet verbonden te houden. Als ik, zoals ik op dit moment doe met de Mass Effect Trilogy, een single player spel speel, trek ik nog weleens mn internet van de Xbox af om ongestoord door mensen die online komen, party invites of messages de game te kunnen spelen. Dit is dus schijnbaar niet meer mogelijk.

    Ik zou er best overheen kunnen komen dat ik gedwongen wordt om Kinetic erbij te nemen, ook al vind ik het 10x niks. Ik zou best kunnen leren leven met de internet restricties en al die andere onzin. Voor mij blijft het grootste obstakel in de aanschaf van de Xbox One: dat ik, als iemand die de Xbox alleen voor de games koopt, niet de voornaamste consument ben. Ik snap best dat sommigen dit apparaat geweldig vinden en met hun hoofd in de wolken lopen met de functies die het heeft, maar ik ben er hier niet 1 van.

    Microsoft heeft mijn inziens hun intentie duidelijk gemaakt en laten we eerlijk zijn, deze trend is de afgelopen jaren al ingezet. Welke games zijn er nu nog exclusief (afgezien van die Kinetic rotzooi), behalve Forza, Halo en Gears (vette games, dat dan weer wel)? De focus ligt de laatste jaren al heel erg op de gamer die af en toe eens als een idioot voor een camera wil staan springen. Toen de Xbox 360 werd gelanceerd en de eerste jaren erna had je echt het gevoel dat je de ultieme gameconsole had, veel exclusives, goede graphics, gebruiksvriendelijk menu en goede ingame online functies. Dit gevoel heb ik totaal niet met de Xbox One.

    Microsoft heeft naar mijn mening, heel wat werk te verrichten willen ze mij bewegen tot het kopen van de nieuwe Xbox. Ik zal ze in ieder geval een eerlijke kans geven. Had de eerste Xbox, wat natuurlijk een bakbeest was, maar wel met potentie, en heb er met veel plezier op gespeeld. Bij de 360 hadden ze het beter in de vingers en brachten ze het, zeker in de eerste jaren, bijna tot perfectie qua gaming. In plaats van een nieuwe evolutie gokt microsoft nu op een revolutie. Deze is niet aan mij besteed. Nee, voor het eerst in mn leven overweeg ik serieus een Playstation aan te schaffen. Hoop dat Sony de zaakjes wel op orde heeft, dan is het byebye Xbox voor mij. Hun filosofie spreekt mij in ieder geval meer aan, van wat ik ervan heb gehoord gaat Sony terug naar de PS core: gaming.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar de 15 exclusives die we krijgen zijn first-party ;).
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb het verhaal hierboven gelezen en ben het er grotendeels mee eens. Ook ik zal ze een eerlijke kans geven maar ben ook van mening dat de focus niet meer bij gaming op nummer 1 ligt. Maar wat ik begrijp en daarom het minder erg vind, is dat dat 24uur online moeten zijn, komt door het cloud gaming (correct me if Im wrong). Ik had wel liever iets gezien met game met bijvoorbeeld erop "cloud enhanced game" en waar je dus voor met internet verbonden moet zijn en voor andere games niet
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Ik snap wat je zegt en kan me er gedeeltelijk in vinden. Terecht eindig je met het geven van een eerlijke kans. Vergeet niet hoe het internet werkt. Veel geruchten worden direct voor werkelijkheid aangenomen. Ik ben ook nog niet onverdeeld enthousiast, maar vergeet niet; MS heeft met de Xbox 1 en de 360 twee top consoles neergezet. Ik verwacht dat ze met de One hun zaakjes echt wel op orde krijgen. Hoe, dat is nog even afwachten :)
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat MS het met de xbox en de 360 twee goede consoles heeft neergezet wil niet zeggen dat het automatisch betekent dat het met de One ook goed komt. Het zal niet de eerste keer zijn dat een fabrikant de plank misslaat. Sega/Dreamcast b.v Sony/Vita, Nintendo/N64. Niet altijd is het zo dat het het einde van de console/apparaat of bedrijf is. Maar zelfs de grootste bedrijven kunnen inschattingsfouten maken.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Er was NIKS mis met de Dreamcast!

    (behalve de marketing en het feit dat er geen kopieerbeveiliging op zat en ze geen support van EA hadden :+)

    en btw ook niks mis met de N64. Hoe kun je dat uberhaupt zeggen met games als Mario64, Goldeneye en Ocarina of Time?
     
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Dat is ook zo, maar ik verwacht dat ze dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn. Ik kan het natuurlijk niet garanderen, maar ik bedoel meer dat ik van mening ben dat we nog geen conclusies moeten trekken aan voorbarige geruchten. De mindset van gamers ten aanzien van de One worden op dit moment ook echt beïnvloedt door al die negatieve geruchten. De evolutie van consoles is al jaren gaande en wie weet speelt MS daar juist goed op in. Ik reken in ieder geval op een goede "herstel" presentatie op de E3!


    Edit: @ Delphiki. De apparaten en sich waren prima, de positionering was echter minder goed. (DC --> ondersteuning) (N64 --> Cartridges) Dat zou ook kunnen gebeuren voor de XOne.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    One is een heel ander verhaal. Microsoft mikt nu op Apple en Google zoals we allemaal jaren geleden al aan zagen komen.

    Het apparaat is geen klassieke games console meer. De vraag is, gaan ze nog wel zorgen dat de gamers (wij dus) die normaliter hun early-adaptors zijn in markten buiten de US staan te springen om een One te halen.

    Op dit moment lijkt het daar nog niet op, maar een goede E3 presentatie kan de hele boel weer om draaien

    als de games daar van het scherm spatten zijn we waarschijnlijk nog steeds wat pissig vanwege de always-online en verplichte kinect en geen used games en etc..

    maar als de games die ze tonen de moeite waard lijken zijn we allemaal ineens veel meer geneigd om meer door de vingers te zien.

    (denk ik)

    Ze hadden eigenlijk ook wel moeten weten dat we niet warm zouden lopen voor alleen CoD en Fifa

    dat zijn nou juist de 2 games die passen bij de doelgroep die ook geinteresseerd is in TV kijken en de NFL en dat soort functies. Aka de casual gamer die een paar games per generatie koopt

    imho een hele andere situatie dan de Dreamcast. Die kun je beter vergelijken met de WiiU (met dit verschil dat de DC wel een hele berg top exclusives heeft :+)
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zoals ik zei, inschattingsfouten. Dat kan op meerdere manieren zijn. Doelgroep niet begrijpen, marketing, tekort komen met hardware.
    Sega heeft b.v. zijn Dreamcast totaal niet aan de man gebracht. Op gebied van marketing de plank misslaan dus. Nintendo N64, vasthouden aan cartridge terwijl de disc zijn intrede doet. N64 had veel groter kunnen zijn met spellen als Mario, Goldeneye e.d. en dan ook nog met disc.
     
  20. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, kan iemand mij vertellen wat het probleem is van dat patent van microsoft? Als ze gewoon kunnen zien met hoeveel je op de bank zit oid, waar maken sommigen hier zich dan zo ongerust?

    en nog even dit, you're not that special.. dat de spionnen van deze wereld je zullen willen volgen via kinect.


    In een artikel dat Fardo postte stond héél erg duidelijk dat je niet zo hoeft te vrezen dat microsoft da gamers aan het vergeten is.. ze willen gewoon hun userbase uitbreiden en daar is niks mis mee, het blijft nu eenmaal een bedrijf dat zoveel mogelijk geld wilt en dan moeten ze uitbreiden maar gaming zal er sowieso wel bijhoren, ookal doen ze er extra dingen bij.. er werken verdorie 7000 mensen aan de Xbox, ze kunnen gerust meerdere dingen tegelijk doen.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina