1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Inderdaad, aan die had ik nog niet eens gedacht. Leuke spellen (party game dan iets minder), die zou ik ook graag terug zien.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kleine poll op Battlelog. PC natuurlijk master race.
    Maar Xbox en PS dichtbij elkaar, waar de PS4 zoals nu met de PS3 een kleine overhand heeft. Door de DLC. Wat volgens mij gaat switchen naar Xbox met de EA deal. :)

    [​IMG]
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Kinect is geen ramp als het maar gewoon een 'better with Kinect' titel is. Dus dat je dan voicecommands krijgt of hooguit zelf moet aanvoelen, maar dat liever met de controller. Of lekker de boel optioneel houden.

    Zou mij niet verbazen als dit:

    [​IMG]

    Of dit:

    [​IMG]

    De lionhead title is. Vraag me ook echt af wat dit is, tis van Rare iig:

    [​IMG]
     
  4. Seh

    Seh Guest

  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    ... ik zeg het nogmaals.

    Leuk dat grafische geheugen van de PS4. Echter heeft dat een nadeel. Voor zover ik gelegen heb een groot nadeel. De processen die normaal gesproken zo behandeld kunnen worden kunnen nu langzamer verlopen.

    D'r zit een verschil in DDR en GDDR.

    GDDR = Processor / Grafisch ( dus het systeem en graphics ). Wat dit KAN betekenen ( en wil niet zeggen dat het dat ook gaat doen ) is dat het geheugen dus 2 dingen in één keer moet gaan bereken. Geen probleem voor GDDR5 natuurlijk maar het kan de boel dus gaan vertragen.

    Zoek het is een keer op. Word schijtziek van die grafieken :+
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    The principle differences are:?DDR3 runs at a higher voltage that GDDR5 (typically 1.25-1.65V versus ~1V)?DDR3 uses a 64-bit memory controller per channel ( so, 128-bit bus for dual channel, 256-bit for quad channel), whereas GDDR5 is paired with controllers of a nominal 32-bit (16 bit each for input and output), but whereas the CPU's memory contoller is 64-bit per channel, a GPU can utilise any number of 32-bit I/O's (at the cost of die size) depending upon application ( 2 for 64-bit bus, 4 for 128-bit, 6 for 192-bit, 8 for 256-bit, 12 for 384-bit etc...). The GDDR5 setup also allows for doubling or asymetric memory configurations. Normally (using this generation of cards as example) GDDR5 memory uses 2Gbit memory chips for each 32-bit I/O (I.e for a 256-bit bus/2GB card: 8 x 32-bit I/O each connected by a circuit to a 2Gbit IC = 8 x 2Gbit = 16Gbit = 2GB), but GDDR5 can also operate in what is known as clamshell mode, where the 32-bit I/O instead of being connected to one IC is split between two (one on each side of the PCB) allowing for a doubling up of memory capacity. Mixing the arrangement of 32-bit memory controllers, memory IC density, and memory circuit splitting allows of asymetric configurations ( 192-bit, 2GB VRAM for example)?Physically, a GDDR5 controller/IC doubles the I/O of DDR3 - With DDR, I/O handles an input (written to memory), or output (read from memory) but not both on the same cycle. GDDR handles input and output on the same cycle.The memory is also fundamentally set up specifically for the application it uses:confused:ystem memory (DDR:cool: benefits from low latency (tight timings) at the expense of bandwidth, GDDR5's case is the opposite. Timings for GDDR5 would seems unbelieveably slow in relation to DDR3, but thespeedof VRAM is blazing fast in comparison with desktop RAM- this has resulted from the relative workloads that a CPU and GPU undertake. Latency isn't much of an issue with GPU's since their parallel nature allows them to move to other calculation when latency cycles cause a stall in the current workload/thread. The performance of a graphics card for instance is greatly affected (as a percentage) by altering the internal bandwidth, yet altering the external bandwidth (the PCI-Express bus, say lowering from x16 to x8 or x4 lanes) has a minimal effect. This is because there is a great deal of I/O (textures for examples) that get swapped in and out of VRAM continuously- the nature of a GPU is many parallel computations, whereas a CPU computes in a basically linear way.
     
  8. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Was dit al bekend?

    http://www.polygon.com/2013/5/24/4361974/the-xbox-one-can-talk-to-you-will-feature-remote-play
    Dat take-over moet er haast wel in zijn gebracht na het PS4 event.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ok ik heb dat even gelezen en begrijp het gedeeltelijk, haha. Maar wat is nou de voorlopige conclusie/verwachting van die bron?


    Het stukje van Leis, that is.

    Dit al bekend over used games?

     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  10. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Poeh, ik stoor me altijd zo aan alle taalfouten en scheldwoorden. Was voor mij weer genoeg Gamekings voor een jaar.
     
  11. Seh

    Seh Guest

    Haha, heb dat ook wel ja. :+ Maar ik vind items als dit die het een beetje samenvatten wel handig, dan blijft het ook wat beter hangen.
     
  12. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat is waar, jammer dat er geen beter gameprogramma in Nederland is.
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Veronica heeft tegenwoordig ook een gameprogramma... iets met insidegamer ofzo.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Gammo! :+
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is niet beter. Slechter zelfs.|:-
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Zondag kwamen we het tegen tijdens het zappen bij wat maten thuis.
    ''Zo dat is een mooie dame' en toen was het snel weer zappen, inderdaad geen bijster goed programma. :+
     
  17. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/600693/1/1/100/microsoft-wil-kijken-naar-tv-programma-s-belonen.html

    Oké that's it. Ik stap nu echt over op de PS4. :{
     
  18. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/600693/1/1/100/microsoft-wil-kijken-naar-tv-programma-s-belonen.html

    Ik zie even niet de engelse bron...maar dit hier, is eng. Heel erg eng. Niet omdat je punten krijgt voor het kijken van een tv serie...nee omdat M$ bij gaat houden wat je kijkt, hoe je kijkt, wanneer je schikt, waneer je ontspannen bent, met hoeveel mensen je bent etc.

    Waar dit bij mij op neer komt is dat M$ data gaat verzamelen en zijn xbox gebruikers als groot markt onderzoek gaat zien. En natuurlijk niet te vergeten dat M$ deze date gewoon gaat door verkopen.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Net zoals Sony gaat doen met de Eye. ;)
     
  20. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Dit lijkt mij ongeloofwaardig, dan krijg je van de winkel een code mee om je game te activeren? Terwijl je hem zelf ook gewoon met een fee kan activeren? Lijkt me gewoon niet logisch..

    Wat mij het meest opviel was dat er niks gezegd werd over used-games, dat is voor mij echt een dealbreaker.

    Dit bestaat allang, maar wordt alleen in amerika gedaan, eerst maar kijken of ze dit ook in NL willen introduceren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina