1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Heb je de wereld draait door university gezien? Die journalist vroeg aan een medewerker van Google glass hoe het precies met de privacy van mensen zit. Je kan namelijk ieder moment filmen en foto's maken zonder dat je echt door hebt dat diegene aan het filmen is. Uiteindelijk zei hij dat ie daar helemaal niet over nagedacht had. Privacy van mensen. Yeah right.

    Uiteindelijk accepteert iedereen het
     
  2. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=506560

    Volgens mij is Sony Microsoft te slim af. Vaag dat dit stilletjes aan iedereen voorbij is gegaan.

    Denk dus dat handel in 2de hands games of uitlenen op beide consoles een lastig verhaal gaat worden.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    yup en als daar had gestaan: na het uitspelen van een xbox 360 game ben je verplicht een zeehondje dood te knuppelen dan had je dat moeten doen. Want (geaccepteerde) gebruikersvoorwaarden staan uiteraard boven de wet.... 8)
     
  4. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Haha helemaal gelijk Kevf ;) Maar er zit een daadwerkelijk groot juridisch verschil wat een gebruikers voorwaarden betekend in Europa of de VS. Daarnaast is het argument op te werpen: Als jij vrijwillig een camera in je woonkamer plaatst, en ik je vertel dat ik je de beelden eventueel kan gaan gebruiken voor wat het ook is wat ik wil gaan doen. En jij gewoon accepteert, is dit te zien als een afspraak tussen twee partijen.
    Dan kan de wet van alles en nog wat vertellen, het is niet verboden bij wet om camera beelden te gebruiken als de gebruiker weet dat hij gefilmt wordt en toestemming geeft.
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is maar net hoe je het bekijkt, veel ontwikkelaars zijn gewoon razend enthousiast over hun product. Die hebben er geen kwade gedachten mee, en willen gewoon iets tofs ontwikkelen. Natuurlijk kan overal wat ''kwaads'' mee gedaan worden. 3D printer! Iedereen gaat nu wapens printen... tsja moeten we het daarom verbieden? Terwijl het zoveel potentie heeft? Na mijn mening niet, het is natuurlijk allemaal wel een enge gedachte... Maar wil je er gebruik van maken, dan moet je het helaas maar accepteren dat het zo gaat.
     
  6. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat ESram gaat echt niet helpen hoor. A, omdat het maar 32MB is, maar vooral omdat om er gebruik van te maken moet er apart voor worden geprogrammeerd om data snel te moven tussen het ESram en stukjes 'movers', een custom feature op de One chip. Dat tegenover 'gewoon' 8GB GDDR5 waar niks extras voor gedaan hoeft te worden.

    Pure specs heeft MS de mindere console, by far. Bottomline. De games, dat gaan we nog zien ...
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zegt al genoeg dat je met zulke voorbeelden moet komen.
    En misschien een tip. Je hoeft het niet te doen. Net zoals de achievements van nu. ;)
     
  9. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    http://majornelson.com/2013/05/24/xbox-one-and-used-games-2/
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Zie je? Kijk dat bedoel ik. Als Sony dit echt doorzet....dan komt het erop neer dat Sony heeft mooi heeft lopen lullen afgelopen februari. Ze zeiden dat used games zouden werken..maar het is dan duidelijk dat er een hele grote 'maar' is. Dat het allemaal niet zo simpel was zoals ze zeiden bleek wel nadat er ineens in interviews na het evenement andere antwoorden werd gegeven op used games.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Word moe van alle ins en outs... Wacht lekker tot de E3 waarbij alle belangrijke punten duidelijk worden (hopelijk) en dan heb ik nog steeds wat maanden om te beslissen.

    Al dat gepraat over hardware specs, wel of niet used games, continu online, bla bla bla.... Ik wil uiteindelijk gamen en het liefst op een Xbox en word een beetje moe van de wat als of stel dat.... ;-)

    Tot na de E3 gasten... Daaaaaag
     
  12. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik hoop van harte dat er voor de consument echte keuze is. Dus niet, je koopt een console of niet, maar een keuze tussen consoles. Ik ben namelijk ook zeker nog niet overtuigd dat Sony het allemaal zoveel beter gaat doen. Maar goed, Microsoft heeft bij mij nu echt een boel krediet verloren.
     
  13. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Het domme is dat ik de laatste paar dagen lees, is dat de WiiU helemaal niet zo slecht platform is. Het heeft alleen nog niet veel games om de boel te ondersteunen.
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Oke, zoals we allemaal weten heeft EA een weekje geleden trots vermeld dat hun online passes verleden tijd waren. Inmiddels weten we dat ze dit hebben gedaan omdat de xbox one een fee zou vragen voor used games.

    Na de shitstorm hebben ze zojuist dit bekend gemaakt:

    http://www.joystiq.com/2013/05/24/report-no-fee-to-play-used-xbox-one-games-skype-powers-voice-c/

    Report: No fee to play used Xbox One games, Skype powers voice chat

    Citing "sources familiar with the system," Polygon reports that the Xbox One will not require a fee to play used games. Instead, the console will perform regular online checks to verify disc authenticity and ownership.

    Polygon's sources note that used game sales will continue, as Xbox One game ownership is determined by an on-disc encryption code. Once a game has been sold, traded, or otherwise activated by another console, access to the previous owner's installed content is revoked and transferred to its new owner.

    Microsoft's Major Nelson addressed recent speculation regarding the upcoming console's ability to play used games in a statement released earlier today. "Xbox One is designed to support the trade in and resale of games," Major Nelson said. "Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future."


    Maar voordat je gaat juichen, dit is een marketing truukje, microsoft zegt nu dat het niet verplicht is om een fee te betalen, maar omdat EA dus hun online pass hebben laten varen kun je er vergif op innemen dat EA games deze fee voor hun games wel in zullen voeren..

    Ik hoop van niet natuurlijk, maar alles valt nu wel op zn plek.. Microsoft wast zn handen in onschuld en maakt het niet verplicht, maar elke publisher maakt natuurlijk gebruik van de optie die microsoft hen biedt. Wel grappig dat nu gedaan wordt alsof alle berichten onjuist waren, 4 dagen nadat iedereen erover viel, wanneer het niet zo was hadden ze natuurljk meteen dezelfde dag dit al bekend gemaakt.. Er zijn de afgelopen dagen dus veel vergaderingen geweest in achteraf kamertjes :)
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2013
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
  16. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ben ik de enige die deel 2 leuker vond dan deel 1? :'-(
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Daar heb je het al dus :p Ik heb geen kinect dus voor mij maakt het nu niet zoveel uit, maar bij de xbox one gaat dat dus al direct in werking..
     
  18. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Microsoft's Major Nelson addressed recent speculation regarding the upcoming console's ability to play used games in astatementreleased earlier today. "Xbox One is designed to support the trade in and resale of games," Major Nelson said. "Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future."

    Dit stukje lees ik wel uit dat Microsoft wel aan de klanten denkt gelukkig! Nu is het aan de ontwikkelaars of wij fee moeten betalen. Worden nu elke online passen geschrapt?
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ze mogen er vanmij wel eens echte missies in doen. Ipv ga hiernaartoe en vermoord iedereen.
     
  20. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel een goede tactiek van Microsoft, dat kun je overal al lezen aan de reacties van mensen.
    Eerst zeggen dat je het volledige bedrag moet betalen voor tweedehands spellen en er is een gigantische shitstorm. Dan zeggen ze nee je moet een fee betalen en dan vinden de mensen het kut maar wel eerlijk. Nu wordt er weer op plaatsen gezegd dat het aan de uitgevers over gelaten wordt en dan vinden mensen het wel prima.

    Altijd slecht beginnen en het dan iets beter maken, mooie marketing truc en dat schijnt te werken.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina