1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    maar je moet dus alles installeren op je harde schijf? ik loop misschien achter ok, maar das echt dikke BS..
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom? Je installeert de game en je hebt de disc niet meer nodig en kan je super makkelijk switchen via games. Omdat alles op je HDD staat. :)
    Save games etc gaan via de Cloud.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Is het 100% zeker dat je de disc niet meer nodig hebt? Zo ja zou dat echt tof zijn

    Nu heb je toch ook nog gewoon de disc nodig (iig op de PS:cool:
     
  4. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch zal je de br disc nog nodig hebben denk ik
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee wat ik zo lees is dat niet het geval. Want om te checken of je de game wel hebt kijken ze nu naar je account niet daar de disc. :)
     
  6. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt het idd makkelijker!
     
  7. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    dat installeren werkte bij mij op de 360 niet echt goed. na lang wachten een game erop gezet ( Rage) maar dat werkte helemaal niet, ik moest nog gewoon de disc gebruiken! of ik ben volledig a technisch :D maar goed, als je na installeren nooit meer de disc nodig hebt is dat wel makkelijk nu ik er over nadenk!
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Kijk naar Xbox Live in NA, in vergelijking met wat wij krijgen..:+ Netflix, al die sportprogramma's.. en wij krijgen 3 trailers per maand.
     
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Disc heb je dus alleen nodig om de game te installeren en te linken naar je account :)

    Hopelijk gaat de One (:emo:) net als de PS4 smart install ondersteunen zodat je bijna gelijk kunt spelen, heb daar nog niks over gehoord iig.
     
  10. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat voor een videokaart in de one zit? In vergelijking met de ps4?
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Heerlijk dat mensen met een PS logo als avatar op Xboxworld zitten :lol:
    Was erg negatief over de persconferentie van de One, maar zoals al vaker gezegd hier, vertrouw ik er wel op dat de gameskant tijdens de E3 komt. Een echte oordeel welke console ik prefereer ga ik dan pas oordelen wanneer ik de E3 heb gecheckt, en beide controllers in mn handen heb voelen liggen. Tot nu toe heb ik altijd een sterke voorkeur gehad voor de Xbox controller boven die van PS. Ben benieuwd hoe de nieuwe controller van de Playstation in de hand ligt. Die van de Xbox One zit wel goed.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Maar dan maak je het toch heel erg makkelijk om mensen/winkels optellichten?
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij de 360 moet dat nog steeds idd. Wat daar is de disc de verificatie. :)
     
  14. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Omdat het ook niet kan he=(

    Op de 360 moet je ook gewoon nog steeds die dvd er in doen.

    Daarom vind ik het op de 360 niet echt heel nodig om alles te installeren. Ok het geluid wordt wel minder, maar zo storend vind ik het ook weer niet.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Precies! Dus waar sommige hier het vertrouwen vandaan halen dat dit met de One wel goed komt is mij echt een raadsel.

    Is er trouwens een serieus Nederlands PlayStation forum? :+
     
  16. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe bedoel je?
    Ik denk dat het zo gaat werken. Iedere disc heeft een code. Installeer je de game gaat die code naar je account. Verkoop je de disc aan een winkel kunnen zij iets invoeren in de computer en haalt MS die verificatie eraf. (gerucht over zoiets was er ook volgens mij de laatste dagen?) Verkoop je de game via de Bazaar bijvoorbeeld. Krijgt diegene die hem gekocht heeft een message dat die ergens anders nog geactiveerd staat als die hem installeert en dat die hem met een fee dus moet unlocken. Als die dat doet gaat de verificatie bij de vorige eigenaar eraf.

    Dus kan kut zijn voor de handel op de bazaar maar het is even afwachten wat de fee word. En als we dat weten en de handel gaat los dan komt community wel met een ongeschreven richtlijn van wat games moeten kosten op de tweedehandse markt. Al zal dat wel minder worden als je een game verkoopt ten opzichte van nu
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor mij is Sony iig tot dat er meer details bekend worden de grote winnaar. Dit heeft met 2 dingen te maken

    1) restricties
    2) strategie

    De Xbox staat bol van restricties waarbij ik voornamelijk struikel over het Kinect verhaal. Ik ga NIET een camera en mic in mijn woonkamer zetten die always online is. Ook mijn niet gamende vriendin zit daar bijv niet op te wachten. Daarnaast de restricties mbt 2e hands games, online gaan etc... het klinkt gewoon allemaal niet echt je van het. Wellicht zitten deze restricties ook op de ps4, maar vooralsnog lijkt dat niet het geval

    Daarnaast gaat Xbox voor het grote publiek en dat gaat ten kostte van hardcore gamingpubliek. Indie devs worden vergeten, TV wordt extreem belangrijk, USA krijgt de focus etc. Sony had, wat je ook van de conf vond, 1 belangrijke boodschap 'this is a gamingconsole for gamers and developers'.

    Ik hoop dat MS veel van zijn restricties alsnog laat vallen, maar ik denk het niet. Ik hoop ook dat Sony niet alsnog van deze restricties gaat krijgen. Want uiteindelijk ben ik deze gen toch wel erg blij met beide consoles en dat mag voor volgende gen best weer :)
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Makes sense

    Zou een goede oplossing zijn en dan zou het idd zonder discs kunnen. Als het op die manier gaat werken mag de PS4 ook wel geld voor used games vragen:+
     

Deel Deze Pagina