1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, nee voor de 360 bedoelde ik. Voor de one gaan ze echt niet goedkoper worden, eerder duurder....
     
  2. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx hybrid, je was me al voor
     
  3. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
  4. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat sowieso! Begint al goed met Watch_Dogs. Destiny wordt heel erg vet denk ik. Assassin's Creed 4 ziet er mooi uit, maar is niet echt mijn game. Battlefield wordt sowieso vet.

    Komt helemaal goed met die consoles :thumbs:
     
  5. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Battlefield zou ook wat voor mij zijn. Misschien een nieuwe borderlands of bioshock. Die vind ik nu nog steeds vet ook al heb ik ze grijs gespeeld :)
     
  6. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Die laatste 2 zal wel nog wel ff duren hoor.

    Ik wacht echt op Fallout 4. Als die dit jaar zou komen dan word ik helemaal gek.
    Maar dat is denk ik nu te kortaf. Dus denk dat die op z'n vroegst volgend jaar zal komen.
     
  7. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh daar hoop ik ook op, ik ben al blij als ze hem aan kondigen deze E3, want hij zal denk ik niet dit jaar nog uitkomen.
     
  8. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die ps 4 logo´s van sommigen hier wel triest eigenlijk.. is da gewoon om ons te irriteren omdat dit een xbox site is?
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ga er gewoon tegenin! :cool:
     
  10. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er dik in, zijn nog niet zolang uit op de 360. Fallout heb ik nooit gespeeld! Zal eens kijken of ik m ergens niet al te duur kan krijgen. Heb ff snel op youtube gekeken en ziet er goed uit!
     
  11. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt dat er geen goede ps site is :)
     
  12. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    bam! juist, dik xbox logo voor de tegenaanval ;)
     
  13. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ok, nu ga ik toch maar eens op de discussie in.

    Als ik een console koop dan kijk ik naar wat dat ding mij te bieden heeft. Tot nu toe heb ik het volgende gezien.

    TV features
    Ik kijk al jaren geen tv meer. En het werkt hier nog niet eens.

    Sports
    Don't care.

    Call of Duty
    Ik speel al vanaf deel 4/5 geen COD meer. Ik heb MW2 en Black Ops gekocht en dat zijn nog steeds mijn grootste miskopen. Een hond, vissen die voor je weg zwemmen. En mijn PC van 4 jaar oud draait veel betere graphics dan van wat ik op die presentatie zag.

    Halo TV serie
    1. Daar koop ik geen console voor.
    2. Melk. Melk. Ik wil een goede Halo game maar zelfs de laatste stelt op sommige punten teleur. Nu komen ze in plaats van een game met een TV serie. |:-

    Remedy game + tv serie
    Zoiets bestaat nu al en het is niet een denderend success (zoek "Defiance"). Natuurlijk kan Remedy er wel iets moois van maken. Alan Wake was bijvoorbeeld geweldig.

    Maar is die TV serie ernaast wel daadwerkelijk nodig? Ik denk persoonlijk dat het enigste wat het doet de aandacht op het verhaal van de game weghalen en je noodzaken de serie te kijken om het verhaal te snappen. Ik heb nu er al een hekel aan als ik een mini-serie moet kijken om het verhaal van een game te snappen (*kuch* Halo videos in Waypoint *kuch* ), dus ik ga me bij deze game hier aardig aan irriteren.

    Hardware: PS4 vs Xbox One
    Nu ben ik zelf een IT-er dus ik weet wel wat van hardware af. Ik zie hier veel mensen de nieuwe situatie vergelijken met de oude: de PS3 was veel krachtiger en daar merken we maar weinig van deze generatie. Dus de volgende generatie zou dat ook weleens kunnen zijn.

    Nu ben ik het daar niet helemaal mee eens. De reden dat we weinig verschil zien is dat de PS3 qua hardware helemaal niet zo krachtig is vergeleken met de 360. Qua geheugen en GPU zijn ze vrijwel identiek, alhoewel de PS3 apart systeemgeheugen heeft. Alleen de Cell processor is veel krachtiger dan de PowerPC tri-core in de 360. Gevolg is dat alleen games die veel gebruik maken van de CPU hier baat bij hebben. Vaak zijn dit games met veel AI in beeld en daar zie je dan ook de voordelen in. Grafisch kun je wel gebruik maken van de Cell, maar dat vereist dat de engine er helemaal voor gebouwd wordt.

    Deze generatie heeft de PS4 ten opzichte van de Xbox One sneller geheugen. Het klopt dat GDDR5 meer latency heeft en je CPU er weinig aan heeft omdat hij die snelheid toch niet aankan. Maar de GPU in de Xbox One moet wel gebruik maken van het trage geheugen in tegenstelling tot de PS4. En Microsoft kan wel een ESRAM cache erbij zetten, uiteindelijk loopt de PS4 dan alsnog voorop.

    Tevens heeft de PS4 een snellere GPU als de Xbox One. Games zijn vooral grafisch, dus dat zal zeker wat gaan uitmaken.

    Het ergste is nog wel Microsoft's leuke idee met twee besturingssystemen in een hypervisor omgeving. Leuk dat je daardoor snel kan switchen, het kost wel mooi 3GB geheugen, waardoor er maar 5GB voor games overblijft. De PS4 heeft voor het besturingssysteem maar 1GB nodig. Dus 7GB voor games.

    Geheugen is er belangrijk voor de levensduur van de console. Kijk maar naar Skyrim en Fallout 3. Die draaide voor geen meter op de PS3 vanwege geheugengebrek. Bij de 360 kon de ontwikkelaar dat geheugen stelen van het grafische geheugen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  14. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikke ook dan :)
     
  15. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    haha! f*ckin nice gast! mijn claptrap is wel ok toch? ;)
     
  16. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard stefan!
     
  17. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Want als je nu een Xbox 360 hebt, en je voor de PS4 gaat ben je niet meer welkom op dit forum? Wat boeien avatars nou zeg.


    _0/
     
  18. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Stefan plaatste er niet voor niks een ;) bij.
     
  19. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    ja natuurlijk ben je dan welkom, dat zeg ik toch helemaal niet? ik vind t alleen vrij irritant maar dat mag ik weer niet zeggen natuurlijk..
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Al deze vergelijking waren er ook in 2004/2005 toen de xbox 360 er aan zat te komen. Tegenwoordig probeer ik alles te lezen, en tegelijkertijd niet een te concreet beeld in mijn hoofd te vormen.

    Wat ik wel merk is dat eindeloos gezeur over de tv functies... Al die opties die er werden genoemd kan je ook met een Samsung Smart tv
     

Deel Deze Pagina