Xbox Controller eraan.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Japzor, 7 jul 2003.

1. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zat net te spelen , en ineens deed m'n controller vaag. Blijkt dat er iets mis is met de linker thumbstick. Ik ga dat ding niet loshalen want ik wil het niet erger maken , dus naar de winkel ermee..
    Ik heb hem vorig jaar augustus bij dixons gehaald. Ik heb het bonnetje ook nog.
    Heb ik er nu nog garantie op of als het anders werkt hoe zit dat ?

2. compufreak

compufreak vechtuh? huh?

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon ff belle naar dixons.. die kunnen het waarschijnlijk haarfijn uitleggen :)

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    augustus he. Moet je snel zijn. Maximaal 1 jaar! Ga naar Dixons zou ik zeggen, maar deze verwijzen je misschien door naar MS (drie maanden garantie in winkels ip).

Als je het bonnetje hebt ok, maarre 1 jaar!

oja, meer mensen maken hun controller stuk. 1 van deze acties was aanleiding tot denk ik het beste stukje proza(*kijkt naar beneden naar meneer Dioga:)) op dit forum :+

4. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom er ook net achter dat een van mijn controllers gemukt is. Bij b.v. racespellen stuurt de auto automatisch een beetje naar rechts, dus ik moet de hele tijd corrigeren. Dat is echt kut. Maar mijn controller is nog maar 2 maandjes oud ofzo dus er zal nog wel garantie opzitten :{

5. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook probleempjes met mijn controller S
    de rechtertrigger ( aan de achterkant die dus ) voelde raar
    dit was al zo toen ik em kocht, maar pas na een maand spelen ofzo werd het irritant
    als ik met mijn goede controller de achtertriggers helemaal indruk hoor ik een soort klik, bij de S was dat niet het geval
    en als ik em dan vlak bij mijn oor hield klonk het ook een beetje krakerig

toevallig had ik die controller S ook bij de dixons gekocht en ik had het bonnetje ook nog, en het was geen probleem :)
    die meneer van de kassa pakte zo een nieuwe uit het schap, en ik mocht zo een nieuwe meenemen

helaas doet die nieuwe S die ik kreeg ook een beetje raar, nu is het de linker-achter-trigger :-s een beetje vaag vind ik dit; heeft niemand anders daar last van?
    bij mijn nieuwe S "klikt" de RECHTER-achter-trigger wel goed als ik hem helemaal indruk, maar de linker niet

6. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de gamecube is het standaard :D

7. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Was het niet zo dat je in Nederland een wet had waardoor je minimaal 2 jaar garantie krijgt op dit soort dingen. Stond eens in zo'n thread waar iemand zen Xbox kapot was.

8. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Mij niet bekend :confused: , maar da zegt natuurlijk nie iets ;)

Zover mij bekend. Dertig dagen en anders worden de voorwaarden gevolgd. Met Xbox original spulletjes is dit dan 1 jaar (bonnetje nodig!)

9. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    ip ? Was da ?

En ik heb hem niet gemold , zat gewoon te spelen en merkte ineens dat ik heel vaag aan het lopen was..

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb hem ook gemold :eek:
    (en niet zo'n klein beetje ook nie)

Heb 'm met 200 km/u tegen de muur aangesmeten... Daarna nog uit elkaar geschroeft.. TOen heb ik met alleen de printplaat zitten spelen (wat overigens best leuk speelt.. Je hoeft niet op knopjes te drukken maar de printplaat te aaien en je krijgt de DOA3-combo _O_ )

Daarna in elkaar gezet, en hij werkt nog niet.. Gebruik 'm nu dus alleen voor race games en als afreageer-controller 8) :cool:

11. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    ip= in principe

Het is niet een harde clausule dat je een winkel 3 maanden aansprakelijk kan houden. Maar als jij naar de Dixons gaat, de bon laat zien en ook laat zien dat ie niet meer werkt, is met een beetje bravoure wanprestatie toch wel aan de orde.

In de meeste gevallen is MS anders binnen een jaar wel bereid om je conrtoller te vervangen als je hem niet moedwillig (;) Dioga) kapot hebt gemaakt. Wel moet je dan een kopietje van je bonnetje maken en eventueel opsturen (ook eventueel de controller).

maar nogmaals ga naar Dixons en anders bel MS.

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  12. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    ligt er ook maar net aan hoe je met je stuff om gaat he!! koop gewoon voor 30 een nieuwe..
    mooie s controler

13. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja misschien wel ja zero,maar ik heb ongeveer 5 maanden mn xbox+ joystick en iets meer dan een maand gelee deed ook mijn linker analoge het errug slecht.

Ik speelde veel unreal en drukte misschien wel iets tehard naar alle kanten op hoor :)

Ik heb die joystick gewoon opengemaakt en de helezooi een beetje afgestoft etc.
    Daarna alle knoppies weer netjes op zn plekkie gedaan en alles werkte zoals het hoort:)

14. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    hier lijk ik dus ook last van te hebben maar dan naar links :cool:
    echt waar, heel vreemd geen race spel maar bij alle spellen die ik speel Halo Brute force etc etc:confused:

15. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ok dan ! Heb net dixons gebeld , zit gewoon een jaar garantie op.. Moet daar ff heen gaan dan sturen ze hem op.
    Gelukkig maar ik heb geen zin om geld te dokken voor een nieuwe controller en ik heb een emotionele band met deze...
    Maar goed. Ga zo dus ff , zal misschien nog wel ff posten hoe het gegaan is en wanneer ik hem terugkrijg enz maar goed.

16. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij blijft de linker tricker hangen in HALO.
    Van het weekend een beetje team play gedaan en ik gooi iedereen een granaat in zijn nek.
    Van de 3 controllers die ik heb, blijven er 2 steken.

Ik denk dat ik MS maar eens bel (net als de heat set/communicator) en ze allebei opstuur.
    Vandaag maar eens het bonnetje gaan zoeken.

Iemand heeft mij verteld dat dat komt omdat ik het snoer om de controllers heen oprol.
    Kan iemand dit bevestigen ?

17. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ik niet , maar ik heb dus mooi wel een nieuwe controller..
    Ben erheen gegaan , heb zo een nieuwe mee gekregen.
    Was sinds kort ofzo , zal wel met die garantiewet te maken hebben ofzo weet ik het...
    Maar ik heb nu mooi weer 2 goede controllers die allebei heel fijn zijn.

18. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Een snoer oprollen kan nadelige gevolgen hebben weet ik als elektromonteur:)

Rol jij bijvoorbeeld een kabel waar 380 volt wisselstroom opstaat 10 keer rond en laat je die zo ergens liggen,dan ontstaat er een magnestich veld die in de buurt liggen de apparaten behoorlijk kapot kan maken.
    Hoe hoger het voltage,hoe groter het magnetisch veld.

Bij een joystick kan het echt geen tot weinig kwaad.
    Het voltage is daar gewoon telaag voor.
    Het enigste waar je last van kunt gaan hebben is het krijgen van draadbreukjes.
    Dit is echter minimaal als je het niet testrak oprolt hoor.

daaaaaag :) :)

19. XBRL

XBRL Ruler of XBW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook last van een kapotte (S) controller.... Ik was laatst fifa2003 aan het spelen, loopt m'n xbox vast en na het opstarten blijkt m'n controller raar te doen:

Linker thumbstick blijft in "functie naar rechts" staan, meteen als ik de xbox aanzet... Binnenkort maar es ff openschroefen.

20. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    XBRL, Heb jij er nog garantie op ? Anders zou ik gewoon even naar de winkel gaan.. Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is het zo dat zodra jij dat ding loshaalt de garantie niet meer geldt. Je krijgt waarschijnlijk toch zo een nieuwe mee want dat was bij mij ook zo.

Deel Deze Pagina