1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    €599 zou wel een herhaling van de fout van de PS3 zijn imho (helemaal omdat de PS3 nog als kracht had dat het op dat moment nog wel de goedkoopste bluray speler was, zo'n selling point heb je nu ook niet meer)

    maar klinkt verder logisch

    vraag me alleen af hoe hard MS wil vechten voor Europa. Gaan ze het uiterste eruit persen om de prijs zo laag mogelijk te houden of gaan ze gewoon net onder de PS4 hangen?
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  2. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is momenteel the mother of all questions.

    Gaan ze beiden een wereldwijde launch doen? Heb ik nog niet iets over gehoord, maar kan ik gemist hebben.

    Daarnaast houden ze de prijs zo lang geheim dat de andere partij er geen gebruik meer van kan maken. Denk 3 weken voor launch krijgen we die te horen en niet op E3.

    Ah, zucht, dit wordt de eerste launch in 16 jaar die ik niet van dichtbij ga meemaken.
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Toen waren de Xbox en PS3 ook bijna identiek ;) Nu heb je twee best verschillende apparaten en ik denk dat veel gamers bereid zijn om (wat) meer voor een krachtige Game Console neer te leggen, maar voor de casual markt waar Xbox duidelijk op richt lijkt me 500 best veel.
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197

    Is al door MS bevestigd dat er een wereldwijde launch komt.
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh? Destijds werden ze anders heel verschillend beoordeeld en de hardware specs waren ook heel divers. Nu zijn het vrijwel identieke apparaten qua hardware.

    De eerste 6 tot 12 maanden richten ze zich allebei op hardcore gamers en die willen wel €500 uitgeven voor een nieuwe console, hoewel ik zelf ook denk dat €600 niet gaat werken. Maar het kan evenzo goed op €400 vs €500 uitkomen, of €450 tov €500. Ik denk dat MS mikt op €50 goedkoper en niet op een groter gat. Ze moeten tenslotte ook geloofwaardig blijven. Er zijn onzettend veel zaken om rekening mee te houden als je een console launcht en achteraf weet je wat je anders had moeten doen.

    Als ze een gat kunnen slaan van €150 doen ze het wellicht om twijfelaars richting MS te trekken.

    Ik denk dat Sony zich geen verlies op de hardware kan permitteren en dat Microsoft zich geen verlies op de hardware wil permitteren. Dat betekent dat de console met de goedkoopste componenten ook de goedkoopste verkoopprijs krijgt.

    En wat over de lanceerperiode? Allebei overal te wereld en voor de kerst? Of toch Sony voor europa weer opeens in 2014. Of MS die een konijn uit de hoed trekt en veel sneller launcht. Allemaal nog spelletjes die nu gespeeld worden. Op beide hoofdkantoren kun je de hersentjes horen kraken. Beslissingen, beslissingen, beslissingen.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ook toen was de Bluray drive van de PS3 wel echt een groot verschil hoor. En een hele grote factor in de prijs.

    Qua wereldwijde launch denk ik dat alleen Sony een vraagteken is. Vanwege wederom de componenten die ze gebruiken (vooral het DDR5 geheugen)

    van Microsoft verwacht ik gewoon een global launch, iets anders zou me echt van ze tegenvallen. En die verwacht ik dan inderdaad ook voor de kerst. Ergens in Oktbober rond de release van BF4 en COD: Ghosts
     
  7. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Release is altijd nog in november geweest.
     
  8. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de games die bij de launch beschikbaar worden wel voor een mooie prijs meegenomen kunnen worden en zal veel uitmaken of ik überhaupt wel een next-gen koop. Ik heb geen zin om per game €70 neer te tikken omdat 'het stunning graphics' met zich mee brengt. Plus er moeten wel goede titels aanwezig zijn dat je niet na een week al uitgegamed bent.


    Mooi en interessant stuk, wat veel mensen vergeten is dat dit nu eenmaal geld kost en vaak voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Daarbij maken ze al gauw de fout om te gaan vergelijk qua prijs met de current-gen á €299. Dit is gewoon niet reaal zeker niet als je kijkt wat de PS4 allemaal te bieden heeft.

    Ondanks dat dit eigenlijk een soort one-way machine is, gericht op games t.o.v. bijv. een PC, heb ik er een aardig zakje met geld voor over en ook als ze er €699 voor vragen, danwel met goede launchtitel, 2de controller etc. heb ik dat er voor over.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat laatste denk ik niet, maar ze gaan niet weer dezelfde fout maken als bij de PS3.

    Ik blijf bij max 500 voor de PS4.
    Sony weet dat als het ding duurder is, mensen weer afhaken, en dat kunnen ze niet gebruiken.

    Het verlies per console wordt dan gecompenseerd met meer verkoop.

    Gelukkig niet; groot pluspunt IMO.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hey daar is MrX weer :D
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Onze oude insider :D
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Xbox One is aangekondigd en hij duikt ineens weer op...hmmm, coincidence, anyone? :+
     
  13. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik las hiervoor dat ps4 standaard ook met een soort van camera komt? en die camera en die controller hebben ook een soort connectie?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik zie de PS4 ook niet terug voor 599 in de winkels staan. Sony kan deze ronde zich het misschien niet meer veroorloven om verlies te maken op de console, maar de hardware in de PS4 is echt niet zo duur... . Ik gok op een prijs tussen 399 en 499 en ik heb het gevoel dat het eerder richting 399 gaat worden.

    Komende E3 ook nog eens een prijsverlaging voor de PS3 en het prijsverschil tussen beide zou dan groot genoeg zijn om niet in elkaars weg te lopen.
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Als de prijzen boven de 500,- zijn, dan mag daar ook wel wat bij zitten. (games, extra controller, premium ofzo)

    € 500,- voor een console is wel erg veel :eek: al haal ik denk dan waarschijnlijk alsnog.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik gok dat we best wel es kunnen gaan schrikken van de X1 prijs.. met al die features en die high tech kinect... en ik weet niet wie zei dat winkels draaien op 10-15% marge prijzen op consoles mag zn bronnen ff na gaan kijken
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  17. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehhh, say what? Als ik per console verlies maak en ik verkoop er meer van. Hoe wordt dan mijn verlies gecompenseerd? Dat was onze molensteen die Xbox 1 heette. Hoe meer we ervan verkochten hoe groter ons verlies werd.

    Ik las dit in een artikel:
    Sony’s approach with the PS4 SoC was to use a 256-bit wide GDDR5 memory interface running somewhere around a 5.5GHz datarate, delivering peak memory bandwidth of 176GB/s. That’s roughly the amount of memory bandwidth we’ve come to expect from a $300 GPU, and great news for the console.

    Als de GPU die in PC's zit ongeveer de markt op komen voor $300, dan is mijn aanname, dat dat component er ook voor zorgt dat de PS4 $300 kost, zonder dan nog blu ray, hard disk, PSEye, etc. Die komen allemaal bovenop de basis van $300,-

    Kijk het is allemaal koffiedik kijkerij, dat maakt het ook zo leuk om te speculeren \o/ maar op een andere site werd de PS4 vergeleken met een high end gaming pc. Als je die tegenwoordig uitrust met 8 Gb ram, blu ray, 500 GB harddisk, controller, PSeye, etc. etc. wat zou dat momenteel kosten? En de marges op PC's momenteel is een paar tientjes, ofwel die worden verkocht dicht tegen de kostprijs.

    Dan kan een PS4 volgens mij enkel EURI 500 of meer koste, althans als ze geen dikke verliezen willen slikken. Als ze dat wel willen en kunnen, dan is alles mogelijk.

    Daarnaast vind ik ze nog vaag over Europa, zoals altijd trouwens. MS heeft daar weer een duidelijke statement over, maar Sony nog niet. Dat geldt zowel voor prijs als release datum. (Holiday season 2013 is trouwens ook een zeer rekbaar begrip, Amerikanen vinden soms dat maart 2014 daar ook nog bij hoort, omdat ze het dan over de "winter holiday" hebben en de winter eindigt pas op 21 maart)

    Ok, dat is op basis van adviesprijzen, waar niemand zich aan houdt. Fair point.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  18. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje raar dat ze nog geen officiële statement hebben over de release in Europa inderdaad. Echter, er staan wel al reclames voor PS4 in een Engelse krant, en het stond gigantisch op elke reclamebord tijdens de Champions League finale "PS4 Coming 2013". Dan lijkt het me wel raar als hij dan juist in Europa niet in 2013 komt.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Goed punt
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze moeten wel denk ik. Zeker als MS het doet.
    Bij de PS3 maakte het niet zoveel uit, die kwam toch al later dan de 360.
     

Deel Deze Pagina