Hoeveel Watt voor een 5.1 setje?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mike-olist, 5 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mike-olist

mike-olist Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel watt is genoeg voor een 5.1 setje.
    Ik zie heel veel setjes met bijvoorbeeld: 5x50 watt en een subwoofer van 100 watt. Kan ik hier wel genoeg herrie mee maken of kan ik beter een setje met iets meer watt kopen?

2. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij zegt het wattage niet echt mega veel ofzo:{
    Ik hoorde een keer in de BCC utrecht, kanaleneiland twee home cin. sets, en de een had een 100 Watt sub, en de ander een 80, en die van 80 Watt klonk veel beter, ook als ie flink hard stond.
    Maar, als je een huiskamer moet vullen dan ist idd wel handig om iets meer kracht te hebben,maar ist voor je slaapkamer dan voldoet minder ook.
    Dus voordat je meteen naar een ander set gaat zoeken, eerst kijken hoe groot de ruimte ong. is. Dan zien we wel verder:cool: (correct me if I'm wrong friends..)
    Greetz iversonfan88

edit:

waarom post je eerst in 'Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]' en maak je vervolgens een nieuwe thread?:confused: IK zag deze het eerste, dus ik had hier al gepost voordat ik degene in 'Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]' zag, sorry mensen:cool:

Laatst bewerkt: 5 jul 2003
  3. master_chief14

master_chief14 the master of halo

Leuk Bevonden:
    0
    uuuhhh zo rond de 500 wat totaal

4. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    stel je hebt een setje met 10 watt en een setje met 100 watt
    dan is het setje met 100 watt (maar) 2x zo hard als het setje met 10 watt

kortom,
    het wattage moet dus verTIENvuldigd worden om een 2x zo hard geluid te krijgen :p

5. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    Of met ander woorden als Het geluid is X keer harder bij: Het oude geluid tot de Xe. In machten dus.

6. wallage

wallage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat jij hier zegt is niet waar. want elke verdubbeling van je "watt-en" levert 3 dB winst in lawaai, dus het verschil in dB's tussen een 10 watt en een 100 watt is ruim 9 dB. en das is niet erg veel harder. Maar als je meer vermogen in je versterker hebt zitten vervormt het geluid minder als er hard geluid geproduceerd moet worden, daarom is het beter om wat meer vermogen te hebben, en niet zo zeer om veel harder te kunnen.

7. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ook bullshit. Het aantal dB is afhankelijk van het aantal Watt, en je zegt 9dB is niet veel harder, dat is helemaal gelul want 9 dB is bijna tien keer zo hard. +3dB is twee keer zo hard, +10dB is tien keer zo hard.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    het staat ook niet echt vast hoeveel watt/decibel je per se moet hebben. je moet gewoon weten wat je ervoor over hebt en wat je er mee wilt, want vaak zet je het toch niet op vol volume. zo kan je in een kamer veel uitgeven aan 100watt speakers maar kan iemand met 20watt speakers net zo tevreden zijn.

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Volgensmij is +10 decibel 2 keer zohard...

decibel kan je berekenen met een bepaald formule.. en dat is geloof ik een logaritme 10log xx geloof ik

en stel de vraag maar nog is goed in het audio thread!! krijg je een veel zinnige antwoord....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina