1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771


    Peugeot 207 S2000 cup Season 2



    Locatie incidenten: Iberia kort (Rev)
    Datum incidenten: 29 -5- 2013


    Heat 1 / 20ste en 21ste Ronde:

    Coureurs; Freaky #3 en Menno #88

    uitspraak: Race-incidenten

    Motivatie: Coureurs #3 en #88 zijn in gevecht voor de 2e plaats in heat 1. In ronde 20 volgt in bocht 2 een aanval van #3 op de positie #88. Op het moment van insturen raken beide coureurs elkaar. #3 had #88 toen nog niet ingehaald. In bocht 4 maakt #88 een fout, waardoor # 3 de 2e positie tijdelijk overneemt.

    In ronde 21 gebeurt in bocht 2 eenzelfde actie waarbij nu #88 een aanval plaatst op nummer #3. Er volgt opnieuw een touche en worden opnieuw posities gewisseld. Aan het eind van deze rond volgt in bocht 8 nogmaals een aanval van #3 op de 2e positie van #88. Ook al raken de coureurs elkaar, daarna wordt de aanval niet verder ingezet. Coureur #88 weet zijn auto te controleren en blijft de 2e positie behouden.

    De beide aanvallen in ronde 21 ( #88 aanval in bocht 2 op #3, en de aanval van #3 op de positie van #88 in de laatste bocht) zijn beiden op het “spreekwoordelijke randje”. De aanval van #88 komt van ver waarbij deze doorglijdt tegen #3 aan. De aanval van #3 in de laatste bocht kan worden aangemerkt als een ultieme (do or die) poging, waarbij #88 met geluk niet van de baant spint. Aangezien beide coureurs langere tijd met elkaar aan het knokken waren en de aanvallen over en weer plaatsvonden, is er voor gekozen om het als race incidenten te classificeren.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2/ 6e Ronde:

    Coureurs; ReneNL #20 en Lawaai#4

    uitspraak: Race-incident

    Motivatie: Coureur #20 wil de pitstop maken, maar raakt bij inkomen pits de muur. Hij staat meteen vast. Omdat de pits direct na de bocht komt en met hoge snelheid genomen wordt, kan coureur #4 hem niet ontwijken en raakt nr #20 vol. Beide coureurs zijn daardoor geëlimineerd.

    Ondanks het feit dat het handig, c.q. verplicht wordt, om te melden dat je ergens stilstaat, zie ook verder bij onderstaande opmerkingen, was het in deze bijna onmogelijk om deze aanrijding te voorkomen vanwege drukte over de chat en het zeer korte tijdsbestek. Vanwege dit korte tijdsbestek had #20 tevens niet de mogelijkheid om zijn auto eerst in reversed te zetten om vervolgens plaats te maken.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Opmerkingen:

    Niet alle incidenten zijn bekeken, de incidenten zijn niet op aandragen van coureurs onderzocht, maar n.a.v. een aantal opmerkingen tijdens de race. Incidenten worden onderzocht zowel op verzoek van coureurs, als door de FlA zelf.

    Heat 2, reversed grid, is vaak meer contact, in met name de eerste 3 rondes, dan heat 1. Natuurlijk is het zo dat snellere coureurs graag de “mindere goden” zo snel mogelijk willen inhalen, echter dit mag niet op basis van verworven status zijn, nog hoeven de mindere goden dan aan de kant te gaan. Er moet clean worden ingehaald. De heats zijn lang genoeg om er voorbij te komen, danwel in te halen via de 2 pitstops. Ga daar als betere coureur goed mee om en heb geduld.

    Er wordt verzocht aan eenieder om zich zoveel mogelijk aan art. 3.2. van de Algemene Regels en Voorwaarden:

    “Tijdens de race het communiceren tot een minimum en een niet storend niveau voor overige deelnemers te beperken”

    Het mag best gezellig zijn, voor- en na afloop, maar houdt rekening met het feit dat iedereen probeert zo goed mogelijk te presteren en door teveel geklets afgeleid kan worden. Daarbij komt ook kijken dat als er een incident is dat men dat moet kunnen melden zonder dat de melding verloren gaat door diverse discussies.

    Tegen uitspraken van de FlA kan niet in beroep worden gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  2. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Duidelijk verhaal.
     
  3. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Eens.

    Verstuurd met Tapatalk.
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Voor de goede orde, ik doe nog wel de laatste 2 races mee in de Peugeot cup.
    Ik ga morgen heel de dag Forza 4 spelen om weer te wennen aan de FM4 wegligging/handeling.
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    :thumbs:_O_:thumbs:


    Wil je ook ff voor mij oefenen? \o/
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Duidelijk verhaal Asjemenou!
    Ben het hier mee eens:thumbs:
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja zeker. Maar ik ben weer bang om te ervaren hoe slecht ik nu rij in FM4 als ik het schijfje in de BOX stop.
    Nog maar 2 races en de Peugeot is makkelijker te rijden als de DTM bakken.
    Maar goed ik laat GRID 2 wel een dag in het doosje liggen.

    P.s.
    A.s. woensdag komt ook nog de internet monteur langs om internet te fixen.
    Bleek dat het ingaande signaal naar de modem zwak is en ook nog stoort.
    Hoop dat hij dit probleem kan verhelpen. Ik krijg ook gelijk een ander model modem met ingebouwde WIFI router (ik denk dat het zo heet).
    Dus als het lukt dan ben ik van de partij. Maar mijn internet is op dit moment erg instabiel met veel drop outs. Ik moet konstant modem resetten.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  8. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Komt me bekend voor, bij mij ook wel eens bekeken en bleek dat er bij mij ook veel ruis op het signaal zat, heeft hij het inkomende kabeltje beter aangesloten, weg ruis... en geen gedoe meer met wegvallende party's.
     
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Erg weinig geoefend......, kwam volgens mij vorige week niet lager dan een 1.12.2xx

    Ben benieuwd vanavond...., lekker sjeezen in de peug :9
     
  10. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    1.11.857
    Kan nog iets sneller denk ik....

    Verstuurd met Tapatalk.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik verwacht er vanavond niet bij te kunnen zijn.. Helaas!
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Kan jij je richten op Sunset (met niet over de kop slaan:+;))
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zit nu in de trein verslag van vorige week te schrijven. Denk dat ie na de race klaar is. Stage pikt al mijn tijd in! :mad: :+
     
  14. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Ben er vanavond weer is bij. Denk dat ik kwart over 8 online kom!
     
  15. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er vanavond en hoogstwaarschijnlijk zondag niet bij, beetje vervelend ingepland in het rooster...
     
  16. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Kwalificatie, was snel genoeg, maar de snelste was niet clean daardoor als 3e gekwalificeerd wat voor mij goed genoeg was.
    Heat 1:
    1e bocht goed doorgekomen en daarna 6 ronde's lang Flavour in me achteruit spiegel kunnen bewonderen, waardoor Menno en Rene er langszaam vandoor konden gaan, gelukkig maakten die het elkaar ook zuur waardoor ze niet ver waren. Na ronde 6 maakte flavour een klein foutje en ging ik in de 1:11.6 rijden dus was ik mooi verlost van die lastpak ;)
    Intussen was Menno aan Rene voorbij gegaan en leek het een gestreden strijd... helaas voor Rene maakte hij een foutje, kwam ik heel dichtbij en daardoor maakte hij nog een foutje en was ik er dik voorbij (ronde 11 van 16), dankzij Flavour die het leven van Rene zuur maakte had ik een mooie voorsprong, Menno was te ver weg en rijdt te stabiel dus ging ik voor de 2e plek... In de laatste 2 rondjes was ik een beetje aan het prutsen (druk, spanning... wie weet) en voordat de laatste ronde inging, pakte ik het gras... Rene zat op 1 meter achter mij... (NEEEEE sh*t Sh*t dacht ik), gelukkig kon ik de binnen bocht houden, Rene zat nog steeds heel dichtbij en pakte de volgende bocht de binnenkant, maar dat was meer ik rem zo laat dat we pas laat in de bocht de bocht in konden sturen, was dus niet geheel netjes, Rene zegt ah ga er maar weer voor, maar als een duveltje in een doosje was daar Flavour ... en wat nu? dacht ik... Gelukkig voor mij liet Rene een klein gaatje in de ena laatste bocht en kon ik erlangs terwijl hij zijn plek behield. Spannen alom en mooi 2e geworden. Thx voor het mooie potje heren :)

    Heat 2, geen pitstops dus druk druk druk... voorzichtig gereden en kon langszaam naar boven toe rijden.. tot plek 3 of 4, zat achter Loyal, was sneller en zat een beetje te drukken (helaas zaten Menno, Flavour en Freaky vlak achter mij) en door een klein inschattings foutje ging ik naast de baan en was ik 3 plekken kwijt :mad:
    Maar ja kon mooi aanhaken achter freaky dus had nog hoop, paar leuke rondes gereden en doordat freaky bij flavour moest uitwijken oid kon ik Freaky inhalen, daarna zat freaky op me alsof ik honing op me kont had en konden we niet bij flavour in de buurt komen, een paar rondes later maakte freaky een foutje en tikte mij in de bocht aan en kon ik de boel niet meer houden, spin en plek 8 :mad: (puntje van kritiek aan mijn zijde, Freaky had wel iets rustiger aan kunnen doen volgens mij) maar niet getreurd (toch al mooi 2e geworden ;) ) Daarna kon ik jacht maken op etro, deze verdedigde met hand en tand. Nog even wat onoplettendheid van mijn kant, maar was leuk racen, na paar keer flink geblokkeerd te zijn, lette Etro toch even niet op en kon ik er voorbij, daarna was Denvan aan de beurt, deze was niet van plan mij erlangs te laten dus na wat strakke rondjes en een foutje van zijn kant kon ik op het rechte stuk hem aan de linkerkant ernaast zetten, Denvan remde laat en ging iets te vroeg het gas op en daardoor kon ik binnendoor erlangs.

    Leuke races en op naar volgende week.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Berekenend gereden en uit de problemen gebleven.
    2e en 3e plaats overall wordt volgende week op Hockenheim besilst.
    Volgens mij is Menno al kampioen:thumbs:

    Ik had trouwens 1 uur nodig om ontGRID2 te worden. Ik heb zeker 40 rondjes nodig gehad om weer een beetje op snelheid te komen met Forza 4.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Verslag van vorige week (race van week 10) inclusief het after race report op pagina 3 voor het geval je die gemist hebt.

    Ik heb alvast de scores van vandaag verwerkt. Hopelijk kan ik van vandaag het verslag wat sneller maken. :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Plekken 2 tot en met 6 kunnen nog alle kanten op! _O_



    En menno is officieel kampioen! \o/:thumbs::)
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Gefeliciteerd Menno!! \o/
     
  20. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    \o/\o/\o/Whooooohooooo\o/:D*):9

    Kort raceverslagje. In de kwalificatie kon ik wederom niet aan mijn tijd uit de training komen. Zodoende P2. Strak gereden van Rene om in de laatste ronde pole te pakken:thumbs:

    Heat 1 dus achter Rene gereden op een veilige afstand wachtend op een foutje. In de eerste ronden veel naar achter gekeken om Lawaai in de gaten te houden. Gelukkig was hij teveel in gevecht met Flavour en kon ik samen met Rene uitlopen. Uiteindelijk kwam het foutje en kon ik er voorbij.

    Heat 2 achteraan gestart en rustig naar voren kunnen rijden zonder schade op te lopen. Ik had wat geluk met gevechten voor me waarvan ik kon profiteren. Redelijk snel zat ik achter Loyal op P2. Op het rechte stuk kreeg ik ruimte om voorbij te komen.

    Voor volgende week verwacht ik dat een redelijk tijd voor pole rond de
    1;09,3xx of iets sneller zal liggen.
     

Deel Deze Pagina