1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    vind ze beide lelijk
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Care, mijn pc is lelijk en die poept beide console uit.
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ach als je ziet hoe MS met consumenten om is gegaan met zowel diensten als producten dan zal het mij niet verbazen als het een flop word de stekker er heel snel uitgaat.

    Zune, Zune HD, Xbox en Kin (One, Two)... zegt genoeg...
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Na al het nieuws rondom Prism scheelt het niet heel erg veel meer :+
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat nooit, er is veel en veel en veel en veel te veel in geinvesteerd

    als het echt een mislukking word komt er misschien ooit een relaunch maar ik ga er van uit dat MS de amerikaanse markt nog gewoon gaat pakken

    de vraag is of ze wereldwijd ook nog de gamers als early adopters gaan krijgen
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Damn, nu moet ik maar wennen aan de PlayStation controller. 399 euro, geen drm, games gewoon uitlenen en verkopen, goede games, betere hardware of minstens gelijk. Moet je nu wel heel erg Xbox fanboy zijn of perse een exclusive moeten hebben om niet voor de ps4 nu te gaan. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.

    Maar MS pleegt nu zelfmoord met dat hele drm crap en daar boven op ook nog eens duurder uit komen 8) Ze zijn gek. Erg jammer, had graag weer een Xbox gehad, maar ga nu voor de ps4.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Klopt ze hebben veel geinvesteerd en MS heeft een lange adem, maar ditmaal hebben ze het wel erg moeilijk gemaakt vooral omdat dus gamers afhankelijk zijn geworden van online gebruik van al hun diensten. Ik denk zelf dat ze ditmaal heel veel mensen (gamers) zien vertrekken. Als je al zag dat de PS3 de Xbox 360 wereldwijd had ingehaald ondanks dat ze een grote voorsprong hadden zal het aankomende generatie een nog groter verschil zijn...
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    In Europa zou dat zomaar kunnen, maar ik zou daar voor de US geen geld op durven zetten
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Exact. Ps4 hier.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    In de US gaat het wel verkopen door de TV functies.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zie het nog wel gebeuren dat ze een USA/UK only box gaan worden.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Maar EU en Azie niet dus ik weet niet of de Xbox One een succes gaat worden en of MS dus niet na een tijd zegt "jongens we gaan maar halverwege die 10 jaar (5 jaar dus) over op de Xbox Two en we trekken de stekker uit de ONE, een console zonder restricties" omdat ze dan ingezien hebben dat niemand daar op zit te wachten en dus hun product niet meer wil hebben gewoonweg heel klant onvriendelijk.
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Ze zullen niet zo snel de stekker eruit trekken, maar ik zie een pricedrop voor de launch, en misschien wel een stop met dat hele DRM gebeuren nog wel als mogelijkheden.

    Ze zullen wel moeten denk ik. Alleen echt hele harde Xbox fans kopen nog een One ten opzichte van een PS4.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    qua tv functionaliteit zal het daar sowieso wel op uitdraaien
     
  15. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Exact...misschien toch maar hopen op een mod van iemand die Xbox one controlers ombouwd naar ps3?
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Doe maar naar PS4 :+
     
  17. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Dit gaat voor mij erg lastig worden en ik denk dat hetzelfde geldt voor de meesten hier.

    Ik snap niet waarom MS die DRM, 24 hour online checkin shit allemaal blijft aanhouden. Vooral als je ziet wat er een gejuich er komt als Sony dit bij hun console ontkracht. Daarbij is de PS4 ook nog eens goedkoper dan de Xbox One, en naar verluidt zou deze ook sterker zijn. Dat laatste zal wel meevallen, vooral omdat Xbox iets met de cloud weet te doen.

    Desalniettemin vind ik het wel storend dat de Xbox One op dit prijspunt verkocht gaat worden. In eerste instantie bedacht ik me dat ik geen console zou gaan kopen dit najaar en zou wachten op een bundel met Halo 5, want Halo 5 is voor mij toch datgene wat ik niet mis wil lopen. Maar als ik dan nu kijk naar die video's van BF4 en dergelijke.. Ik heb een best goede PC, maar gaat dit niet op 60fps draaien.

    Ryse, DR3, FM5, AC:BF, BF4, Batman. Ik begin toch te twijfelen of ik er niet één moet gaan kopen dit najaar..

    Denken jullie dat MS nog terug gaat komen op de prijs? En hoe lang denken jullie dat de €500 gehandhaafd gaat worden?

    Ik twijfel dus eigenlijk tussen een launch aankoop of wachten op een H5 bundel..
     
  18. Xboxhater

    Xboxhater I'm Just Joking

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk het ook. Ik snap niet hoe microsoft dit zo uit de hand heeft laten lopen. Ik denk dat ze zelf ook tot inzicht zijn gekomen dat ze het het flink hebben verknalt door alle reacties te bekijken van xbox liefhebbers op de verschillende fora. Daarom vermoed ik wel dat ze het een en ander gaan wijzigen. Anders gaan ze voor de tweede keer flink onder de modder wanneer de xbox one verkocht gaat worden en de eerste ronde van de verkoopcijfers zichtbaar duidelijk worden.
     
  19. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha jullie ook al allemaal hier ... ik met een vriend ook al , word 100% de PS4 ... we kunnen dit forum wel PSWorld.nl gaan noemen straks :lol:

    Had het eigenlijk nooit verwacht dat ze zo ignorant zouden doen van MS :'-(
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je feiten verwerpen mijn hypotheses? 8) Je verwerpt mijn mening met jouw mening dat je de exclusives van Sony beter vindt. :p Ok, ja, dat kan, ik ben nog gewoon wat afwachtend.

    Maar het is eveneens een hypothese om te stellen dat de komende generatie weinig zal veranderen in 2e hand games door je te baseren op het verleden. Ik vind al die nonsens met online passes en al die truukjes van EA toch wel aanleiding om te geloven dat publishers zoeken naar nieuwe business modellen. Deze discussie is nog verre van voorbij.
     

Deel Deze Pagina