1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is de vraag, de hardware van Sony is wel een tikkie beter

    maar of we het echt duidelijk gaan zien..

    het is wachten op de eerste vergelijkingen van Digital foundry. Hoop dat ze snel met wat vergelijkingsmateriaal komen
     
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik vond de game line-up van MS ook beter idd.
    Snap daarom ook die hele PS4 OMG OMG trend nu niet, alleen maar om dat DRM gebeuren....?
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is het enige. Sony kan er geen klote van :lol:
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Microsoft zal koste wat het kost de Xbox One door de strot gaan duwen op alle mogelijke manieren, omdat Microsoft 'in is for the long run'.

    Voor de E3 twijfelde ik niet eens om een nieuwe console te kopen in 2013, maar de PS4 begint nu wel te kriebelen. De 2e hands games is voor mij de doorslaggevende factor en een prijs van €399,- vind ik zeer netjes als je het vergelijkt met de PC markt.

    De enige titel van Microsoft die me echt aansprak is Titanfall, maar die komt ook nog gewoon naar de 360! De overige leuke games zijn allemaal multiplatform en ik zou waarschijnlijk wel zonder Halo kunnen leven.

    Nu is het slechts een kwestie van een telefoontje richting DUO dat ze wat extra geld over moeten maken in dit najaar!
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ja.
    100eu cheaper, geen online verbinding, wel tweedehands games.
    MS douwt met de One restricties door de strot van de gamers die imo niet kunnen.
     
  6. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Het gaat om nieuwe games, en die kun je toch niet tweedehands kopen.

    Ik heb zo'n gevoel dat het DRM van Sony nog wel een staartje gaat krijgen. Wat zij doen klinkt nu leuk voor gamers, maar voor publishers is het niet fijn.
     
  7. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Waarom precies?

    Want 2ehands games zijn gewoon speelbaar op de One he.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Bla bla bla. Ga es ff weg man. Geef gewoon toe dat Sony dat beter voor elkaar heeft. Zelfs al kondigen ze aan het niet te doen, ga je een dom tegenargument zoeken..jezus en dan de prijs van een Dual Shock erbij halen. Die ingebouwde accu heeft me stuk minder geld gekost dan die waardeloze oplaadbare Xbox batterijen.. sommige fanboys laten zich nu wel kennen.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Klopt, ook al zal ik er niet veel van merken (behalve het games uitlenen, dat doe ik nog wel vaak), het is gewoon ook een principekwestie, wat een onzin, ik wil gewoon gamen en niet van die rommel er omheen :mad:
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Zere been? :+
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Prijs
    Geen Drm
    Geen Kinect
    Niet afhankelijk van servers, dus ook over 10 jaar doet je retro console met al je games het nog.
    Hardware van Sony is over het algemeen degelijker

    Geen aannames doen van wat je niet weet. Sony legt geen restricties op, MS alleen maar restricties wat je niet mag.

    Had het graag anders gezien, maar de ps4 heeft hele goede papieren momenteel. Alleen jammer van de controller :D
     
  12. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Publishers verdienen niks aan tweedehands games, tuurlijk gaan ze daar iets aan doen
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Prijs? Niet heel gek zonder camera toch?
    Geen Kinect? Is een toevoeging, geen restrictie als je het mij vraagt.
    Niet afhankelijk van servers? Kan een punt zijn inderdaad.
    Mijn PS3's zijn net zo vaak kapot gegaan als mijn 360's.
     
  14. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft zich deze E3 sterk gemaakt op het gebied van (no)Drm, used games policy, indie developers, prijs en (op papier) betere specificaties. De focus van de PS4 zijn games.

    Microsoft heeft, voorafgaand aan de E3, de Xbox One neergezet als een all in one machine. Op de E3 lag de focus op games.

    Sony PS4

    + Goede exclusieve games
    + Multifunctionele console
    + Betere specificaties (praktijk moet nog blijken)
    + Betere prijs
    + Geen DRM
    + Geen beperking op tweedehands games (vanuit Sony zelf)
    + Betere ondersteuning Indie developers (momenteel)
    + PS+ heeft zichzelf bewezen

    -PS+ is verplicht om online te kunnen spelen (mag je als Xbox bezitter niet als argument aanhalen)

    Xbox One

    + Goede exclusieve games
    + Multifuctionele console (althans in de Verenigde Staten, maar bied Sony niet nagenoeg hetzelfde?)

    - Mindere sterke specificaties
    - Prijs ligt hoger
    - Altijd online moeten zijn (1x per 24 uur)
    - DRM te sterk aanwezig
    - Tweedehands games handel aan banden gelegd
    - Slechte ondersteuning Indie developers

    De echte strijd om de huiskamer vind echter pas plaats zodra beide consoles verkrijgbaar zijn. Pas dan zullen we zien in hoeverre tot nu toe aangekondigde exclusieve games, mogelijkheden, maatregelen en specificaties op beide consoles zullen bijdragen aan de verkoop van beide machines.

    Wat belangrijk is in mijn ogen, is hoe multiplatform titels zich tot elkaar verhouden. Dat is een eerste echte graadmeter qua kracht en ondersteuning (en waar ik mogelijk mijn keuze op baseer).

    Hoe de console war zich verder ontwikkelt en wie er als winnaar uit de strijd komt is echter niet direct te voorspellen. De tijd zal het leren (Captain Obvious).
    __________________
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik verkoop of leen vrijwel al mijn spellen. Zoals ik het nu begrepen heb, mag je een spel slechts 1x doorverkopen en zullen er in de toekomst waarschijnlijk kosten verbonden zijn aan het uitlenen/doorverkopen. Ik weiger simpelweg €10,- extra te betalen als ik de originele disc voor mijn neus heb liggen. De online passes van EA zijn een goed voorbeeld hiervan (ook al heb ik nog steeds een stuk of 5 EA spellen gekocht dit jaar, hufters).
     
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, Sony gaat een presentatie houden die miljoenen mensen over de wereld bekijken om vervolgens later toch te zeggen: eh toch maar niet jongens, het gaat niet door.

    Geloof jij ook in sprookjes?
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Je kunt inderdaad gewoon je game doorverkopen ja, dat het maar 1 keer kan maakt voor jou toch niet uit?

    Verder kun je voor zover ik heb begrepen gewoon nog used games kopen bij bv. de Gamemania, kans is alleen dat ze iets duurder zullen zijn dan nu.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Kinect kan een toevoeging zijn maar laat het niet verplicht zijn! Dat zou al een heel stuk schelen.
     
  19. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb Sony's presser vanochtend gekeken. Ik viel bijna weer in slaap, terwijl ik heel goed geslapen had dankzij Microsoft.
    Het enige wat het goed maakte was de prijs en used games. De rest was echt tergend.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet je niet. Ga nou geen conclusies trekken gebaseerd op niks. En uit die conclusies die je baseert op NIKS zeg jij weer Sony doet alleen de prijs beter. Haha lachwekkend
     

Deel Deze Pagina