1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    :D
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik moet hier wel een beetje om lachen hoor. Waar baseer je dat op. De laatste 3 jaar heeft Microsoft de 360 waardeloos gesupport, waar de PS3 constant een sterke line-up aan games heeft. Steek jij lekker je kop in het zand terwijl ik The Last of Us en Beyond speel. Sony heeft de studio's, die games gaan gewoon komen. En dat ook nog met een diversiteit aan genres, en niet enkel shooters en Forza.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Gebaseerd op alleen deze conference. Ik vond de games die getoond werden bij MS leuker, maar de console, vooral in combi met DRM restrictie enzo, van sony beter.
     
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Voor mij is trouwens de keuze wel duidelijk tussen Xbone en PS4. Ben zelf altijd weg geweest van de xbox en heb nooit een ps2 of ps3 gehad. Ook al waren het prima consoles. Ga ik nu zeker voor de PS4.

    Bijna alle games die ik speel zijn toch multiplatform op Fable en Halo na. Deze E3 heeft geen verandering ingebracht in games waarvan ik dacht die moet ik spelen.
    Dus voor games hoef ik het niet te doen want Playstation heeft ook zat exclusives die me wel aanspreken zoals Kingdom Hearts etc.

    2de hands games maakt voor mij niet zo heel veel uit ik verkoop mijn games toch nooit. Maar ik wil ze weleens uitlenen of lenen van iemand anders wat nu dus niet meer gaat op de Xbone. Ook wil ik weleens een 2de hands game kopen. Maar met zulke ingewikkelde regels vind ik het beetje overdreven worden.

    Daarbij komt ook nog dat al je games account gebonden zijn en je licentie online moet staan. Vandaar de 24h check om te blijven checken of je de game nog hebt en kunt blijven spelen. Dat wil ik niet ik heb mijn game gekocht deze staat op een disc en ik moet zelf kunnen bepalen of ik de game online of offline wil spelen zonder bang te zijn dat mijn internet er uit ligt of dat xbone besloten heeft de stekkers uit de servers te halen.

    En sowieso de gehele 24h check is bullshit sure ik heb nu een stabiele internet connectie hence mijn router staat praktisch naast mijn 360 dus veel internet problemen heb ik niet. Maar ik wil gewoon niet altijd online moeten zijn dat is een restrictie die me opgelegd wordt. Wat nou als ik weer verhuis vorige keer ook een hele tijd zonder inet gezeten. Wat nou als er een landelijke storing is die langer duurt dan 24h sorry hoor ik wil mijn eigen keus hebben of ik dan ga gamen of niet.

    En the creme de la creme ik wil niet dat er een camera 24/7 aanstaat zolang mijn xbone aan de stroom hangt. Ja deze staat 24/7 aan gezien de xbone in een lower power state verkeerd als deze "uit" staat. Vooral met dat hele PRISM gebeuren en Microsoft doodleuk als eerste bij aan is gesloten zint me niet ze kunnen dus ten aller tijde je console accessen. En laat mijn tv en xbox toevallig precies naar mijn bed gewijst staan, waarbij ik niet veel draag als ik in bed lig. Maar goed dat is een extreem voorbeeld, maar de gedachte blijft erbij. Daarbij dat je de kinect erbij moet hebben is sowieso bullshit en bundle verkoop ja leuk dat je zo zeker bent dat iedereen er 1 heeft maar waarom? Loopt hun kinect nou gewoon zo slecht dat ze het verplicht maken dat je er 1 moet hebben ook al gebruikt meer dan de helft van de gamers het toch niet. Enige games die er een verplichting bij zouden kunnen stellen zijn toch Xbox Exclusive games. Elke andere multiplatform game kan het toch alleen maar optioneel maken want WiiU en PS4 hebben et niet.
     
  5. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
  6. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Neem je je trophies trouwens gewoon mee naar de PS4? Lijkt me wel toch :+.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Beetje kortzichtig imo. Je baseert je keuze voor een console toch niet op de games die in de eerste paar maanden uit komen :confused: Reken maar dat Sony met een lading briljante games gaat komen in het eerste jaar van de PS4. Kijk naar de studios die ze hebben en de constante stroom toffe exclusives op de PS3!
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij zegt toch ook gebaseerd op de conference. :)
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Oeps :+ Tis ook een lange nacht geweest :p
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja haha, Niet iedereen zie zijn mening geeft over deze E3 heeft gelijk een keuze gemaakt. :p Maar als ik NU moet kiezen kies ik voor mijn PC en laat ik beide consoles voorlopig liggen.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vraag me toch echt af hoe EA het nu gaat doen. Ze hebben voor een reden online passes afgeschaft voor beide consoles. Heb nog steeds het gevoel dat we niet het volledige plaatje weten.
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dit is inderdaad een vraagteken nog. Tenzij Sony wel een DRM systeem van plan was en dat veranderde na de aankondiging van EA doordat ze zagen hoeveel shit MS over zich heen kreeg.

    Zelf ben ik momenteel zeker pro PS4, maar desondanks is het nog te vroeg om te pre-orderen. Tussen nu en de release zitten nog een flink aantal maanden waarin veel kan veranderen. Mijn hoop is dat MS zijn policy toch wijzigt waardoor ik weer fijn beide kan aanschaffen. Maar ja....
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    toch ook wel een beetje hoor, je kan altijd later de andere console er nog bij kopen

    de console met de beste launch lineup heeft een flink streepje voor en zal ik waarschijnlijk ook als eerste kopen
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat maakt sony's aankondigin zo verassend idd, ik had er echt geld op durven zetten dat de uitgevers gelijke drm op beide platfomen af zouden dwingen
     
  15. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Jammer dat die camera erbij zit, zonder was die misschien net zo duur als de ps4 :mad:
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij zit het verschil meer in dat Sony zelf niks doet eraan in hun systeem maar het gewoon over laten een developers en hun ding. Zoals Origin en Uplay.
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197

    Misschien handig als de playstation fanboys hun eigen PS forum beginnen?

    Ontopic:

    Even alle voor en nadelen bekeken en naast de 100 euro die de PS goedkoper is en het drm verhaal (wat nog steeds niet 100% duidelijk is) zie geen reden om over te moeten stappen na de Playstation 4.

    Ten eerste de Xbox One exclusives en de nieuwe IP's spreken mij mee meer aan.
    Ik vind dat bij de PS tegenvallen , want die bouwen meer op vervolg delen van bestaande IP's.
    2e punt is dat de One meer services bied waar ik interesse in heb.(Skype & ESPN,Xbox Live,Cloud)
    Het all in One verhaal klinkt goed mits goed uitgevoerd.
    Me media speler en BR speler en ook m'n decoder die vervangen gaat worden door 1 Xbox One die dan centraal staat.
    De controller vind ik vele malen beter en hij lijkt nu nog beter te gaan worden door de vele nieuwe features.

    Van de andere kant vind ik bepaalde restricties die MS gaat hanteren met de nieuwe console ook niet ok en begrijp ik dat er vele overstappen na de PS.
    Van de andere kant kan er nog veel gebeuren t/m november en er kan van die restricties nog veel veranderd worden door MS.
    Ik verwacht op de GC ook nieuwe games te zien en daar gaat het mij het meeste om.


    Gelukkig denkt mijn vriendenkring er ongeveer het zelfde over en komt er per november gewoon weer een nieuwe Xbox onder de tv te staan :D
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  18. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies zoals ik erover denk. Microsoft heeft mij als klant verloren in ieder geval. Alleen vind ik de 360 controller veel lekkerder dan die van de PS3, dus dat zal wel even wennen zijn.
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Let op met die services dat het nog maar afwachten is wat wij precies hier in NL daarvan kunnen gebruiken. Als je nu al kijkt naar de 360 dan hebben wij beduidend minder mogelijkheden dan ze hebben in Amerika. En nu wil ik je niet meteen van de One afkrijgen, uiteindelijk is dat jouw eigen keuze. Maar als 1 van de redenen om hem te kopen dat is dan zou ik even wachten tot er meer duidelijk is wat hier mogelijk zal zijn.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Same here, ik stap nu ook over naar PS4. Zoals ik al eerder zei wacht ik tot ik meer weet over Halo en als dat dit keer echt goed is overweeg ik misschien een XBO te kopen, en anders blijft het PS4 en Xbox 360 voor mij.
     

Deel Deze Pagina