1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Activation, daar is de online check al. De vervolg vraag is nu wat wordt gechecked elke keer wanneer je online gamed. Is het alleen de console die de 24uurs check nodig heeft, of kijken ze ook per licentie van het spel. Aangezien spelllen aan jouw account gekoppeld zijn en ze toch op de één of andere manier moeten controleren dat spellen niet doorgegeven worden en dan op twee consoles (of meer) gespeeld worden is het aannemelijk dat daar naar gekeken wordt. Een regio check is dan ook zeker mogelijk.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Regio check idd. Zie het niet per land gebeuren. Daar zijn ook regels voor volgens mij en uitgevers hebben ook nog een keuze daarin. Zal wel gewoon PAL, NTSC etc blijven. :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony nieuws:
    http://www.giantbomb.com/podcasts/so...esti/1600-504/

    - Not allowing online passes, even for third parties, since PS+ is now required for online play.
    - $399 was a target price set many years ago
    - Camera is not included, costs $59
    - F2P online games/services won't require PS+ in general (but some games might)
    - Subscription services (netflix, hulu) won't require PS+
    - Laughed when asked about HOME on PS4, complimented it. (probably means its coming to PS4)
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Je ziet het niet per land gebeuren? Ok Sony games uit UK kan je spelen bijvoorbeeld. Maar als je de DLC voor de UK game wilt zal je die op een UK account moeten aanschaffen. Dus een soort van land lock voor online content bestaat momenteel al. En aangezien elke game van MS online content is, kan het wel degelijk per land gaan verschillen
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sony?
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Maar MS kan dus bepalen wat die regio check inhoud en dat (aangezien op hun eigen site 'Features and requirements may change' wordt aangegeven) elk moment aanpassen. En die mogelijkheid hebben ze met de combinatie van regiolocked en DRM. En wat betreft regels, er zijn ook privacy regels e.d. toch komen bedrijven vaak genoeg in opspraak omdat ze zich er niet aan houden. En ik zelf vind het gewoon een te grote gok om nog langer MS (met de One tenminste) het voordeel van de twijfel te geven. We hebben het wel over een 499 euro kostende console. En als je daar nog de nodige spellen bij telt zit een gemiddelde gamer makkelijk aan zo'n 800 tot 1000 euro. En als MS dan over een tijd besluit dat het importeren van games hun te weinig oplevert dan kunnen ze dat dus aanpassen. Met het gevolg dat mogelijk die spellen niet meer werken. En laten we eerlijk zijn als het gaat om uitgevers. De grootste zijn toch wel EA en Activision, en als er twee bedrijven zijn die graag de laatste cent uit de zakken van gamers willen plukken dan zijn het die twee wel.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gewoon om te laten zien dat landen codes al bestaan. Want jij ziet het toch niet gebeuren? Nou, het is er al
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zie het gewoon niet gebeuren. Blijft gewoon region denk ik.
    En nu ga ik naar bed. Deze discussies kosten me veel teveel slaap. Was er juist al mee gestopt de laatste dagen met die late discussies haha. :+

    Dat is alleen wel digitaal. Maar we zeiken nu dus op MS kan gaan doen over iets wat Sony al een beetje doet. :+
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  10. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Als MS zo doorgaat, dan ga ik voor PS4.
    Dan maar geen Titanfall, Killer Instinct en Forza Motorsport 5.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jammer dat je je keuze al had gemaakt in de poll haha. :+
     
  12. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, volgende keer beter :p
    MS denkt niet aan zijn klanten maar aan de publishers.

    Met Gakai wordt het wel interessant voor mij, dan kan ik alle PS3 games spelen want ik had nog nooit PS3 games gespeeld.

    God of War, here i come :D
     
  13. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    MS was back toch?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oei ik denk dat ik ook om ben als dit zo is :eek:
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ondertussen wordt dit nieuwtje bijna ondergesneeuwd

    Zo dan, dat is een bitchslap in het gezicht van M$. Is dat op andere sites ook bevestigd? Geen online passes? En verder was het dus wakker worden met de nieuwtjes dat MS uitgebreidere regionlockingmethodes heeft, de PS4 evt ook gebruik kan maken van het hele cloud gebeuren (al geloof ik niet echt in da powah van da cloud) en dat de Oculus voor de PS4 een optie is.

    http://www.polygon.com/2013/6/12/4424022/sony-shuhei-yoshida-says-ps4-cloud-computing-calculations

    http://www.polygon.com/2013/6/12/4424022/sony-shuhei-yoshida-says-ps4-cloud-computing-calculations

    Lekker wakker worden zo :cool:

    edit: gisteren ook gelezen dat Titanfall wellicht later ook naar de PS4 komt (dev zijn woorden)
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk komt Titanfall naar de PS4. Het is tenslotte een game van EA.
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Jezus ook dit nog? :lol:

    Is er eigenlijk nog wel een reden om een One te halen ? =(
     
  18. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Dag Microsoft de tering he.. Hoe kun je nu nog een Xbox halen??
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Omdat Halo.

    Nee, ook niet echt meer.

    En achievements
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  20. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Noem deze site dan maar playstation world. Ach boeie ik haal de xone gewoon.
     

Deel Deze Pagina