1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, grote onzin dit.

    Sony's marketingbudget is vele malen groter dan die van MS. Ik heb zowel voor PlayStation als voor Xbox gewerkt, dus ik weet vrij goed wat ze uitgeven. Wat dacht je dat de sponsoring 15 jaar lang van de Champions league alleen al, elk jaar voor PlayStation kost? Die sponsoring is duurder dan al het marketing geld dat MS in europa stopt in alle landen bij elkaar.

    Dat is juist MS manco, goed in producten, slecht in PR en marketing. Pas op Mischa, als je dit leest, jij bent een kanjer, die met weinig geld fantastische dingen weet te regelen met je team. Beste marketeer van heel Nederland!
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar Mischa is hier niet actief! :mad:
     
  3. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja tegen deze inside information kan ik niks inbrengen :)

    Denk wel dat als de PR machine gaat draaien, de kenmerken van de xbox meer gaan aansluiten bij wat potentiele klanten als innovatief, handig en nextgen vinden dan de kenmerken van PS4.

    Maja, blijft koffiedik kijken, voor mij als sales- en communicatie trainer is zo'n "strijd der giganten" mega interessant om vanaf de zijlijn mee te maken :9
     
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik weet niet wat Sony aan het denken was.

    Maar ik vond de show van Sony teleurstellend tot het laatste gedeelte.

    Viel ook bijna in slaap... tot dat ik

    Three hundred and ninety nine US Dollars

    hoorde

    Toen was ik weer klaarwakker.

    Qua PS4 exclusives viel het tegen. The Order gaat gewoon de nieuwe Resistance worden zegt mijn gevoel. En dat was het !!!

    Watch Dog/Destiny en AC4 had ook niet gehoeven.

    Maar goed, ik heb genoeg vertrouwen in de first party studios van Sony. Dus het gaat wel goed komen qua PS4 exclusives.
     
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Als het merendeel van de Xbox 360 spelers straks overstapt op de Playstation 4, wordt dit forum dan omgedoopt tot playstationworld.nl?
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dan stoppen we gewoon :+ *)

    Maar er kan nog veel veranderen de komende maanden, puur op games heeft MS mijn voorkeur.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Sta er echt van te kijken hoe 'iedereen' ineens eerst voor PS4 gaat. Puur alleen maar om die DRM en 24 uur online check shit? Mensen lijken wel te vergeten dat je geen idee hebt wat je kan verwachten van Sony qua services. Iets waar ik persoonlijk MS veel meer in vertrouw dat het gewoon soepel en goed werkt. Ik ben dat echt gaan waarderen door de jaren met 360 gaming en ik moet nog maar zien hoe dat allemaal op PS4 gaat. Alleen al daarom ga ik niet zomaar een PS4 pre-order plaatsen nu, rustig alles afwachten is veel beter. Blindelings vertrouwen in Sony lijkt het wel....nou...we shall see he. :)

    Zoals ik het nu zie wordt de X1 gewoon mijn eerste next-gen console. Alleen al om de controller en vergis je niet hoe belangrijk dat is, je gamed er immers al die uren mee. Dan de services zoals Xbox Live, party chat, de UI die ongetwijfeld weer smooth zal zijn...nah, ik neig veel meer richting X1 dan. Enige wat daar drastische veranderingen in kan brengen is als third party games straks echt veel minder zijn op X1. Maar dat betwijfel ik. Toegegeven...de first party games als Infamous en KZ zijn zeker mooier dan een Ryse of Dead Rising, maar een Quantum Break waarvan alles in-game was, doet er in no way voor onder. Dat was schitterend, alleen komt die nog lang niet uit. Sony heeft twee top first party studios die meteen laten zien wat de PS4 oa kan doen, MS lijkt zo'n ontwikkelaar nog te missen....of zoals ik zei..Remedy en 343 moeten met iets komen. Hoe mooi infamous en KZ zijn, Driveclub vind ik echt niet speciaal er uitzien en Forza 5 gaat hier hard overheen imo. Denk dat het qua verschillen allemaal weinig zal uitmaken straks..en dan weet ik wel wat ik doe. ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  8. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die prijs is meesterlijk, echt een fantastische launchprijs. Ik reken op heeeeeele grote tekorten tijdens de eerste paar maanden, wellicht zelfs eerste jaar. Ver onder mijn eigen verwachtingen, zeker ook de Euro prijs van € 399,- Beste launchprijs van welke PlayStation dan ook en dat meer dan 15 jaar na de eerste launch, ofwel als je terugrekent en rekening houdt met inflatie. Ze will echt rennend uit de startblokken en het succes van PlayStation is super belangrijk voor ze.

    Okay, het is zonder PSEye, maar dat geeft weer de mogelijkheid om die NIET te kopen O-)

    Ja, maar Sony is natuurlijk altijd hartstikke te vertrouwen geweest.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  9. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Toch twijfel ik wel een beetje nu we een paar dagen verder zijn.

    Ik game zelf al een tijd achter de PC en dat bevalt me eigenlijk wel. De Xbox One neem ik al niet en wilde eigenlijk voor de PS4 gaan, maar als ik echt kijk naar de games van de E3 die me aanspreken. Dan zijn dat, Watchdogs, Mirrors Edge, The Evil Within en ben ook wel benieuwd naar Titanfall. Maar die komen ook gewoon voor de PC.

    Daarbij heb ik toch een aardige library die ik altijd nog kan blijven spelen. Dat vind ik wel echt een GROOT voordeel aan de PC. Kan dan altijd nog mijn Bioshock serie spelen, de Mass Effect serie spelen en ga zo maar door.

    Op de PS4 is dat later wel mogelijk, maar dan moet je alsnog weer gaan gaan betalen voor je oudere games. Voor de rest is het Fallout 4 en GTA V waar ik op wacht. Nou Fallout 4 komt ook wel naar de PC. Alleen GTA V is even een twijfelgeval of die ook voor de PC komt.

    Maar achteraf denk ik toch wel dat ik bij de PC blijf.
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee dat weten we wel. Sony laat geen online passes toe. Geen drm. Steunt tweede hands verkoop. Kan mn games importeren uit de UK. MS graaft gewoon een heel diep graf. Gisteren weer gelul over die landen restrictie. Wordt er niet zonniger op
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    MS bedoel je?
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Derp, laten we daar nou maar niet over beginnen.

    Gakai (of wat het ook is) is puur een toekomst visie die ze ooit willen gebruiken. Super tof idee, maar ze weten zelf ook niet hoe dat gaat werken.

    Ms, zou in theorie precies hetzelfde kunnen doen met hun 300,000 servers... Deden ze dat maar?! Dan kon ik oude Xbox games ook nog spelen & 360 :eek:!
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Over het algemeen wordt PS+ tegenwoordig gezien als betere service dan XBL :) Het ontbreekt PS idd aan een paar belangrijke zaken zoals party-invites, crosschatting etc maar dat komt er ook allemaal aan.

    Ik ben de afgelopen jaren MS steeds minder gaan waarderen. Het ontbreekt ze aan goede IP's, risico's nemen ze niet meer, updates zijn constant USA only, het dashboard is 1 grote clusterfuck. In de eerste jaren was het echt te gek hoe XBL werkte, co-op, soepel dashboard etc. Maar ze staan al jaren stil.

    Sony daarentegen gaat juist de andere kant op. Games als Unfinished Swan en Journey zijn origineel en bijzonder, PS+ biedt meer en meer en nieuwe IP's zoals The Last of Us en Beyond Two Souls blijven gewoon netjes komen.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Amen, innovatie alom. Dat is (qua software) al heel lang zo bij Sony. De PS2 werd ook niet vergeten toen de PS3 kwam, en nu zie je hetzelfde gebeuren. Ik heb een groot vertrouwen in Sony en durf zonder probleem een PS4 te pre-orderen.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe leuk het ook is dat Sony als bedrijf geen gekke restricties heeft voor used games, ze hebben wel gezegd dat third party publishers kunnen doen wat zij willen. Import? Hoe belangrijk is dat tegenwoordig nog? Kan me niet herinneren dat ik ooit een game voor PS3 of 360 heb willen importeren, maar als het voor jou gunstig is...zeker nice dan.

    Vind zelf wel dat MS te weinig credit krijgt voor wat ze lieten zien tijdens hun show. Geen enkele Kinect en tv shit en nog bitchen mensen of ze zeggen er gewoon weinig over. Ik heb die show echt met plezier gekeken samen met mijn vrienden, verdomd vet allemaal. Ze beginnen ook eindelijk aan de 'kleine' games meer te denken, de wat uniekere games. En tja...ik vind zelf dat de lauch lineup die tot zoverre bekend is, echt sterker dan PS4. Tuurlijk komt GC er nog aan, dus wie weet.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Heeft Sony er niet ooit eens voor gezorgd dat zo'n gigantische exportshop gesloten werd?
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee ze hebben gezegd GEEN online passes toe te staan of andere vormen van DRM, ook niet van 3rd party publishers. Dat komt niet overeen met hun visie. Dat zeiden ze in een interview met giantbomb waar hier de audio van gepost was. Deze topics gaan te hard en wellicht heb je dat gemist. En met import bedoel ik zelfs niet uit UK sinds het nu blijkt dat de game uit hetzelfde land moeten komen als de Xbone
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik weet niet of het voor deze generatie ook gaat tellen maar in het begin van de 360 heb ik heel veel games geïmporteerd omdat dit gewoon 20-30 euro scheelde. Dus mocht dit weer zo zijn is import echt wel handig.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet ook echt niet waarom MS de Modern UI zo fucktup voor de Xbox 360 heeft gemaakt, want op mijn telefoon is het razendsnel laad tijden zijn er niet. Op de Xbox als ik opstart zie ik eerst tig keer dat ronde ding laden, laden, laden... dat was eerst niet. Nee dat dashboard is idd een clusterfuck als dit een copy zou moeten zijn van WP dan hebben ze het niet goed gedaan daar bij MS want het lijkt er voor geen meter op. Hetzelfde geldt voor Win8... ben ik ook niet te spreken over!
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Is ie al geüpdatet dan?
     

Deel Deze Pagina