1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Even eerlijk, al die functies van de xbox wat betreft TV, dat kunnen de huidige (smart)TV's ook al?

    us als ik een goede gaming TV wilt, dan koop ik een wat duurdere (smart)TV met goede specs en dan zijn al die opties van de xbox overbodig...
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar dat loopt nooit soepel. Althans, een maat van mij heeft een dure smart tv, en dat loopt niet zo soepel als de xbox one. Gewoon instant van internet naar skype naar game naar film naar game. Bam.

    En shared games onder 10 man kan dus gewoon. :D
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    De TV's die ik heb gezien zijn soepel. En of het soepel is moeten we nog achter komen. Ik vind de huidige UI erg traag.

    En hoe realistisch is het dat je skype, internet, games etc. hebt openstaan en telkens gaat switchen?
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Heb je de reveal niet gezien een maand terug? Daar gingen ze echt bam bam bam overal heen. Super dope als je ergens vast zit in een game, kan je snel switchen naar XBW om te vragen hoe je iets haalt, of ff naar skype om iemand te bellen. Handig toch?

    Kan het met je phone? Sure, maar dit is gewoon allemaal op 1 scherm lekker snel.
     
  5. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    [​IMG]
    :emo:


    Vind het trouwens best lullig dat de makers van Witcher 3 hun eigen game niet eens kunnen spelen, aangezien die studio uit Polen komt. :+
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  7. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Nice!

    Zelf hoef ik em niet. Vind Dual Shock prima
     
  8. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
  9. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Bron: IGN Wiki ofzoiets? http://au.ign.com/wikis/xbox-one/Used_Games_and_Rentals

    - You can only give Xbox One games to people who have been on your friends list for at least 30 days.
    - Each game can only be given once.
    Dus je kan gewoon je game weggeven of verkopen. (Kan dus maar 1x, net zoals nu.)
    Alleen of er extra kosten komen en of je het verplicht bij een bepaalde winkel moet doen dat bepalen de developers/publishers.


    - Anyone can play your games on your console -- regardless of whether you are logged in.
    Dus iedereen kan in jou games library of jij nou online bent of niet.
    En van een willekeurige console zelfs 3000km van jou vandaan.


    - Microsoft allows you to gift games to friends but they can't "borrow" them.
    Denk dat ze hier bedoelen dat je een game niet fysiek kan uitlenen.

    - Microsoft says of this, "loaning or renting games won’t be available at launch, but we are exploring the possibilities with our partners."
    Uhm dit klinkt een beetje tegenstrijdig, vanaf wanneer werkt het hele systeem dan wel?

    - Xbox One will also allow you to give up to 10 family members access to "log in and play from your shared games library on any Xbox One."
    - You can always play your games, but only one of your family members can be playing from your shared library at a given time.
    Dus 10 mensen die jij als "familie" toevoegd kunnen in jou games library.
    Jijzelf kan ALTIJD je spel spelen, alleen kan er maar 1 iemand van de 10 tegelijk gebruik maken van jou library.



    Dus als ik het goed begrijp kan je een game 1x weg geven.
    - Je kan je game gratis aan iemand weg geven. (Moet hiervoor de game deactiveren.)
    - Je kan de game aan iemand geven, en die persoon betaald ervoor. (Verkopen dus.)
    - Of je brengt je game naar een "met MS afgesproken" gamestore, en die geeft je er geld voor. (Net zoals nu dus)

    En zoals ik het nu lees lijkt het er op dat jij al je games kan spelen, en dat er ten alle tijden 1 van de 10 "familieleden" een willekeurige game uit je library kan spelen.
    ( Denk alleen zelf dat dit niet de game kan zijn die door de hoofdgebruiker al gespeeld word.)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  10. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je kan je Xbox One alleen in NL gebruiken als je hem in NL koopt.
    Ookal ga je naar het buitenland op vakantie.

    Vraag me dus wel af hoe dat dan zit met de games die je uit "family library" wil lelen.
    Stel je voegt iemand uit de UK toe. (Want je kon iemand als family toevoegen 3000miles van je vandaan.)
    Kan je die game dan spelen of zal die regio gelockt zijn omdat hij niet in NL woont.
    Of zal het dan niet uitmaken omdat het hier om "digitaal/virtueel" lenen gaat?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.779
    Pijnlijk niet grappig dit 8)
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Flynn is iemand van MS op de Team Xbox Forum:

    Ben benieuwd of we ook van die gratis games kunnen verwachten straks met Xbox One. Want die free games met XBLG is gewoon puur alleen voor 360 tot eind dit jaar, toch?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Trouwens, je kan games gewoon oneindig verkopen!!! Wat ze bdoelen met 'this can only be done once' is dat als je de game verkoopt is ie weg. Je hent geen licentie meer. Maar de volgende eigenaar kan die game op zijn beurt ook weer verkopen volgens mij. Communicatie fail.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar haal je dat vandaan? Ik meende op 1 van de 3 MS pagina's die ze toen hebben uitgebracht gelezen te hebben dat dat niet zo is.

    Het familliesysteem heeft best wel zijn toffe kanten. Digitaal sharen is gewoon relaxed. Ik heb mijn kast vol met spellen staan die ik dan dus in de nieuwe situatie instant met iemand kan delen. Enige nadeel is wel dat je als jij 1 van die 10 personen bent met wie het spel is geshared het dus maar afwachten is of je kan spelen. Misschien speelt 1 van de andere 10 het spel al. Handig: nee niet echt.

    Het klinkt allemaal wel nodeloos complex. Wij besteden hier nu al tig pagina's aan. Hoe gaat in godsnaam een casual gamer, papa, mama, klein kind dit nog snappen? :)

    Je weet dat de demo op de reveal nep was he? ;)

    en als je allemaal aps etc wilt: ik heb een raspberry pi voor 28 euro gekocht. XBMC er op en vervolgens gebruiken voor: full hd films, streamen van hd films (navi-x), mijn volledige muziek library en verder tal van customisation opties: andere skins, automatisch downloaden van ondertitels, apps zoals uitzending gemist, youtube, ted talks en tal van radio apps, grooveshark en ga zo maar door.

    daar kan een console met alle restricties (wii-u, ps4, of x1) nooit tegenop.
     
  15. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoezo, dit is eventueel heel makkelijk op te lossen door de game wel te laten zien in een shared library maar dof zodat je weet oww wacht hij is niet selecteerbaar iemand anders is m aan het spelen. Kan makkelijk door de uurlijkse check. Probeert toevallig een 2de binnen het uur van de check dezelfde game te spelen dan krijg je een bericht sorry, het spel wordt al door iemand gespeeld.

    Het lijkt trouwens complexer dan het is omdat er zoveel meer scenario's mogelijk zijn ten opzichte van normaal discbased lenen, maar de standaard regels blijven hetzelfde. Je kan het spel niet spelen wanneer iemand anders al de disc heeft. Normaal gesproken blijf je je maatje ook vragen, wanneer kan ik die game nou eens spelen? Alleen voordeel van digital is dus dat je niet een week of een aantal dagen hoeft te wachten tot de disc weer vrij is om een kans te hebben om de game te spelen.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nep. Hmm das gay dat de demo nep was.

    Over uitlenen. Je bent op de xbox one juists sneller aan de beurt met spelen. In het echt als ik een cd uitleen, dan kan ook maar 1 vriend hem spelen, en dan ligt die game daar een week of maand ofzo. Dan kan niemand anders, geen andere vriend hem spelen. Wat je gewoon moet afspreken met je vrienden is dat ze je eerst een berichtje sturen voor ze je game gebruiken.

    Over games verkopen:

    "For example, if I want to sell Halo 5 to my buddy, I just ask him for however much cash I want, and I give him the license."

    Dus dat kan dus, en op de xbox site staat: Je kan je games verkopen en weggeven, maar dat kan je 1 keer doen. Ja duuuh. Maar er staat nergens dat de volgende eigenaar het zelf niet weer kan verkopen. En die volgende ook weer. Maar ja ik zei volgens mij omdat dat nog niet 100% duidelijk is.

    Maar delen is precies hetzelfde als in het echt, maar dan instant en ook goed voor mensen die boem ver wonen.
     
  17. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Het was idd nep, ze lieten namelijk na afloop behind closed doors ook zien hoe het op dat moment echt liep. Was nog vrij sloom, maar het was nog steeds alpha en dat vrouwtje wat het uitlegde, zei al dat ze grote stappen gemaakt om te komen waar ze nu zijn. Dat is echt iets wat ze nog wel verbeteren

     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  18. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik verwacht dat met het met Family-sharen iets gaat worden als het volgende:

    - Je family-members moeten aan behoorlijke stricte voorwaarden voldoen.
    - Ze hebben toegang tot je games library, maar dit betekent nog niet dat ze het kunnen spelen.
    - Je kunt 1 game per family-member tegelijk uitgeven en daarvoor moet je eerst goedkeuring geven en kan je op elk moment weer intrekken.
    - Pas als de game weer is ingetrokken kun je een andere game uitlenen.

    Tenminste, dit is mijn idee hierover en dat lijkt mij zo raar nog niet.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan wel meerdere games tegelijk uitlenen.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wie denken jullie dat de tweede hands games mogen gaan verkopen in Nederland? Dat wordt ook dom, enige die ik me kan voorstellen is GM. Maar er moet een 2e zijn
     

Deel Deze Pagina