1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschillen tussen 30fps en 60fps merk ik heel erg veel van Gears of War 1 (x360 version) en Gears of War 1 (pc version).

    Ik had wekenlang met GoW (pc versie) gespeeld en daarna even op GoW (x360 version) gespeeld, het voelt ineens heel erg sloom en snippen gaat heel erg moelijk.

    Dus, 60FPS + 1080P juich ik alleen maar toe op de nieuwe next gen console, 30FPS next gen console game ga ik niet halen :D :thumbs:
     
  2. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Forza 2 ook. Forza is een race sim en die worden geacht op 60fps te draaien, net als fighting games (zoals nu dus KI en op 360/ps3 SF4 games). Forza zou op 30fps uiteraard mooier zijn, maar voor het type game dat het is, is 60fps gewoon beter. Dat gaat gewoon ten koste van maximaal haalbare looks. Ze hebben natuurlijk tijdens de 360 periode al enorm veel trucjes geleerd om de game er alsnog zo goed mogelijk uit te laten zien. Zo zullen autos/omgeving in de verte, in lager detail gerendered worden dan dichtbij. Volgens mij was dit in FM3 heel duidelijk te zien en deden ze dat al slimmer in FM4.

    De reden dat games als Ryse, Dead rising, Killzone en infamous op 30fps lopen atm, komt denk ik, omdat ze gewoon hun console willen promoten met echt mooie graphics. Misschien halen ze op deze manier vrij hoge PC settings. Dat bv multiplatform games als destiny en watch dogs eruit zien als de wat betere PCs, maar dat het enkel mogelijk is met 30fps.
    Ze kunnen uiteraard veel optimaliseren door de vaste hardware in een console en ze zullen nu wel meer uit de consoles persen dan een vergelijkbare PC, met een gpu als de 7850. Maar een mooie PC game als the witcher 2 haalt op een nieuwe kaart als de 770 GTX gemiddeld 65fps in 1080p op ultra. Dat is een 3+ tflops kaart van 400 euro. Niet dat ik zo technisch ben, maar het is een maat van de rekenkracht. En die is dus een stuk hoger dan bij de consoles (1.2 en 1.8 Tflops). En daar komt dan bij dat desktop PCs een stuk krachtigere CPU hebben.
    Ik denk gewoon dat men bij die boven genoemde games best 60fps had kunnen halen, maar dat ze liever in de buurt van PC graphics blijven met als resultaat 30fps. Er zullen vast genoeg 60fps games op de PS4 en XBone komen, misschien als men de hardware stukken beter kent en er gewoon meer performance uit kan halen. (en de PC hardware niet net zo snel verbeterd)
     
  3. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Voor de meeste games vind ik 30 fps prima. Games als Skyrim, , Dishonored, Batman of bijv Fifa zijn prima op 30 fps. Het zijn echt de racegames en MP FPS shooters waarin ik echt in 60 fps wil spelen.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    PS+ gaat ook erg belangrijk worden in mijn uiteindelijke afweging. Als ik kijk wat voor games daar nu langs komen: Saint's Row 3, Catherine, Demon's Souls, Ico etc.... dat gaat echt nergens meer over. Met een abo ben je in principe bijna helemaal klaar om voldoende games te hebben.
     
  5. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Die is oud, xbox one kan dat ook :)
     
  6. Seh

    Seh Guest

    http://www.gamespot.com/news/xbox-one-passes-ps4-on-amazon-chart-6410496
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    ....?
     
  8. Seh

    Seh Guest

    Hier ben ik ook nog benieuwd naar ja. Sony heeft hier nog weinig over gezegd is het wel?

    Voor Sony is het ook geen vereiste meer om dit te doen, want mensen die online willen gamen moeten ook gewoon een PSN+ account nemen. Dat is wel een groot nadeel denk ik m.b.t de 'gratis' games.
     
  9. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    PS+ is een hele mooie toevoeging, en je krijgt redelijke nieuwe games.
    Binnenkort ook dan Devil May Cry (al heb ik die zelf ook al) afgelopen tijd Hitman.

    Denk ook dat je op PS4 niet meer zonder PS+ kan (ookal speel ik niet online)
     
  12. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    En naast de gratis games heb ik ook al meerdere malen gebruik gemaakt van aantrekkelijke kortingen op games (40-60% vaak) op bijvoorbeeld de hele serie Tales Of Monkey Island spellen.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Jep ook dat is ook zo, de acties zijn vele malen beter dan Xbox, maar het mag allemaal wel wat beter en scherper vind ik.
    Doe meerdere acties wat meer richting steam gaat (al zijn die prijzen onrealistisch voor de console)
    Je promoot dan ook meer je digitale verkoop.
     
  14. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ooooh, zag de releasedatum niet, bedoelde meer dat ze reclame maken over dat ze wel offline kunnen spelen etc :+

    PS4 Fanboys:"Misschien was microsoft hier al langer mee bezig geweest om een PR stunt te maken zodat iedereen de xbox one koopt"
    Dit is juist negatief voor microsoft 8)

    Achja ik heb mijn preorder staan, als ze ook nog eens de prijs verlagen dan prijs ik de X1 de hemel in :+
     
  15. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar zojuist had ik nog geen koffie op en was ik aan het multi tasken. Die eerste link is ook niet de bedoeling:+
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Waarom zou Sony nog die goede aanbiedingen doen? PSN+ is bij PS4 een must als je online wil spelen, dat was bij de PS3 nog niet.
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is het meest domme wat ik heb gehoord... daarom moeten we ook day one patchen toch
     
  18. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    dus 21 november is de release datum.

    niet december.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Er is van beide nog niks bekend welke dag het is. :)
     
  20. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Waarom zetten ze het dan in de krant?
     

Deel Deze Pagina