1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    http://www.oxm.co.uk/56724/previews...-turn-10s-putting-xbox-one-through-its-paces/

     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zeer goed nieuws wat mij betreft! In FM4 kon je ook wel zien welke auto's echt nieuw waren, en welke hooguit een oppoetsbeurt uit FM2/FM3 hadden ontvangen. Zou dit ook voor alle tracks gelden (Nordschleife??)

    Hopelijk verliest FM5 niet de 'feel' uit FM4 nu ze bij nul beginnen, maar dat zal vast wel goedkomen. VOnd FM4 een heel mooie balans hebben tussen realism/sim en arcade
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Banen denk ik ook aangezien ze 'oude tracks en nieuwe tracks' met laserscans hebben aangepakt.
     
  4. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Alle real world tracks zijn nu laser scanned. Lijkt me dat ze dan ook de omgeving opnieuw aanpakken.
    Wat auto's betreft ook goede zaak, gelijk een goede reden om de F, E en D klasse achterwege te laten.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Denk wel dat wel veel auto's gaan verliezen. Maar om eerlijk te zijn hoef ik niet per se 20 Skyline's en 12 Golfjes. Dan heb ik liever nieuwe tracks dan opnieuw duplicate auto's
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    dan is de charme van Forza meteen weg..

    Het is juist vet om je Mini zo te upgraden / tunen dat hij zich kan meten met een standaard ferrari..
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    *)
    Eensch
    Of om 900 pk in je Dodge Charger te stoppen... Of om gewoon in je eigen autootje te kunnen racen!
     
  8. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    De lagere klasses moeten wel blijven maar dan niet van die suffe auto's als alto's en mazda demio's.
    Een oldscool mini is gewoon gaaf of een golf 1 gti :)
    Het moet wel aanspreken en niet dienen als opvulling.
     
  9. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gare autos zijn juist vet!!

    S3 TapaTalk
     
  10. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Wow er komt ook indy in de game!

    zie tweakers voor meer info!
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    + deze 2 monsters zitten er ook in:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze zomer komen ze met meer open wheel nieuws, en aangezien ze een deal met Mclaren hebben verwacht ik een aantal nieuwere Mclaren F1 auto's
     
  12. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus indy komt in de game.. maar geen pitstops:

    Zucht..

    - geen dag en nachtraces.
    - geen weerseffecten.
    - geen pitstops, dus geen strategie.

    Toen ik las dat de indy car erin zat, was ik positief en had gehoopt dat er banen van de indy league in de game zouden zitten en dat je lekker echte races met pitstops kan karren.

    Helaas wordt nu weer bevestigd dat de doelgroep voor forza niet die van de echte raceliefhebbers is.. maar voor jong en oud, "turn car lovers into gamers, gamers into car lovers" etc.. die het liefst standaard 2-3 rondjes rijden en dan de controller weer neerleggen.

    echt zonde, 5 games verder en nu in de 3e generatie.. en het gaat qua opties alleen maar achteruit.

    GT6 en project CARS.. komt u maar.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2013
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Pit stops komen wel, maar geen pit strategie vooraf.
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dus wat is dan de reden om voor Forza 5 te gaan buitenom die drivetar? Kan dus net zo goed bij 4 blijven als ik het zo lees. Misschien kort door de bocht maar zo komt het nu wel over op mij.
     
  15. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Flinke klapper net bij le mans.... kijken er nog meer

    S3 TapaTalk
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik kijk. Snap alleen niet dat ze zo groot op Le Mans adverteren, als ze nogeens geen 24-uurs race hebben. ;)
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hehe idd vorig jaar maakten ze ook al reclame voor Forza op Le Mans. Ik wil gewoon zien dat een aankomende Forza titel echt veel auto's op de baan kan bieden en dan heb ik het niet over online races maar gewoon tegen de computer racen dat zou echt wel met minimaal 25/30 auto's tegelijk moeten kunnen al helemaal op Le Mans.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Online 30 zou ook tof zijn hoor. Met onze competities zou dat echt chill zijn. Public niet zo, dat wordt een bots festijn.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Online moeten meer auto's altijd een optie zijn imo. Want online hoeft er minder berekent worden door de Xbox. Bijvoorbeeld de physics voor de AI. :)
     
  20. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor mij is nieuwe AI geen reden om een xbone/Fm5 te kopen. Ben wel benieuwd hoe dit dalijk gaat werken. Mij lijkt dat drivatar gewoon een set aan scripts die je rijstijl op bepaalde manier beschrijven gebaseerd op data die tijdens je racing wordt verzameld. Deze scripts worden dan gedownload op moment dat vrienden er gebruik van maken. Kan uiteraard niet vanuit de cloud real-time gestreamed worden en hoeft natuurlijk ook niet.
    Maar de vraag is wel hoe goed die drivatars je rijstijl nabootsen. Rijden ze ook wagens uit je garage? Als ze namelijk gewoon wagens zonder aero upgrades gebruiken, blijven ze in races vrij kansloos. Kunnen ze ook de snelheid van bv menno en tender echt nabootsen? of is het meer een nabootsing van de rijstijl.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina