1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Dexter [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 11 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Debra had ineens vrij weinig tekst inderdaad :+ Heb hem maar afgezet halverwege, kijk vanavond wel een betere versie
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Net in de trein naar werk eerste helft van de ep gekeken, op zich wel ok maar de dialogen zijn wel tenenkrommend af en toe.

    Why would someone do this? - some people are crazy", en dat is genoeg reden voor heel Miami Homicide om niet verder na te denken xD

    Ben benieuwd naar de tweede helft.. Was het maar 5 uur :+
     
  3. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Goede eerste aflevering van het laatste seizoen _O_.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Interessante ontwikkeling in de episode
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Leuke episode.
    Beetje raar alleen dat ze niet ingaan op
    La Guerta haar dood. Ik bedoel hebben ze haar daar gevonden of heeft Dexter haar ergens gedumpt etc. Debra schoot met haar dienstwapen. Had liever gezien dat ze verder waren gegaan waar ze gebleven waren en niet opeens 6 maanden later. Beetje makkelijk imo. :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2013
  6. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Waar haal jij deze (vergezochte) conclusies vandaan?

    Nergens wordt er gehint dat Rampling's karakter de eerste moord heeft gepleegd. En dat ze Dexter's moeder is, wtf? Die is al jaaaren geleden vermoord voor Dexter's ogen in die befaamde container bloedbad; een scene die door de seizoenen heen tig keer naar geflashbacked is. Snap niet hoe je dit hebt kunnen missen...

    Enige voorbarige conclusie ie tot nu toe te trekken is, is dat Ramplng's karakter Harry kende voor en/of na Dexter's adoptie, en hem mogelijk 'the code' heeft aangeleerd.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2013
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die eerste conclusie kan ik wel volgen aangezien we elk seizoen een nieuwe psycho voorgeschoteld krijgen

    en zij wel DE kandidaat voor dit seizoen lijkt (tot nu toe)

    en daarnaast natuurlijk

    de omstandigheden van de moord + haar vakgebied + het feit dat ze wellicht een motivatie nodig had om bij Dexter in de buurt te komen?

    En er is een link naar Dexters familie want hoe weet ze anders van

    'the code'

    denk niet dat het zn moeder zal blijken te zijn maar kindertekeningen + intieme kennis van zijn opvoeding zijn haar ook niet zomaar komen aanwaaien natuurlijk
     
  8. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Sluit 't ook niet dat dat zijn eerste theorie mogelijk kan zijn echter gaat titan1980 er gewoon 100% van uit dat dit klopt; terwijl er absoluut geen definitieve conclusie getrokken kan worden n.a.v. aflevering 8.01.

    En overduidelijk is er een link naar Dexter's familie, echter wederom zijn er géén hints naar dat Rampling;
    Dexter's moeder kan zijn. Deze is tig keer bevestigd, zowel woordelijk als visueel, dood te zijn gegaan in de container massacre. Dat gaan de schrijvers ze na 7 seizoenen niet gewoon omgooien voor een toffe twist. Dat ze een paar tekeningen bezit betekent niet gelijk dat ze de moeder is; nog tig mogelijkheden daarnaast...
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik geloof daar inderdaad ook niet in, zou wel een hele bizarre twist moeten worden en kan me niet voorstellen hoe ze dat een beetje geloofwaardig aan elkaar zouden moeten schrijven

    maar moet wel zeggen , die laatste scene en de cliffhanger maakten wel de ep voor mij. Vond het tot daar nog niet zo geweldig maar ben nu wel geinteresseerd in wat haar verhaal en relatie met de familie Morgan is
     
  10. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Eens.

    Deb's irrationele gedrag was me iets te extreem/cliché. 't Was of drugs óf drank geweest; ongeacht of ze wel of niet 'undercover' was. Quinn en Dexter's babysitter is me ook allemaal iets té geknutseld... maar was wel leuk om haar in bed te zien, natuurlijk :p
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze hebben idd wel veel aan characters geknutseld. Wel grappig dat Harrison nu ook een andere acteurtje is. Hij was gelijk al meer spraakzaam etc. Zullen ze ook wel gewild hebben. Maar heb het gevoel dat er in die 6 maanden veel is gebeurd met characters en helaas gaan we die veranderingen niet zien.
    Baptista ineens weer terug als agent waar ze vorig seizoen helemaal hebben opgebouwd dat die ging stoppen als agent en nu is die ineens weer terug. Prima. Maar de switch terug naar agent had ik ook graag wel willen zien en hoe die reageerde op de dood van LaGuerta. Zelfde geldt voor Debra jammer dat we niet te zien krijgen hoe het gelijk een dag later met Debra is en hoe ze afglijdt. Nu heeft ze opeens een andere baan. Daarnaast had ik ook wel graag gezien hoe het onderzoek naar de dood van LaGuerta verliep. Want waar hebben ze haar gevonden? Ze is toch neergeschoten met een dienstwapen etc. Had graag gezien hoe dat allemaal ging. Beetje een gemiste kans imo.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja ze maken idd wel een flinke sprong. Denk dat ze meer ruimte willen geven aan de nieuwe verhaallijn want als je alles wat jij opnoemt goed wilt uitwerken en laten zien ben je aardig wat afleveringen verder.
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Nou dat bedoelde ik niet zo, het zou gewoon heel erg goed wel kunnen en ik was mss wat te voorbarig maar ik voelde dat aan LOL… ben iig erg benieuwd hoe het verder gaat. Het begint in ieder geval steengoed \o/
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    True. Maar het had ook het begin van het einde kunnen zijn. :)
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap echt niet hoe je aan die conclusie komt.

    Ze zegt toch zelf dat ze problemen heeft met een patiënt van haar waar Dex mee moet helpen, en schijnbaar weet ze alles van Dex door de relatie met haar vader, aangezien de hoofdinspecteur ook een band had met haar vader, die deze mevrouw weer kende waardoor het waarschijnlijk is dat ze dus een oude kennis is. Ik geloof niet dat zij een serial killer is, aangezien ze redelijk op leeftijd is en dus simpelweg fysieke kracht mist om iemand op te sluiten, daarbij heb ik geen geloof dat er een nieuwe serial killer geïntroduceerd word of nodig is om het seizoen te vullen, we hebben immers Dexter zelf, en Deb die ervan geproefd heeft.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk het wel, ze hinten er in ieder geval wel naar

    creepy new mysterieus personage die expert is op het gebied van psychopaten en neurologie en een moord waarbij het empathie deel van de hersenen verwijderd is... Dat is toch geen toeval waar ik iets achter zoek wat er niet is?

    Dat is toch gewoon iets wat zij in ieder geval heeft gebruikt om bij Dex op het bureau aan de slag te kunnen? En zo sterk hoef je niet te zijn als je verdovende middelen gebruikt om je slachtoffers te kidnappen toch
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het slachtoffer aan het begin was toch opgesloten voor een paar dagen? Om die persoon na verdoving weer te verdoven, tja, fysieke kracht lijkt mij toch wel enigszins een vereiste. Daarbij zegt ze zelf dat ze denkt dat het een oud patiënt van haar betreft (wel creepy Lector achtig true), en dus Dex nodig heeft, maar serial killer, denk het niet.
     
  18. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het lijkt mij juist dat Vogel de code aan Harrison heeft geleerd zodat hij Dexter in toom kan houden. Als ze al sinds hij klein was hem gevolgd heeft wist ze wat er met hem zou kunnen gebeuren.
     
  19. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me misschien handig om, wanneer je in je spoiler iets van de preview van volgende week bespreekt, dat eerst even te vermelden. Een hoop mensen willen dat nog niet weten namelijk.

    Ik had m zelf wel gezien btw, dus geen hatelijk bericht dit ofzo:p
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Geloofwaardigheid is echt 0 deze ep.
    de politie laat Debra gaan. Wat. de. fuck. Enige aanwezige op de crime scene met als alibi "ik ging een broodje halen". Waar dan? Als ze iets gekocht heeft is de verkoper er om dat te bevestigen toch? En hoe de fuck kan het dat ze prive detective is en geen idee heeft wie die gast wil vermoorden?
     

Deel Deze Pagina