Shooters Spelen Niet Lekker Op Een Console!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door salva, 5 jul 2003.

1. sega_master_fan

sega_master_fan sega fan

Leuk Bevonden:
    0
    xbox controllers???

man dat ding lijd zijn eigen leven zo groot is ie......

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    one word: fanboy

:+

't gaat hier dan ook niet om de xbox controller maar om shooters op consoles....

Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja het is ook wat je gewend bent .. Ik heb nog nooit shooters gespeeld op de PC ... :{ ... ik gebruik mijn oc voor mijn werk en andere hobbies en een shooter speel ik achter mijn console ... dus ik vind de controllers perfect ... of ze nou groot of klein zijn het maakt niet uit

4. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb een shooter gespeeld op de pc, namelijk Aliens vs. Predator. Dus ik had niet veel ervaring in het spelen van shooters met toetsenbord en muis. Dus kon ik ook makelijker omschakelen naar een controller.

5. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb op de pc ontzettend veel Unreal Tournament(2003 en 1) gespeeld en ik moet zeggen dat je met een muis toch een stuk sneller kan reageren. Maar iedereen heeft op Live! datzelfde nadeel dus op zich maakt dat niet uit.

Ik kan me alleen voorstellen dat het spel er wat langzamer door wordt en omdat je met zon controller een grotere marge hebt qua richten je ook niet zo heel veel verschil ziet tussen hele goede en wat minder goede spelers. Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar ik zou het me zo voor kunnen stellen.

Ondanks dit 'nadeel' zou ik niet eens een toetsenbord en een muis voor me xbox willen hebben;
    1. je moet een soort bureau hebben om ze op te leggen -> dat zorgt ervoor dat je niet echt meer zo lekker onderuit gezakt in de luie stoel kan gamen
    2. Gaat nu toch ook goed je moet alleen even wennen

6. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor ook van veel kanten dat het op de pc fijner is. Zelf heb ik niet superveel ervaring omdat onze pc de nieuwste shooters niet aankan. Wel heb ik Medal of Honor: Allied Assault een tijdje gedaan, en Battlefield. Het gaat wel wat makkelijker omdat je met een muis veel sneller kan rondkijken dan met zo'n analoge stick.

7. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    de een vind dit fijner de andere vind dat fijner als je je hele leven zoals ik op pc heb zitten spelen dan is een controller een weekje wennen maar dan heb je het ook metteen te pakken ik had er echt geen moeite mee mikke gaat dik easy..
    en als je gewoon altijd op een console hebt gespeeld dan is het al helemaal makkelijk lijkt mij..

8. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind knallen op de PC ook veel lekkerder dan op de xbox. Op de PC kan ik bij een begin van een spel binnen een paar seconden er meteen volop op los knallen en bij de xbox duurt het minstens een halfuur voordat ik een beetje wat dingen raak schiet. Dus waarom op de xbox gaan knallen als je een PC hebt?

Ik heb het voor mezelf als volgt opgelost:
    - Knallen op de PC
    - Racen (2e favoriet games) op de xbox want dat speelt veel lekkerder en is leuker dan op de PC

Edit:
    Een muis en toetsenbord voor de xbox zou ik niet zo gauw kopen. Als je op de bank zit is dat niet echt een lekkere houding.

Wat ik al eerder in een andere topic zei is dat het misschien handig zou zijn om een trackball ipv de rechter thumbstick te hebben. Ik denk dat het richten een stuk beter zou gaan...

Laatst bewerkt: 12 jul 2003
  9. DIABLO

DIABLO Your Soul Is Mine!

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, bij Unreal championship kan je je sensivity of hoe je het ook schrijft omhoog krikken. Dus het lijkt me logisch dat het bij de andere FPS ook omhoog gegooit kan worden.
    Dus voor de mensen die zeggen dat bij fps op de xbox het draaien zo sloom gaat.
    Probeer dan ff de sensivity omhoog te gooien.
    Mischien gaat het dan beter.
    Greetz..

10. mastapiece

mastapiece Guest

Hmm,ik speel RTCW op hoog niveau op de PC en dat kan ik nu bijna met me ogen dicht (das wel heel erg figuurlijk natuulk hehe) daarom is het overschakelen naar RTCW op de console bij mij een groot voordeel EN een groot nadeel. Het voordeel is dat ik alle levels uit mijn hoofd ken en precies weet hoe het spel gespeeld moet worden. Het nadeel is dat het aimen met een controller een stuk langzamer gaat omdat je de hele tijd moet corrigeren en dat kan nog wel eens behoorlijk irritant zijn. Met een muis moet je natuulk ook steeds corrigeren maar dat gaat een stuk makkelijker. Waar ik dus heen wil is dat het ze voor- en nadelen heeft, maar uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde probleem maar dat is met alles zo wat je pas net speelt.

Het is een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen..

P.S lekker in het najaar naar de Quakecon finales in the USA!!! w000t..lekker rtcwén met een TE gare config haha..

11. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben van t begin af aan niet anders gewend.

pas daarna pc gaan gamen.
    maar ik vind een console gewoon fijner ...

12. masterofthegame

masterofthegame the best saiyen

Leuk Bevonden:
    0
    tsja ik had al een console voordat ik een (goede) pc had maar ik vind het wel chill van een controler dat je niet perongeluk verkeerde toetstje kan drukken maar met toetste bord en muis kan ik het ook gewoon is kwestie van oefenen

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    het heeft bijde voor en nadelen, richten vind ik nog wat lekkerder gaan op pc, met name in snellere games als unreal, het is daarentegen wel lekker dat je de knoppen binnen berijk hebt en het schieten zelf lekkerder gaat dmv de trigger

14. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    zoizo het betere richten op pc is makkelijk maar de pc shooters blijken dus wel moeilijker te zijn.

maar echt extreem moeilijk is een cotroller niet,
    daarbij is t wel dat menig een zn xbox bespeeld van uit een luie stoel onder uit gezakt voor de tv. bij eenpc zit je toch anders.

een rpg speel ik namelijk liever op een console
    zit liever 40 uur te spelen in me luie stoel dan achter de pc.

15. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    kben het allemaal wel met je eens maar ze moeten gewoon een muis plus toetsenbord beschikbaar maken die net als een stuurtje gwoon op alle games werken.

Bijvoorbeeld speel ik natuurlijk ook veel liever vanuit men stoel/bed maar daarom is het gevool van een shooter wel veel beter met een muis en nou niet zeuren dat de console dan zoveel op een pc gaat lijken

het is gewoon best of both worlds

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind shooters juist veel lekkerder op console. De muis is wel fijn, maar die pijltjestoetsen echt niet:mad:.

17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Niet mee eens, richten met een controller is gewoon moeilijker. Maar dit maakt het op Xbox Live (iig) nog leuker, sinds je veel meer skill nodig hebt om je tegenstander dood te krijgen.

Je hebt uiteraard ook skills nodig om goed te zijn op de PC, maar nu krijg je als het ware er nog eens bij dat je sneller/beter moet kunnen richten.

18. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    pc = goed, maar met Xbox, kan ik me goed redden, natuurlijk met Halo, maar ook met James Bond Agent under Fire, die besturing is erg weard, maar als je er aan gewend bent.
    Dus als je geduld hebt, kun je elke shooter goed besturen.
    mijn mening hoor...

19. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja bij de meeste shooters kun je sensitivity aanpassen. Als je hem bij Halo op 10 zet dan kun je gerust 3 rondjes draaien en daarna je gun legen op de tegenstander.

En enige nadeel van de meeste shooters op de Console is ongewenste hoeveelheid wapens die je kan dragen. Op een toetsenbord druk je op een cijfertje en je hebt het wapen naar keuze terwijl je bij een console vaak zo'n kloterige rijtje (waarvan je vaak maar 1 of 2 wapens veel gebruikt) af moet zoeken en dan ondertussen al 6 keer de lul bent.

20. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    Het enigste nadaeel van shooters op de xbox is dat ik per ongeluk halo met invert instellingen ben gaan spelen. Dit is vooral een probleem bij vrienden (als je 5x dood bent gegaan, moet je de controller doorgeven), maar ook met sommige andere spellen....

Verder kan ik net zo lekker spelen met halo als met PC-shooters bijv. Quake III Arena, soms heb ik ook wel meer lol met Halo dan met Quake of zo...

Dus misschien moet je ff wennen aan de instellingen (speel eens een level met default en dan een level met invert en dan de meest handige instellingen eruit kiezen) zitten en dan werkt/speelt het misschien wel lekker....

Deel Deze Pagina