1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One functies in NL ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alexknl, 17 jul 2013.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Hallo beste forumleden,

    De Xbox One komt binnenkort, ook naar Nederland.
    Ik begrijp dat je voor het spraakgestuurd bedienen van de Xbox, Engels moet praten (dit is voor mij geen probleem).

    Bepaalde functies van de Xbox One:
    - Amerikaanse TV Guide
    - TV SnapMode bij het Amerikaans basketball/football
    - Apps zoals Netflix met Amerikaanse TV Shows..

    Zie in dit filmpje:
    - SnapMode op 04:30 en 07:00
    - TV Guide op 08:03


    Wat ik mij afvraag:
    - Komt de TV Guide van de Xbox One ook beschikbaar voor NL zenders?
    - Kunnen er ook (bijvoorbeeld) bij het Nederlandse voetbal, bij de "SnapMode" functie, de tussenstanden / favorieten spelers bekeken worden??
    - Komen er ook NL shows beschikbaar op Netflix?

    Zo zullen er vast nog meerdere functies zijn die in Nederland een andere betekenis gaan krijgen.

    Kan iemand mij hierbij informatie verstrekken?
    Of is dit nog niet bevestigd voor Nederland?

    Ik heb gehoord dat de Xbox One wordt aangesloten tussen de TV en de antennekabel, wat als je over digitale TV beschikt (een kaartje van Ziggo in je platte TV) ?? Heb je dan nog altijd de voordelen van digitale tv als de Xbox is aangesloten of zal de "InstantSwitch" functie alleen via analoge zenders werken...

    Alvast bedankt !! :9
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2013
  2. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zit tegenwoordig bijvoorbeeld al Eredivisie Live op de Xbox 360, Eredivisie Live is over gegaan in het wereldwijde FOX, grotendeels Amerikaans ook. Lijkt me dat ze daar sowieso wat mee gaan doen. Maar dat gaat dan denk ik via de Fox Sports app, of Nederlandse/Europese kabelaanbieders geschikt zijn met de Xbox One is ook maar de vraag.

    Of er ook Nederlandse tv-shows op Netflix te zien zijn is aan Netflix, niet aan MS. Als ze een beetje slim zijn, stellen ze die shows wel beschikbaar op de Nederlandse Netflix.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Allemaal even afwachten eigenlijk. Die snapmode gaat wel werken denk ik maar of het zo uitgebreid is is de vraag dat ligt dan aan Eredivisie Live bijvoorbeeld denk ik. :)
    Die Guide is de vraag. Denk dat dat meer gesupport moet worden door de provider.
    TV functie werkt btw met analog en digitaal.

    Btw we hebben een Xbox One topic eigenlijk voor vragen. :)

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=170128&page=78
     
  4. Godsmack257

    Godsmack257 Active Member

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft al in een vroeg stadium gesprekken gevoerd met NL providers als bv. Ziggo. Niet zonder reden lijkt me
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb je daar een link van? :)
    Al zullen we nog steeds moeten wachten, want MS geeft gezegd dat Live TV eerst naar US komt. :)
     
  6. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik snap de meerwaarde van het hele gebeuren niet zo goed. Is het dan zoveel goedkoper,...
     
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee. Het gaat erom dat je een console van 500 Euro hebt aangeschaft waarvan 80% van de functionaliteiten niet bruikbaar zijn in Nederland.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ziggo hebben ze al binnen :) dus dat komt goed (voor een gedeelte van NL) Netflix komt naar NL dus ik denk dat 90% van de functies binnen is
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Nice !! :)
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ziggo hebben ze al? sinds wanneer? dat heb ik dan gemist

    en word t rechstreeks dreambox op xbox one aansluiten of moet ik dan nog perse een bepaalde decoder hebben?
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hopelijk werkt elke decoder gewoon. Al is het maar om alleen beeld door te geven. Scheelt me weer een HDMI aansluiting op de TV.

    Beetje hetzelfde idee als home cinema setjes zeg maar.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ziggo.

    Kan 4 dingen zijn.
    1. De App voor iOS en Android aanpassen voor de Xbox One.
    Nadeel keuze is zeer beperkt.
    2. Ziggo komt met een nieuwe digitale decoder die aangestuurd kan worden door de Xbox One.
    3. Een aantal huidige decoders zijn na een firmware update geschikt voor de Xbox One.
    4. Ziggo komt met een nieuwe digitale pakket voor de Xbox One.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het wordt optie 3 (en mogelijk 2 voor oude decoders). O-) (voorjaar 2014)

    App IOS/ANDROID komt dit najaar naar xbox 360/ xbox one
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Misschien begrijp ik het niet goed. Wat is het voordeel van tv kijken via de XB1 t.o.v. tv met smartcardmodule of Ziggo HD ontvanger?
     
  15. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    All in one.
     
  16. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Achievements krijgen voor bijvoorbeeld aantal bekeken afl. van een bepaalde serie.
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    yay....
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Los van dat je de overlay van de XB1 er overheen krijgt (is nog maar afwachten of daar voor ons echt extra's in gaan zitten?) is het grote voordeel dat je dus op 1 apparaat live kan switchen tussen tv en gamen

    en aangezien je games gewoon in slaapstand gaan als je weg switched zou je dus bijvoorbeeld tijdens de reclame ff een klein stukje kunnen spelen of iets anders kunnen door naar je kinect te schreeuwen dat hij naar de game moet switchen :+

    Op zich wel leuk, niet wereldschokkende functionaliteit maar je hebt dan dus gewoon al je tv zenders ook binnen je 360 dashboard beschikbaar

    en kan dus ook tijdens het tv kijken de andere XB1 snap in apps gebruiken zoals bijv Skype en zo

    het word gewoon lekker geintegreerd zodat je alles vanuit 1 interface op 1 apparaat doet

    al blijf ik benieuwd hoe het zender verwisselen gaat

    want volgens mij kan een XB1 niet upstream tegen mijn decoder via HDMI roepen dat hij van kanaal moet wisselen?
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Dan zou ik echt een shitload aan achievements in één keer unlocken 8)
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Wordt dus weer overstappen van Telfort na Ziggo.
    Ik hoop wel dat ze met een dienst komen die alle content van ABC, HBO enz aan gaan bieden.
     

Deel Deze Pagina