1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Digitalfoundry heeft een stuk online over het geheugen van de PS4.

    Echt bizar dat zowel de Xbox one als ook de PS4 zulke happen van hun geheugen reserveren voor OS.. zonde. Voor wat multitasking, gamerecording en streaming :mad:
     
  2. Forsythia

    Forsythia Darkling

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit waar is, moet ik toch wel een beetje lachen om alle Sony fanboys die eerst MS zitten af te zeiken over het geheugen. Maar goed, dan wordt het weer het 8 GB GDDR5 verhaal. :p
     
  3. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh, dus Xbox one heeft meer geheugen voor games.

    Xbox One
    3GB voor drie Operating Systems
    5GB voor games

    PS4
    3,5GB voor 1 OS
    4,5GB voor games

    Klopt dat ?
     
  4. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je niet vergeten dat de PS4 DDR5-geheugen gebruikt, wat sneller wegschrijft dan het DDR3 van de X1. Daardoor kan data sneller weggedaan en toegevoegd worden, wat de capaciteit wat minder belangrijk maakt. Ik zou niet op grote verschillen rekenen.
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    wat ik ervan begrijp,

    PS4
    3.5GB voor OS (waarvan maxmimaal 1GB flexibel)

    4.5GB voor games

    blijft kut, want het komt gewoon door randzaken als recording en streaming, vind ik nogal zonde van het geheugen
    (en uiteraard blijft GDDR5 een voordeel op systemen die vooral gebaseerd zijn sterkere GPU en zwakke CPU)

    EDIT ff aangepast, want redman heeft wel een punt.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2013
  6. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee wanneer gamereviewers en tech sites met de volledige versies van de X1 en PS4 (met een laatste oefenbuild van het OS) aan de slag kunnen? Denk dat we dan pas echt duidelijkheid krijgen over welke console wat kan.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2013
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Toch wel ouch. Iedereen riep eerst dat het maar 1 gig ging worden.
     
  8. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt, DDR5 is sneller dan DDR3 maar Xbox One gebruikt ook nog ESRAM 32MB, dat heeft PS4 ook niet.

    Voor mij is er geen winnaar in de console war, alleen een gamer die een nieuwe console koopt naar zijn / haar smaak, is een winnaar !
     
  9. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja dat kwam door de killzone demo, toen was er sprake van een OS dat 0.5gb innam. IIg daarom dacht ik dat een OS van max 1/1.5gb niet zo vreemd zou zijn. Achteraf dus ijdele hoop. =(
    Ik had het persoonlijk prima gevonden om meer geheugen voor gaming te zien op beide consoles en dan maar geen recording en streaming. Ik denk dat die een groot aandeel in die ~3GB heeft bij beide consoles. Sony en MS hebben blijkbaar een andere mening, maar dat gebeurd wel vaker ;)
     
  10. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    klinkt misschien raar maar vind het persoonlijk wel fijn dat dit nieuws naar buiten komt. Als ik het goed begrijp houdt dit toch in dat de X1 en PS4 redelijk vergelijkbare apparaten worden.Vind het zelf fijner omdat de concurrentie dan weer lekker gezond is. Had het zelf jammer gevonden als 1 apparaat een stuk sterker geweest zou zijn, zodat iedereen die zou aanschaffen en het andere apparaat ondergesneeuwd zou worden.

    Edit: Op internet echt serieuze consolewar bezig nu. Op IGN echt elke seconde 5 nieuwe comments ofzo. Heel vermakelijk om te lezen :D
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2013
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee hoor
     
  12. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    sorry, maar wat bedoel je met nee hoor? dat ik het fijn vind of dat ik dacht dat het apparaat ondergesneeuwd zou worden?
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat ze niet zo vergelijkbaar zijn. Op papier nog steeds ps4. We moeten eerst de volle games zien voor we echt conclusies kunnen trekken
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    op papier heeft de ps4 nog steeds de betere hardware

    maar het is toch ietsje minder geworden aangezien ze allebei dus ongeveer even veel ram kunnen reserveren voor de games ipv de 7 om 5 die we eerst dachten

    wat ik me wel afvraag,.. we weten zo ongeveer waaron de xb1 3 GB nodig heeft met z'n 3 lagen besturingssysteem en het live switchen

    waar maar de fuck heeft het PS4 OS zoveel ram voor nodig? Gaan er nog features onthuld worden op gamescom waar we nu nog niks van weten?
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Bovendien is het ook maar een gerucht. Al die "reliable" en " well placed" sources
     
  16. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    @Delphiki lees veel in comments dat het misschien met vita te maken heeft. heb er zelf geen verstand van btw, maar lees veel comments dat xbox en ps4 redelijk te vergelijken zijn omdat xbox esram heeft en ps4 niet. Nogmaals dit lees ik alleen, heb er geen verstand van
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mja maar Eurogamer is wel een redelijke bron. EG en DF hebben veel overlap met Edge en RPS en die roepen over het algemeen niet zomaar wat zonder wat ontwikkelaars te spreken

    en daarbij, de devkits naar de indie devs gaan nu ook inmiddels de deur uit dus logisch dat er meer info gaat lekken

    ik dacht dat die remote play door een of andere dedicated chip werd geregeld?
     
  18. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    OS zal net met je jaren wel minder verbruiken, Maar dat is toch best een verassing.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    minder? Ik denk eerder meer

    er komen immers in de loop van de levensduur van een console alleen maar meer features bij

    misschien gebruikt het OS ook nog niet alles nu maar reserveren ze het vast

    zodat ze niet weer in dezelfde valkuil trappen als met de ps3

    maar cross-game chat niet later toegevoegd kon worden omdat ze vast zaten aan het geheugenbudget voor het OS en dit niet flexibel geshared werd met de games
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bron gamespot: "The PlayStation 4 will come with 8GB of GDDR5 memory, leaving 4.5GB of RAM guaranteed to developers"
     

Deel Deze Pagina