1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    MP ziet er wat minder uit qua animaties. Wat wel vaker is eigenlijk.
    Denk dat ik de game wel een keer haal, maar pas als die een tijdje uit is en lekker goedkoop is op de Bazaar.
     
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Bovendien vind ik het een nogal laffe streek om te doen alsof je mensen een volledige game gratis geeft, waarna later blijkt dat het hier slechts gaat om een uitgeklede versie die normaal ook kosteloos in de Store te vinden zou zijn, maar dan onder het kopje "free-to-play".

    Das wel lelijk ja.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Had net je filmpje gezien, wordt er niet vrolijk van.
    Ryse stond al niet hoog op het lijstje, maar dit maakt het niet beter.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Er stond plus editie op de e3. Dus je wist het al. En het is niet alsof MS dat niet doet met Forza. En dat is zelfs nog gebundeld bij Xboxen
     
  5. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
  6. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn grootste probleem met MS is dat ze mij de afgelopen jaren qua games niet erg enthousiast hebben gemaakt. Als ik kijk naar de afgelopen jaren is er voor mij op de xbox alleen forza geweest en naar mijn smaak maken die op het moment niet de juiste keuzes. Als forza 6 wel enorm goed wordt, met bv dynamisch weer en dag&nacht overgangen, goede bandenslijtage (liefst MP setting om die te kunnen tweaken voor cup races) en echte qualifying/free run settings in MP, dan kan het zomaar zijn dat ik daar een xbox one voor koop. Ondanks dat ik kinect niet zie zitten.
    De meerwaarde van een systeem ligt hem toch in de games, wat mij betreft. Op dit moment heeft sony me de afgelopen jaren meer geboeid en komen ze ook dit jaar nog met echte toppers (Last of us, Beyond, GT6).
    Feit is dat ik op de PS4 buiten infamous second son nog niks interessants heb gezien en op de xbox one ook niet, op misschien quantum break na, waarvan niemand nog echt weet wat het is. Maar dat ik atm in sony exclusieve titels net wat meer vertrouwen haal.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  8. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Leuk artikel idd
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    sort off +1

    Ik heb al een One gereserveerd maar als er een versie zonder kinect zou komen zou ik die niet halen als hij duurder was dan de PS4

    zonder kinect moet er dus 100 euro af
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zonder Kinect komt helaas dus niet.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dan maar Gears 4 ala systemseller als deel 1 om me over te halen
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik wacht wel op Halo! :cool:
     
  13. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Eerst was ik helemaal niet van plan om een nieuwe console te kopen (speel bijna nooit meer zowel ps3 als x360) maar nu ben ik de laatste dagen weer een beetje aan t spelen en rondkijken over die nieuwe consoles en ik weet nog niet echt welke ik nou wil hebben.

    In tegenstelling tot velen zie ik dat tv gebeuren met de Xbox wel echt zitten en zou ik graag bijvoorbeeld de premier league willen volgen via dat ding en andere sport evenementen (hoop dat dit dan ook komt en dan ook naar Nederland)

    Bij de Playstation zal dit vast ook komen en zag ik gisteren al voorbij komen dat ze er al flink mee bezig zijn, Sony video services etc. Gezien Sony Sponsor is van de Champions league zie ik het ook best mogelijk worden dat je alle wedstrijden kan bekijken op de PS4 (betaald uiteraard).

    Nu kan je op de PS3 ook veel van dit soort dingen al (MLB, Net Flix, Video Unlimited etc.) /maar in Nederland dus helemaal niks (ja mubi en NOS maar dat valt bij mij dus onder niks).
    De xbox heeft dat op t moment al beter voor elkaar en die hebben daadwerkelijk wat in Nederland (Eredivisie, Pathé, Eurosport, NBA), op basis hiervan zie ik MS eerder dit soort diensten naar Nederland brengen en ik heb hier dan ook meer vertrouwen in. Zo hebben wij i.t.t. velen nog geen Video Unlimited of Playstation Mobile terwijl Sony dit al een eeuwigheid beloofd.

    De exclusives gaan momenteel ook naar Xbox voor mij (Halo(hoewel ik 4 niks vond), Forza, FIFA 14 exclusive modes, eerder dingen downloaden). De PS4 vind ik momenteel Killzone interessant maar meer ook niet vind het een goede serie maar en wel leuk om te spelen maar mis er niks aan als ik het niet speel. De games van Naughty Dog spreken mij wel echt heel erg aan maar zij hebben nog niks laten zien. Voorheen had de Playstation natuurlijk MGS exclusief maar dat is ook niet meer bijvoorbeeld.

    Kinect doet me dan weer niks, een game als fighter within lijkt me vet maar dat werkt natuurlijk niet goed en dan is de lol er dus snel vanaf maar het idee vind ik wel interessant.

    Ik geloof ook dat veel van mijn vrienden voor Playstation gaan maar zoals warschijnlijk al een beetje op te maken uit dit verhaal heeft de xbox ondanks de €100 meer toch de betere papieren voor mij.

    Bij launch kopen doe ik in ieder geval niet met de 360 gedaan en iedereen weet nog wat een drama dat was (heb de mijne maar 1 maal op hoeven sturen en verder staat hij hier nog maar dat risico hoeft van mij niet meer), de PS3 ook vrij snel gehaald maar daar kwam ineens een verbeterde versie vanuit (bitstream audio voor blu ray etc) net als van de 360 overigens (HDMI, grotere HDD, later werd die ook kleiner, stiller etc)

    Ofwel ik ben er nog niet helemaal uit, kan iemand wel bevestigen wat beide partijen in nederland gaan doen op het gebied van tv en video services? heb gezocht maar kon het niet echt vinden.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nope, ik zeg ook eerlijk dat als de One € 400,00 had gekost zonder Kinect, dat ik dan zeker zwaar had getwijfeld tussen de One en de PS4.
     
  15. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    In dat geval had ik sowieso eerst een one gehaald.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je ziet het wel zitten, maar je weet niet wat het precies inhoudt. Je spreekt jezelf tegen ;)

    Ik kan mij vooralsnog helemaal niks voorstellen met het hele tv-gebeuren. Echter ik kijk al zo'n 13 jaar geen actief tv meer (soms zie ik 5 minuten van wat mijn vriendin kijkt), dus ik zou ook niet weten wat er tegenwoordig mogelijk is.

    Leuke comment van Cerny:

    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=658553

    Heerlijk die consolewars :cool:

    edit: ik snap trouwens al het commentaar op Ryse niet. Setting ziet er iig tof uit, graphics ook en dat het wat clunky is hoort voor mijn gevoel bij het spel

    [yt]uA88bWXUo_o[/yt]
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik weet ook nog steeds niet wat ik moet halen :9

    Ik ben wat dat betreft blij dat GTA nu uitkomt en ik daar heel lang zoet mee zal zijn en dan volgend jaar ergens bepaal welke het gaat worden. Dan is er waarschijnlijk al meer bekend over of er wel of niet grote verschillen tussen de consoles zitten.

    Voorlopig laat ik mijn pre-order van de One gewoon mooi staan, met 2 gratis games erbij kan ik anders vast iemand hier op het forum blij maken met die order als ik hem niet meer zou nemen :p
     
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Nogal nutteloze opmerking puur om de vraag te ontwijken. De xbox one heeft net wat groter aanbod gewoon. Zeg dan dat als je de hele Sony lineup bekijkt, ze minstens een even groot aanbod exclusives bieden dit jaar als MS, aangezien er nog paar AAA titels op de PS3 verschijnen van belangrijke first party devs, waar dit bij MS voor de 360 minder is.
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  20. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Bedoel meer dat wanneer het ook is zoals ik het nu zie dan lijkt het mee heel vet. Maar wat er precies allemaal mogelijk is weet ik inderdaad niet.
    Echt tv kijken doe ik ook niet maar sport vind ik wel leuk om te zien en als er goede series beschikbaar zijn waarom niet
     

Deel Deze Pagina