1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarja, "Evolving worlds"...
    Die term zal ik altijd sceptisch bij blijven.
    Bij hoeveel spellen hebben we niet beloofd gekregen dat de wereld met je mee zou veranderen en constant anders zou zijn? Dit begon bij Fable 1 (vroegste voorbeeld wat ik me kan bedenken, de term zal ongetwijfeld eerder gebruikt zijn) en daar kregen we het niet. Afgelopen jaar is Guild Wars 2 uitgekomen waar we beloofd werden dat de wereld constant zou veranderen en je elke keer nieuwe dingen zouden zien, en ook daar hebben we geen "evolving world" gekregen.
    Dus ik neem dat buzzword altijd maar met een korrel zout.
     
  2. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Minecraft heeft al jaren "evolving worlds" :+
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het zou wel goed zijn voor Xbox mochten ze toch wel in aankondigen wat ook de Japanse markt kan bereiken.
    MS heeft het geld en ik denk dat het alleen maar positief kan uitpakken.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    En niet alleen beter dan verwacht, ik zelf vind ook beter dan PS4 uit de verf. Driveclub is alles behalve special en tja sorry..FM5 eet die game gewoon op. Ik zie die game ook niet ineens magischerwijs op 60fps draaien. Dan heb je Knack...mja....nah dus! En Killzone om de echte grafische kracht te tonen en die is nice....maar doet X1 qua graphics onder voor PS4 tot nu toe? Hell no :D

    En over Titanfall....als MS slim is kopen ze de rechten voor die game, maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Ik denk serieus dat de eerste Titanfall een 'cadeau' is van EA naar MS, want MS heeft toch voor Mass Effect 1 betaald? En toch kwam die uiteindelijk naar PS3.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2013
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nou, als je het puur of de grafische kracht van de games hebt, dan is Forza op bepaalde punten mooier, en DC weer op andere punten (omgeving). Ik speel liever FM5 hoor, DC doet me verder weinig. Overall vind ik FM wel mooier, maar het is nou niet een wereld van verschil. Maar die 30 fps van DC is wel triest.

    Killzone is op dit moment voor mij persoonlijk DE game die de grafische power van de PS4 laat zien. Die is prima, beide consoles zullen niet veel voor elkaar onderdoen in de multiplatform titels, maar als het gaat om exclusives, dan verwacht ik dat de PS4 de spierballen wel zal laten rollen in de toekomst.
     
  6. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vond zelf infamous second son de meest indrukwekkende gameplay hebben op volgende consoles, maar ik vind dat stijltje ook wel tof. Kleurrijke open wereld, beetje comic achtig, niet iedereen houd ervan.

    Over FM5 vs DC, denk dat het verschil in ontwikkelteam erg groot is.
    Ben erg benieuwd naar de vergelijk van GT7 en FM6, al gok ik dat GT7 in 3 jaar komt en FM6 in 2, maar goed. (PD heeft enorm gekut op de PS3 ivm de hardware, dus dat excuus valt na GT6 weg natuurlijk). Het was een stuk interessanter geweest om nu PD vs Turn 10 te hebben, maar goed, sony zag wat extra waarde in GT6 op de PS3. Denk dat Polyphony digital nog aardig wat GT6 sales nodig heeft om hun PS3 avontuur financieel succesvol te krijgen, heb het idee dat ze het tot nu toe niet waard zijn geweest voor sony op de PS3.

    Het enige voordeel wat de PS4 lijkt te hebben tov de Xbox one is de krachtigere GPU. Qua geheugen zou ik nog steeds denken dat 8gb aan ~180GB/s praktischer is dan ~200gb/s, puur omdat de DDR3 met ~70gb/s de bottleneck blijft. Dus dat is iets waar devs slim moeten leren omgaan en dat gaan ze geheid leren.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat gekut valt niet helemaal weg met GT7

    grootste obstakel waar ze tegenaan liepen was nml dat het opnieuw bouwen van alle assets voor alle auto's in HD kwaliteit veel en veel en veel meer werk was dan ze verwacht hadden

    Ik weet niet hoe Turn 10 (en andere studios) het wel voor elkaar krijgen maar daar zat bij Polyphony alle vertraging zowat in

    Daarom zie je ook zoveel wisselende kwaliteit in auto's en tracks. Sommige komen zo rechstreeks van de ps2 af omdat ze op een gegeven moment wel moesten releasen maar nog lang niet alles herbouwd hadden
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hoe weet jij dat nu al? Game zal op z'n vroegst over 3 jaar uitkomen en waarschijnlijk een (grootendeels) nieuwe engine hebben
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Omdat hij refereert aan de problemen met de ontwikkeling van GT5 en ik er alleen maar op wil wijzen dat die niet alleen maar hardware gerelateerd waren.

    Maar dat het hele produktieproces gewoon een rommelige slecht geplande kutzooi was bij Polyphony

    Dus nieuwe hardware alleen gaat er niet voor zorgen dat ze zomaar weer helemaal de top studio zijn die ze ooit waren.

    Daar is organisatorisch ook een flinke verandering voor nodig.

    Want als je zo slecht de tijdlijn van je projecten inschat dat je moet uitstellen en dan alsnog een produkt aflevert wat niet volgens scope is dan kun je de hardware niet de schuld geven volgens mij

    Ze hadden best op de PS3 de perfect GT game kunnen maken, ze hebben het gewoon niet goed aangepakt
     
  10. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat klopt vast wel, dat hardware niet de enige reden was, zoals jij zegt bv 4/5 van de wagens en aantal tracks idd. Er zijn echter wel genoeg crappy ports geweest, vooral in het begin, die erop duiden dat er wel degelijk sprake was van lastige hardware op de PS3.

    Ik zeg ook niet dat het gekut weg is met GT7, zou het niet kunnen weten. Ik hoop het alleen van wel, net als dat ik hoop dat men met FM6 weer wat toffe race features erbij laat komen (regen, nacht, free run in MP ipv wachten bij lobby scherm, ala race pro/gt, goede bandenslijtage met in MP slider om aan te passen (die laatste 2 zijn met FM5 nog niet uitgesloten ofc)). Die zou ik erg graag in FM cupracing willen zien en dan zou ik evt een xbox one ook kopen (mits ik nog niet eerder door andere game ben overtuigt, bv quantum break)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    CBOAT is weer bezig.

     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb begrepen dat die CBOAT als een heilige gezien wordt op het nogal gestoorde NeoGAF en op andere fora lees ik dat die dude genoeg shit fout geraden heeft ook. Alles behalve een betrouwbare bron zo te horen...

    Anyway....voor als mensen nog twijfelden:

    Albert Penello
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Dit heeft die blijkbaar ook gezegd was even gaan zoeken aangezien ik geen idee had wie die man was kwam toen dit bericht tegen ook.

    Albert Penello: "Terugkeer DRM-beleid Xbox One onwaarschijnlijk''

    Microsoft heeft na vele boze reacties op het DRM-, Kinect- en onlinebeleid van de Xbox One besloten om al hun aankondigingen in te trekken en de gamers precies te geven waar ze om vroegen. Toch leeft nog altijd de angst dat Microsoft weer op hun keuzes terug zal komen als er genoeg exemplaren zijn verkocht.

    Albert Penello, Microsoft Director of Product Planning, acht deze kans erg zeer klein, zo liet hij weten op NeoGAF. 'Ik wil geen nieuwe issue opzetten, maar dit is mijn kijk hierop. Ik zie het nooit gebeuren met content die je nu koopt op disc óf digitaal. Het hele DRM-gebeuren was er omdat de discs zelf geen beveiliging hadden, maar volledig digitaal was. Als je dat soort model opzet, dan moet je zeker weten dat spelers het niet op een hele zwik apparaten kunnen installeren en dan het internet uitzetten. Dat zou van de Xbox One een piraterij paradijs maken en dat willen we natuurlijk niet. Omdat we nu weer discbeveiliging hebben, is een dergelijk beleid niet nodig. Er is dus ook geen reden die alsnog te activeren.

    Het dubbelzinnige is dat mogelijk, in de toekomst, ALS WE family sharing terug brengen, we een dergelijk beleid wel nodig hebben. Dus ALS je een game wilt en family sharing wilt met always-in-the-cloud en digitaal uitlenen, dan zouden we dit mogelijk doen. Je kunt je voorstellen dat we mogelijk beide modellen hanteren.'

    Het zou er dus op neerkomen dat indien je games digitaal zou willen lenen aan bijvoorbeeld je broer, een online check wel vereist zou zijn. Microsoft zou ons in dit geval de keuze geven, wat prettig om te hebben. Hoe kijken jullie er tegenaan?
     
  14. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Hij heeft ongeveer 60 % goed.

    Niet slecht zou ik zeggen.
     
  15. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Is er eigenlijk een indicatie wanneer de X1 wel uitkomt. Februari of pas april?
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nope nog niks helaas.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ergens met de kerst... Holiday Edition. :+
     
  18. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Mocht dit worden ingevoerd het intreseerd mij geen 'eene hol. Ben toch altijd online te vinden op de 360. Bijna nooit offline, waarom zou ik?
     
  19. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ter indicatie rondom februari volgens IGN NL: http://nl.ign.com/news/5651/releasedatum-xbox-one-in-februari

    Nogmaals ter indicatie, het hoeft namelijk niet zo te zijn. Microsoft kan straks misschien weer gaan aankondigen dat het de deals met de tv diensten niet rond heeft en de xbone hier dan pas in juli komt ofzo. Je kan ze nu helaas niet meer vertrouwen wat betreft de release datum :mad:
     
  20. reatrix

    reatrix Active Member

    Berichten:
    840
    Leuk Bevonden:
    17
    De Xbox One is uitgesteld in meerdere landen omdat de stemcontrole hier nog niet geregeld was, zo liet Microsoft eerder deze week weten. Opvallend is dan ook het nieuws dat er bij de lancering slechts vijf landen wel gebruik kunnen maken van deze functie.
    Onder de naam 'Get The Facts' heeft Microsoft een aparte pagina ingericht waar we alle ins en outs kunnen lezen over de Xbox One. Veel van de details op de pagina waren reeds bekend, scrollen we echter helemaal naar beneden dan zien we onder punt zes het volgende: Xbox voice commands will not be available in all markets on the product release date. Voice commands will be available at launch in US, UK, CA, FR, and DE.

    Oftewel: bij de lancering is stemcontrole enkel beschikbaar binnen Amerika, Groot-Brittannië, Canada, Frankrijk en Duitsland. Omdat de console zelfs in landen verschijnt waar er duidelijk (nog) geen stemcontrole aanwezig is lijkt het erop dat de eerdere verklaringen van Microsoft in relatie tot het uitstel haaks staan op deze uitspraken.
     

Deel Deze Pagina