Harde schijf - genoeg ruimte voor spellen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SmallLuc, 10 sep 2013.

1. SmallLuc

SmallLuc New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste forummers,

Ik heb een hele basic starters vraag, maar via google kwam ik toch niet op een eenzijdig antwoord.
    Ik heb via mijn broer een Xbox gekregen (kreeg hij bij een abbonement). Dit is allen een hele simpele versie, volgens mij officieël met 6 gigabyte. Als ik op de Xbox kijk is er nog 2.8 gig vrije ruimte en kan ik niets verwijderen.
    Mijn vraag is, kan ik dan wel een spel als fifa 2014 hierop gaan spelen? Dit spel wordt als flink groter aangegeven online. Of kan ik dan via de CD (daar hint Google op) het alsnog spelen zonder het 'echt' te installeren?
    Ik begrijp dat het een waarschijnlijk domme vraag is, maar ik hoor het graag van jullie!

Alvast bedankt!

Luc

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    4 GB versie. Het kan wel, het installeren is niet verplicht. Wel zou ik aanraden om een HDD te kopen omdat het gewoon makkelijk is.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een andere alternatief is een usb-stick van 16GB.
    Deze dingen kosten tegen nog geen € 15

4. SmallLuc

SmallLuc New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt het spelen via een HDD makkelijker? Dan hoef je de schijf niet meer bij de hand te hebben? En nog meer?

En kan ik dan met z'n http://www.consolepro.nl/harddisk-320-gb-voor-xbox-360-p-1067.html harde schijf af?

Bedankt voor je snelle antwoord!

5. SmallLuc

SmallLuc New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze reactie had ik net gemist. Dat is een goede tip!
    Moet dat dan echt een officiële Xbox USB stick zijn of kan een reguliere dat ook?

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je mag de officiele met Xbox360 logo kopen maar dan betaal je een vermogen ;)
    Ik gebruik gewoon een 16GB usb-stick van Philips en dat werkt perfect.
    Heb bij de Mediamarkt voor de 16GB nog geen € 15 betaald.

7. SmallLuc

SmallLuc New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Ga ik dat doen een USB-stick!

Toevallig ook nog een tip voor een goede controller qua prijs/kwaliteit verhouding? Heb er al een (draadloos) en wil er nog een. Zie dat je bij Saturn er voor €38 een hebt.

8. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Controllers zijn altijd ongeveer die prijs via het internet gaat er hooguit een paar Euro af.

Via budgetgaming (hele handige site) is de goedkoopste € 33,70 inclusief verzenden.

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/microsoft xbox 360 controller wireless zwart_Xbox360.html

9. SmallLuc

SmallLuc New Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Geïnstalleerde spellen werken iets beter.. Loading gaat sneller, textures laden sneller (geen pop-up) en je console is stiller omdat de disc niet hoeft te draaien. Dus eigenlijk ook beter voor je discdrive!

De disc zul je wel altijd nog nodig hebben om het spel op te starten, anders kon in principe gratis aan je games komen. ;)

11. Yaran08

Yaran08 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet ook niet vergeten dat je voor sommige spellen eerst verplicht iets moet instaleren om uberhaupt te kunnen spelen (bijv. Halo 4, GTA V en BF:cool:. Maar natuurlijk kan je dat ook prima op een USB stickje doen. Hou er wel rekening mee dat GTA V bijv. 8 GB ruimte nodig heeft.

12. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ga ook maar is lawaaierige games installeren dan :D

Deel Deze Pagina