1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2014

Discussie in 'Games' gestart door ManoMoker1982, 14 mrt 2013.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Gebruik je wel de juiste knop om op goal te schieten? Heb zo'n vermoeden dat je de knop om een voorzet te geven ook aan het gebruiken bent om op doel te knallen. :p
     
  2. JoeBarbaroNL

    JoeBarbaroNL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    4
    ik gebruik vierkantje op te schieten rondje om voor te geven :)
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Mijn tip is: Ga in de trainingsmode schieten ;)
     
  4. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, maar weet niet of dat iets oplost.
    Ook al druk ik ver van te voren op de schietknop hij neemt de bal vaak eerst aan voordat hij schiet. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben of het misschien aan mijn controller of PES kwaliteiten ligt. O-)
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik méén het! Het lost echt iets op :)
     
  6. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Heb zo'n 20 potjes gespeel inmiddels. Win het merendeel op superstar niveau.

    Maar wat een topper is dit zeg!

    Graphics zijn subliem, gamepkay is iets meer richting fifa maar nog steeds pes at the core, sfeer van stadium ademt echt.

    Dit is de eerste keer sinds jaren dat ik durf te zeggen dat pes beter is dan fifa.

    Verslaafd!
     
  7. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Nice! :D
    Ik ga gelijk even kijken dan. ;)

    Voor de rest speelt het echt heerlijk, tempo is echt geweldig.

    Edit: heb het geprobeerd, maar kom niks tegen van hoe je echt een volley in één keer op de slof neemt, in plaats van hem eerst op de borst aan te nemen.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  8. JoeBarbaroNL

    JoeBarbaroNL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    4
    net effe getraind met schieten nu nogmaar een potje spelen ben benieuwd of t effect heeft ben ook benieuwd wanneer de game in de winkels komt meestal is hij een paar dagen voor de release mischien morgen een gokje wagen :) heb wel zin in een nieuwe voetbal game
     
  9. Sugar Daddy

    Sugar Daddy Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem ook vandaag gespeeld en gisteren fifa demo moet eerlijk zeggen vond fifa raar spelen viel tegen. En pro veraste mij echt speelde heerlijk en idd keeper animaties leken echt realistischet en prachtig. Denk dat het dit jaar een enkeltje pro word.


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
     
  10. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw...simpelweg wauw!

    Waar moet ik beginnen met mijn lofzang!?

    Dit jaar ben ik 33 geworden en, om eerlijk te zijn, had ik zo nu en dan een 'been there done that' gevoel bij een hoop verschillende games die ik speelde. Het had niet die magie, niet die touch, dat speciale dat van een goede game een uitzonderlijke game maakt.

    Ik speel al sinds de Snes PES. Iedere editie op de PSX, PS2, de Xbox tot en met PES 6 op de X360; iedere nieuwe uitgave gaf dat goede gevoel, die goede controle. De game zoog je op om niet meer los te laten. En Toen kwamen Pes 2008 t/m 2013. Het waren in mijn ogen allen mindere edities van mijn geliefde spel, en ik stapte over naar Fifa. Deze game leek goed, zeker nu Konami steekjes liet vallen. Ik had me er bijna mee verzoend, was er aan gewend geraakt. Wist bijna niet meer beter.

    Maar toen...Zonder verwachtingen klikte ik mijn Xbox 360 aan, het dashboard verwelkomde me zoals alleen de 360 dat kan. Ik scrolde naar games->demo's. En daar stond ie' dan....Pes 2014.

    Downloaden. In gedachte dwaalde ik af naar alle avonturen wij samen off- en online hadden beleefd. Ik speelde niks anders in die goede oude tijd. Ik kreeg toch weer een sprankeltje hoop, oude liefde roest immers niet.

    Ik Kies Bayern München tegen Italië. Ik druk alle opties weg, ik wil voetballen, voelen, spelen, ervaren.

    De scheids fluit voor de wedstrijd, de camera kiest positie en ik raak de bal. Binnen 3 seconden weet ik het, voel ik het, zie ik het! Deze animaties, het gedrag van je teamgenoten, subtiele gebaren inbegrepen, de tackels, het verdedigen, zovele opties waar ik nog geen weet van heb, het passen, het schieten, het balgevoel, de snelheid, de gameplay: dit is magie. Dit is Pes!

    Ik heb sinds jaren niet meer zo'n goed gevoel bij een game gehad, heerlijk!

    +Geweldige animaties
    +Geweldig balgevoel
    +Juiste snelheid
    +Heerlijke schoten
    +Heerlijk verdedigen
    +Betere keepers dan in voorgaande edities
    +Geen next gen meer nodig!
    +Beter dan Fifa (qua gameplay)

    The king is back!
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Prachtig stukje SNK Forever :)
    Je hebt volgens mij schrijvers-talent. Ik ben het ook geheel met je eens :b:
     
  12. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Haha prachtig dit...

    Kan ik jouw stuk plaatsen op de pesholland site?
     
  13. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4

    Hahaha goed stukje zeg! :thumbs:
    Zou zo mijn stukje kunnen zijn alleen ben ik 1 jaar ouder :{ en ben ik sinds 2009 overgestapt naar Fifa en vorig jaar terug naar PES, omdat Fifa "DAT" gevoel niet heeft.


    Alleen 1 ding wil ik kwijt over PES 2014.
    Tegen de CPU, kan ik ruimte maken lekker slow paced gaatje zoeken enz.

    Maar nu is het zo dat als ik tegen mijn vrienden (met wie ik ook al sinds de Snes al de Konami serie speel) speel, we vaak de bal afjagen met 2 man.
    Dat je echt moeite hebt om goed eruit te komen.
    Normaal gesproken doe je dan tikje terug enz. Maar dat afjagen dat komt zo op je af :+ (dan wordt het echt zo'n geknungel op het middenveld)
    En de ontvangende speler komt niet snel naar de bal toe, vind ik.
    Normaal gesproken, deed je wanneer je de pass gaf, al gelijk cursor change en naar de bal toe rennen met de speler die de pass moet ontvangen, hier lijkt telkens de verdediger een voorsprong te hebben icm met da afjagen van degene die de bal ontvangt.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  14. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Jullie zullen wel denken.. waar blijft appie
    Ik kom zo met mijn reactie!
     
  15. Dranx

    Dranx Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    53
    Aaaahhrrrggg! Ben verdomme aan het twijfelen nu! Wat speelt die demo geniaal, zeker vergeleken met de baggerversie van vorig jaar.
    Dan toch maar PES erbij dit jaar! Wel heeeeeel blij dat PES weer terug is!
    Hulde!
     
  16. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Okee, dus nu is de demo wel representatief voor het spel? ;)

    Maar goed, ik heb zowel de fifa als de pes demo nog niet gespeeld. Zal ze vanavond eens checken. Ben wel nieuwsgierig geworden door jullie enthousiasme.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Lieve Konami,

    Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle mooie jaren. Zoals jullie weten, ben ik jullie al die jaren trouw gebleven. Dankzij jullie heb ik vrienden gemaakt, prijzen gewonnen en ben ik op plaatsen geweest. Ik heb veel aan jullie gehad. Mijn liefde voor PES is nooit echt weg geweest. Het was weleens wat minder, ik zag zoveel mogelijkheden om het spel beter te maken, waarom zagen jullie dit dan niet? Zoals Louitje altijd zegt: “ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom”, dat gevoel kreeg ik toch wel een beetje de afgelopen jaren.

    Ik zei altijd dat ik PES nog zou kopen als er maar 2 teams in zaten. Dat was ook echt zo, het maakte me niet uit. Nergens kreeg ik het ware gevoel zoals bij jullie game. Ik liet mijn PS2 ombouwen zodat ik de Japanse versie kon spelen, die kwam immers een maand of wat eerder uit. Ik reed naar Duitsland om jullie spel te kunnen spelen. Ik deed alsof ik het gezellig vond om met maten naar Duitsland te rijden, maar het ging me om PES.

    De laatste jaren werd ik ouder, kreeg ik een vrouw en kinderen (ook leuk, maar het is geen PES) en werd de liefde wat minder. Daar waren jullie ook debet aan overigens, want jullie hebben me vaak wanhopig achtergelaten met een defecte game. Ook dit jaar ben ik naar Duitsland geweest, dit keer omdat ik de PS4 wilde zien. Aan jullie probeerde ik niet te denken, die teleurstelling zou ik niet aankunnen. Eenmaal daar aangekomen hebben we met zijn allen toch maar weer jullie game opgezocht (als eerste, want die oude liefde lijkt in je herinnering altijd het mooiste meisje te zijn geweest). Mijn god, wat hebben jullie mij verdriet gedaan. De versie die wij speelde was belachelijk, dat jullie dat aan je fans durven te laten zien. Ik ben zelden zo boos geweest, waar sloeg dit in hemelsnaam op? Ik heb zelfs Fifa gespeeld op de next-gen. En ik wist het helemaal zeker….. Dat wordt Fifa dit jaar. Dat heb ik ook lekker op alle sites waar ik kom gezegd, lekker puh.

    Ik heb ook nog een week of 2 terug een demo gespeeld, daar wil ik het niet eens over hebben. Die demo maakte duidelijk dat PES verleden tijd zou moeten zijn voor mij. Een nieuw tijdperk, ik ga ook Fifa spelen. Het voelde alsof ik een Iphone ging aanschaffen, verschrikkelijk. Maar het moest gewoon gezegd worden, PES 2014 wordt een drama.

    Toen kwam de grote ommekeer. Ik kreeg gisteren al berichten door dat PES 2014 best nog wel eens heel goed zou kunnen zijn. Maar ik durfde niet meer te hopen, ik had teveel gezien, teveel pijn geleden. Toen ging mijn PES maatje mij zitten whats appen. Ik moest echt die demo downloaden, aldus mijn vriend. Ik voelde dan ook weer die kriebels in mijn buik, zou het dan toch? Bij thuiskomt direct het kindernet afgezet (dochter boos, fuck dat, er is een nieuwe PES, je wacht maar) en het spel gedownload. Het was lang geleden dat ik zo benieuwd ben geweest.

    Je begrijpt vast al dat ik weer verliefd ben. Het is alsof je oude liefde een borstvergroting heeft gehad en nog lekkerder is geworden. Deze PES is zoals PES hoort te zijn. Ik voel het, en dat is het belangrijkste. Ik zeg niet dat deze PES flawless is, maar ik voel het weer. Die blijdschap als een aanval lukt, een verdedigende actie gaat zoals ik dat in gedachte heb. Wetende dat je denkt dat je het spel na 30 potjes wel onder de knie hebt, maar eigenlijk nog niets weet. De diepgang is onvoorstelbaar, zoveel mogelijkheden in de gameplay. Die balans, die animaties, die schoten (JAAAAA, ik voel het weer als ik schiet), het fysieke gevecht tussen de spelers, die pace, die passing. Man o man, ik hou er zo van. Die extase na het maken van een schitterende goal, dat heb ik gemist. In voorgaande PES delen nam ik een goal voor kennisgeving aan, that’s all. Nu geniet ik (bijna) van iedere goal. Had ik al gezegd dat die gezichten en die wapperende shirts, de belichting en de sfeer ook eindelijk eens een meerwaarde hebben voor de ervaring. Ik vind het bijna lullig voor de mensen die deze PES niet tof vinden. Al speel je een paar potten, die potentie zou je eigenlijk echt moeten zien. Ik speel ook nog lang niet zoals ik wil en ga kunnen, maar ik zie de potentie en ik weet dat –als ik maar genoeg oefen- het een kwestie van tijd is voordat ik dingen ga doen zoals ik dat wil. Heel veel klopt er aan deze game, er zijn absoluut mindere zaken, maar daar wil ik jullie niet mee lastigvallen. Ze vallen in het niet bij het plezier wat ik beleef bij het spelen van deze game.

    De nieuwe engine doet dingen die echt een positieve wending geven aan PES. Ik geloof dat deze kwaliteitsimpuls echt net op tijd komt. Ik krijg een grote glimlach over mijn smoel als ik bedenk wat ze weleens zouden kunnen gaan doen op de next-gen consoles. Helaas houd dit in dat ik dus toch een PS4 moet gaan kopen, ik kan PES 2015 niet laten liggen. Ik kijk er nu alweer naar uit.
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Tsja, ik ben absoluut nog niet enthousiast.

    Allereerst is het natuurlijk echt schandalig dat cutscenes met een framerate lager dan 10 FPS voorbij schokken, het doet echt pijn aan de ogen....

    Verder zitten oude irritaties er nog altijd in, denk aan een veel te makkelijke steekbal, het feit dat spelers weer vast zitten in een soort looplijn en je daar alleen uit komt met manual controls. (als er een pass is gegeven en je wordt de ontvanger die achter de bal aan rent dan is het onmogelijk om uit die lijn te geraken zonder manual controls te gebruiken)

    Animaties vind ik erg goed maar toch niet zo goed als op de eerdere GIFs, verder ziet het er soms lachwekkend uit als bv. de bal plotseling een andere kant op gaat, dan zie je alle spelers in de buurt exact dezelfde animatie hebben op precies hetzelfde moment.

    Schieten mist de ''oompfh'' van eerdere PES delen, tenminste, zo voelt 't voor mij.

    Scheidsrechter weer dramatisch, keepers nog niet best.

    Nieuwe engine heeft absoluut potentie maar deze versie zou ik persoonlijk alleen op de PC halen, de PS3 en in iets mindere mate de 360 hebben er erg veel moeite mee.

    Wacht wel op PES 2015 op de next-gen consoles iig.
     
  19. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Nog een pareltje :)

    deze zin was prachtig:
    Je begrijpt vast al dat ik weer verliefd ben. Het is alsof je oude liefde een borstvergroting heeft gehad en nog lekkerder is geworden. Deze PES is zoals PES hoort te zijn.
     
  20. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Speelt idd lekker weg.

    Gisteravond 14 potjes gespeeld.

    Fifa 14 demo 1 helft gespeeld. 2e helft vriendin laten spelen en demo daarna verwijderd. :+

    PES demo ga ik nog wel een tijdje kapot spelen.

    Heb niks tegen Fifa...heb het alleen nooit wat gevonden. ik probeer het elk jaar wel leuk te vinden (op aandringen van vrienden).

    Heb al 2 jaar geen footie game gekocht. Daarvoor alleen maar PES...

    Maar goed, blijft jammer dat PES 14 niet op de next-gen consoles komt.

    Anders had ik hem wel gehaald. Nu twijfel ik toch een beetje...
     

Deel Deze Pagina