FM4 [Finished] Open Class Championship [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 15 jul 2013.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ooh jaa had je verteld ja :)

Er staat nu een getunede Clio in mn winkel met minder downforce waarmee ik 1:25.7 heb gereden op suzuka west (kan er nog ietsje sneller mee). Deze matcht daar beter dan de grip-clio denk ik. Ga nu met seat aan de slag.

Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Achja kijken in de garage van een team of zelf de kans krijgen te mogen racen bij een team is toch wel wat anders

3. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Vraagje aan Asjemenou en Flavour,

Psyko Uniqz heeft geen headset kunnen regelen. Hij vraagt of hij toch kan meedoen vanavond.
    Dit was het bericht wat hij mij stuurde: Heb geen headset kunnen regelen. Kan ik alsnog meedoen. Volgende week heb ik m

4. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Hij gaat proberen om mij in een kart van hun een keer te laten rijden;)

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Je zit heel goed in het wereldje merk ik! Ik had idd ook van Luca begrepen dat wanneer het in Italië conform verwachting verliep bij me, dat ik volgend jaar inderdaad samen met Alonso reed, ipv Kimi. Is voor Nicole ook makkelijker, dan zijn we wat vaker bij elkaar. Nu moet ze steeds een heel eind naar me toe reizen als Lewis ergens ver weg rijdt.

Boek maar vast wat kamers inderdaad voor Spa en Monza! Spa is niet nodig, ik verwacht er straks met m'n eigen boot naartoe te kunnen varen! En wat freaky betreft... weet niet at hij van plan is, maar wat mij betreft slapen we gescheiden!

Top dat je de organisatie op je wilt nemen Pieke! Heb ik het nu een beetje druk voor. Zeg maar wat je van me krijgt. :b:

;) ;)

6. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Gewoon 3 persoonskamer hahahaha wat dacht jij dan

7. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas moet ik zo weer naar mijn werk, kreeg hem 20 min. geleden door......
    Valt niet mee van 1 sept al dik 80 uur te hebben staan, maar goed.
    Rest mij niks anders dat ik iedereen veel succes wens met de race van vanavond, ik ga verder niks toezeggen maar hoop er volgende week dan wel een keer bij te zijn, mits dit kan/mag..

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je mag altijd mee doen hoor. Als je races mist mis je natuurlijk punten, maar meerijden voor de winst van races mag altijd! :)

We hebben wel een eerder iemand gehad zonder headset en dat ging wel redelijk. Belangrijk dat jij hem dan voor de start van elke sessie/heat een berichtje stuurt met wat de bedoeling is zodat hij op de hoogte is. Dan kunnen we het deze keer wel doen.

9. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Okee, ik ga dat doen. Ik geef het door aan hem. Komt goed!

10. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    @ Beast Maakt niet uit, geniet nog maar ff van het werken want straks hoeft het niet meer. Als Tender naast Alonso bij Ferrari rijdt, heb ik nog een stuk of 20assistent managers nodig. (Ik ben natuurlijk hoofdmanager), dus jongens komt allemaal goed dankzij Tender en ik natuurlijk :9

Tender, oke ik zal Nicole je nummer doorgegeven ze belt je ff tijdens Suzuka, maar jij kan meerdere dingen tegelijk, en o ja ik werd gebeld door Nestle, ze willen je sponsoren met Chocomel ?

@ Flavour en Freaky: +1

Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  11. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjullie wel dat ik nog mee mag doen :)

12. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zijn mij iets té goed.
    Vond het leuk om mee te rijden maar vond het jammer dat ik op het laatste uitgelachen werd omdat de com. me inhaalde.
    Sorry degene waar ik tegen aan reed, kan niet goed rijden heb ik jullie gezegd.

En laten zien nu.

13. Marcelinho_NL

Marcelinho_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    61
    Nou vond het wel weer een leuke race!! Maar heb nu toch wel even een enorm baalmoment van de eerste ronde..
    Heb dat net nog even terug zitten kijken maar wat een puinhoop opeens in de haakse bocht.

Ik werd er vlak voor nog geraakt door Misja en daarna word geloof ik Novacain in de zijkant geraakt een naar de vangrail geduwd wat ik dus optijd zag en remde, Maar helaas klapte er iemand achter op mij en ook nog van de zijkant dus tiktee ik Novacain aan omdat ik dus doorslipte. Daarna werd ik in 2de haakse bocht ook wel lelijk gesneden.
    Verder nog even leuke momentjes gehad tijdens de race, Helaas een teleurstellende 9de plek aangezien er meer ingezeten had maar me schade aan de downforce rondom was te groot om er nog een strijd mee te leveren in de middenmoot.

Op naar de volgende race!

14. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Was niet zo bedoeld naar jou. Het ging om het feit dat het kon gebeuren. Dat hadden we nog nooit eerder gezien. Je werd niet uitgelachen daarom hoor.

15. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Hattrick gescored\o/
    Kwalificatie ging een klein beetje boven verwachting eigenlijk. Zette me PB neer.
    Heat 1 ging eigenlijk gemakkelijk. AZT B Tender en Renenieuwvennep hadden al meteen een duel dus liep al ruim uit op hun. Laatste 2 rondes het gas ietsjes terug genomen om vingers te sparen;)
    Heat 2 had ik echt een wereldstart. Ging van P12 naar P5 in 2/3 bochten (herhaling van me start komt misschien nog als ik tijd heb van de week). Leuk duel gehad met Misja. In ronde 3 verremde ik me en ging een klein stukje door het gras, gelukkig zag Misja dat en stuurde later in (goed gezien! Stom van mij:+) Rondje 5 pakte ik Misja na de 130R bij het aanremmen van bocht 2.
    Dankzij de vernieuwde tune van AZT B Tender die speciaal gemaakt was voor dit circuit ging het echt goed. Kon ruim 3/4 tiende sneller dan normaal. Mijn dank daarvoor is zeer groot;)\o/:thumbs::thumbs:
    Hele leuke races gehad. Leuk dat er een paar nieuwelingen tussen zaten. Op naar de volgende race:b::thumbs:

P.S. Hier de foto waarom ik zo om moest lachen:+

16. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    nouja. zand erover, jullie weten nu hoe ik rij en ik ga zeker meer oefenen voor de volgende race.

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Redelijke races gereden.

Kwalificatie netjes 4e tijd neer gezet waar ik wel tevreden mee was.

Heat 1 met 1 tiende voorsprong op asjemenou gefinished. Ik was wat gewend aan de Grip Clio tune waardoor het gemis van grip van de snelle tune wat vreemd voelde in een aantal bochten. vooral off line tijdens gevechten miste ik wat snelheid. Daarboven waren de Clio van Loyall en de Corsa van Rene nog sneller op de rechte stukken. Wel lekker spannend heel de race lang, vooral dus het einde met asjemenou met een 5e plek als resultaat.

Heat 2 nam ik een groot risico door een van mijn eerste eigen tunes te gebruiken die tijdens de test sessie eigenlijk niet helemaal goed was. In plaats van de normal aspirated engine van de Clio met spoilers was dit een Clio zonder spoilers en een er zat een supercharger geinstalleerd. Daardoor had ik een sterke start en zat ik al snel voor aan. Ik heb de replay niet gezien, maar ik hoorde dat ik asjemenou geraakt heb in de eerste ronde. Was best rommelig al dus ik heb het zelf niet echt gemerkt, maar excuses. Later in de openingsfase kreeg ik een klap van Divimus die net een later rempunt had dan ik in de hairpin naar links. Daarna was de Clio onstabiel aan de achterkant en was de snelheid die ik met de Supercharger en non-spoilers won niet meer groot genoeg. Zakte langzaam terug naar een 7e plek.

Ik heb vandaag dus alleen in de kwali en heat 1 de tune van Tender gebruikt. Heat 2 was een eigen tune.

18. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Kwalificatie: niet goed, was even niet scherp genoeg.
    Achteraf weet ik eigenlijk nog niet of ik de R130 snelle bocht Dtm stijl mocht nemen.
    Uit gewoonte deed ik mijn best om binnen de lijnen te blijven tijdens de race.
    Volgens mij maakte het weing uit in rondetijd.

Heat 1: door slechte qualifying moest ik mij naar voren knokken.
    De Clio-tune liet mij niet in de steek en duwde mij alweer naar een podiumplek #3.

Heat 2: niet helemaal zonder schade de chaos na de start doorgeworsteld.
    Na wat aandringen tot plek 2 gekomen en kon een gaatje slaan op de achtervolgers. Onbedreigd naar podiumplaats #2.

Opmerkelijk was dat ik een vlot race tempo kon vasthouden tot aan de finish in beide heats.
    Ook de (top)snelheid van mijn Clio maakte het voor mij mogelijk om relatief makkelijk op de rechte stukken een inhaal move te maken, zonder de limieten van mijn rijkunsten te hoeven aanspreken.
    Op banen met kortere rechte stukken zal ik het moeilijker krijgen.
    Ik ben in ieder geval dik tevreden met mijn behaalde raceresultaten.\o/
    Mijn Clio-tune geeft mij het gevoel dat ik weer een 30 jaar jongere gamer ben.:+ Weg met de rollator!

Laatst bewerkt: 12 sep 2013
  19. Annmm

Annmm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt weer Nice mannen, jammer dat ik het heb moeten missen! Volgende week nieuwe kans!
    Greetz Ann

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

20. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Uitslagen en klassementen volgen later. Probleempje met Excel.

Deel Deze Pagina