1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Ja absoluut, dat zeg ik net ook. De PS3 ports vooral in de eerste jaren waren grafisch vaak minder dan de 360 games

    maar de kleuren e.d vallen daar volgens mij niet onder, dat is een kwestie van afstellen

    het gaat meer om details zoals je zegt. Belichting, effectje hier en daar, resolutie van textures, framerate e.d

    ik niet want mensen als je mensen als 'newbs' te omschrijven doe je net zo hard mee aan dezelfde uitlokking. Je kan ook gewoon normaal over de inhoud praten
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Probeer voortaan de bericht te quote op wie je aan het reageren bent mag Joost weten zo. :+ edit- Je had het al door. :p
    Maffia II kan je goed zien dat de 360 't scherper heeft dan de PS3 en is fletser. En dit Heeft niets met instellen te maken. O-)
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  3. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd een goeie tip! Don't feed the trolls:thumbs:
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Misschien versta ik dan iets anders onder fletsheid :+ Alles wat aan kleur gerelateerd is is volgens mij een kwestie van output. Ik kan me lastig voorstellen dat ze de assets op het ene platform andere kleurkenmerken geven dan op een ander platform

    maar ik kan er naast zitten natuurlijk, het is mij alleen nog nooit zo opgevallen (moet ook eerlijk zeggen dat ik qua rechstreekse vergelijking maar een paar games heb ik die op beide platforms heb. Portal 2 en BF3 en nog wat gratis ps+ dingen die ik al op de 360 had)
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik ging voornamelijk voor de exclusive games, nadat ik bij de huidige gen eerst een Xbox 360 had (launchdag) ben ik nadat de PS3 uitkwam eigenlijk gelijk overgestapt.

    Dat is ook een van de grote redens waarom ik erg veel vertrouwen heb in Sony de komende jaren.
    Betekent overigens niet (nogmaals) dat ik een Xbox One niet haal.

    Mensen moet gewoon halen wat het beste bij hun past.
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Heeft allemaal met de gamma correctie van beide consoles te maken. Gamma correctie bepaald het verschil tussen de verschillende grijswaardes. Hoe hoger de gamma correctie, hoe "sneller" wit overgaat in zwart bij een kleurverloop. Het bepaald dus de uiteindelijke helderheid in de games.

    De PS3 gebruikt de gebruikelijke 2.2 waarde die ook op de PC wordt gebruikt, terwijl de 360 een waarde heeft van 2.6. 360 games zijn daardoor dieper qua kleur, maar wel veel donkerder.

    MS heeft dit gedaan omdat het een aanbeveling is vanuit de filmindustrie. Of dit op je huis-tuin-en-keuken TV/monitor er beter uitziet is maar de vraag. Games zijn op de 360 naar mijn mening hierdoor vaak veel te donker. Al helemaal als de game ontwikkelaar zijn games hiervoor niet compenseert.

    Goed voorbeeld is Battlefield 3. Op maps als Noshahr Canals wordt je buiten verblind en binnen zie je geen reet. |:-
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is heel herkenbaar inderdaad

    of tegenstanders die je totaal niet ziet liggen omdat ze in een schaduw liggen op Caspian Border. Terwijl het wel gewoon dag is..
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mijn keuze heb ik absoluut niet door de grafische kracht van de console laten beïnvloeden of afhangen. Ik heb nu gekozen om een Playstation 4 te kopen als console om de volgende punten:

    • Exclusives
      Natuurlijk, de Xbox One krijgt ook toffe games die alleen voor de Xbox One uitkomen. Ik noem een Dead Rising 3, Titanfall etc. Maar voor de rest trekt het me niet zo. Forza is geen game voor mij, op Halo ben ik uitgekeken (4 niet eens gespeeld) en Fable en Ryse hoeven van mij niet zo. Gears of War en die game van de makers van Alan Wake ga ik wel missen. Maar daar tegenover staat dat ik straks op de Playstation 4 aan de gang kan met games die het goed deden op de Playstation 3 en die vrijwel zeker allemaal met een dikke game komen. Ik noem een The Last of Us, Uncharted, Heavy Rain, Jack & Dexter en Ratchet & Clank (beide twee platform games die ik echt mistte op de Xbox) en Ni No Kuni. Ik vind het jammer dat MS veel games geen tweede deel heeft gegeven, met als voorbeeld Lost Odyssey bijvoorbeeld.
      Daarnaast wil ik vermelden dat veel games die ik ga spelen toch wel multiplatform zijn. Metal Gear, Fifa, Battlefield, een GTA, Skyrim 2, enzovoort


    • Playstation Plus
      Ik ben tevreden met wat ik krijg met Xbox Live met wat ik ervoor betaal (30,- per 12 maanden) maar Playstation Network en met name Playstation Plus loopt erg goed op dit moment, dat valt niet te ontkennen. Ik noem alleen al al die games die je gratis krijgt zoals iedereen weet en wat je bij Microsoft krijgt.. Tsja, ik heb meer vertrouwen in Playstation Plus en de online service van Playstation.

    • Vrienden
      Het grootste deel van mijn vriendenkring (ook online) gaat voor de Playstation 4. Dat helpt toch met het 'overstappen' naar een nieuwe console wanneer je een keuze moet maken.

    • Prijs
      Tsja, de PS4 is natuurlijk €100,- goedkoper en daarvan kan ik weer een game kopen, en eventueel Playstation Plus.
     
  9. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gewoon een PS4 omdat ik na een Xbox 1 en Xbox 360 gehad te hebben, weer eens wat Sony games wil spelen:thumbs:
    Ben een beetje uitgekeken op Microsoft atm, meer zit er niet achter eigenlijk haha
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik hoop dat Sony ooit nog met een Destruction Derby komt, dat was namelijk voor mij vroeger de reden om een Playstation te kopen. :+
    Op dit moment heb ik ook meer vertrouwen in Sony, al ben ik wel nog steeds een fan van de Forza en Fable series.
    Voorlopig hou ik dus nog een tijd de 360 ook als de next gen er beiden zijn, even kijken hoe het allemaal gaat lopen en wie er met de games komt waar ik wel echt naar uit kijk momenteel is dat naast Forza en Fable ook de games als The Crew en BF4 maar die multi zijn.

    Dat Deep Down zag er trouwens echt gaaf uit zeg! :thumbs:
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Wel grappig eigenlijk dat je hier ook steeds vaker lees dat mensen gewoon Xbox-moe zijn, komt ook denk ik vooral omdat de exclusives gewoon bagger waren.
    Na het derde deel van Forza/Fable/Gears/Halo had iedereen het wel een beetje gezien en verder waren er niet echte system seller games. Als je ook naar de 360 Exclusives kijkt zie je dat ze de afgelopen jaren geen ruk hebben uitgebracht eigenlijk, enkel wat sequels. Als je dat zelfde lijstje naast de PS3 Exclusives lijst legt...
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben denk ik eerder current-gen moe dan xbox moe.

    Ja TLOU was nog even een leuke exclusive maar voor de rest speel ik mn multiplats nog gewoon op de 360

    Ben gewoon wel toe aan iets helemaal nieuws. Dus niet alleen nieuwe hardware maar ook nieuwe franchises
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaan we weer.
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Vermoeiend idd... Toch blijf ik het topic opzoeken :+
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik check dit topic enkel voor nieuwtjes.
    Dat gezemel tussen Mallakai en co. is alleen maar hondsirritant.
     
  16. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Same.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wow, nu ik dat zie..
    Ik heb ong. 90 games, en slechts 4 daarvan zijn exclusives.. Waarvan 3/4 weer Forza games (andere is... Fable II..)

    :emo:

    Voor de PS3 zou ik zo aan 20 games komen denk ik.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Voor de PS3 heb ik 25 excusives gespeeld, tegenover 10 op de Xbox 360. Zie sowieso nog een stuk of 5/6 exclusives voor de PS3 ertussen staan die ik nog moet hebben though. En zoals eerder gezegd zijn bijna alle Xbox 360 exclusives van jaren terug...
     
  19. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    :thumbs:
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    http://www.oxm.co.uk/51167/?page=23

    Er komen anders genoeg nieuwe Xbone exclusives aan.
    Ik noem een Quantum Break, D4, Project Spark.


    Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013

Deel Deze Pagina