1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gezocht: Nieuwe redactieleden

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sen, 3 aug 2013.

  1. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    De crowdfunding-campagne voor het nieuwe Xboxworld is nu al een overweldigend succes te noemen. Het basisdoel is gehaald en er wordt al gewerkt aan de nieuwe site. Ik dank iedereen hartelijk voor zijn of haar steun!

    Dit betekent dat wij met goede moed verder gaan om jullie een zo goed mogelijke site aan te bieden. Om dit te bereiken hebben we versterking van ons team nodig. We hebben nieuwe, enthousiaste en vaardige mensen nodig voor de nieuwsredactie en voor de algemene redactie. Dat ben jij!

    [​IMG]

    • Wat wordt er van je verwacht als redacteur?
    • Je bent taalvaardig
    • Je weet wat er omgaat in de gamescene
    • Je post met regelmaat nieuwsberichten (elke dag gemiddeld minstens één) of je schrijft met regelmaat artikelen, zoals reviews, previews en specials (elke maand minstens twee)
    • Je levert een creatieve bijdrage aan het team
    • Je staat open voor kritiek

    We hebben meerdere vacatures. Redacteuren mogen gerecenseerde games na het schrijven van een artikel houden. We kunnen je helaas niet betalen voor je werk.

    Lijkt het jou leuk om deel te worden van de redactie van het nieuwe Xboxworld? Reageer dan snel.

    • Wat hebben we van je nodig?
    • Een keuze voor nieuwsredacteur of algemeen redacteur
    • Een CV met relevante informatie
    • Een motivatie
    • Voor algemeen redacteuren een voorbeeldrecensie (het liefst in Xboxworld-stijl)

    Als terugverdienste draag je bij aan de coolste Xbox community van Nederland, krijg je gratis games om over te schrijven en kun je naar industrie-evenementen om de laatse games te spelen.

    Punten voor je stage? Geen probleem!

    Mail reacties naar Casper@xboxworld.nl en wellicht ben jij het nieuwe gezicht van Xboxworld.nl!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2013
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als ik tijd heb,doe ik het, maar dan mijn eigen stijl :p
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gewoon alleen maar linkjes naar andere sites op de FP posten? :+
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Toch een mail gestuurd naar Casper. :thumbs:
     
  5. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik ook :)
     
  6. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    We zijn naar alle sollicitaties aan het kijken. Ik heb een stuk of tien reacties binnen.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik twijfel ... Heb wel destijds Morrowind.nl voor Ubisoft gerund, dus heb wel ervaring :) En ben echt wel een gamer ... hmmm ....
     
  8. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Wie nog wil moet snel zijn. Er zijn al 8 nieuwe redactieleden, ik denk dat ik er nog 1 toevoeg en dan is het wel weer mooi geweest.
     
  9. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel interesse om nieuws te posten en reviews!

    Wordt er wel echt strak bijgehouden dat je per se elke dag een post doet of per week in totaal 7 hebt?? Het kan zo zijn dat ik momenten heb dat ik niet altijd veel tijd heb om wat te schrijven. Wel lijkt het mij erg leuk!

    heb gister ook nog een review gepost op de algemene review thread.
     
  10. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Zou je dan een sollicitatiebrief willen sturen? Dan zal ik die nog meenemen.

    Het hoeft niet zo te zijn dat het er elke dag 1 is, het gaat om een gemiddelde. Natuurlijk niet 30 op 1 dag en de rest van de maand niet. Maar je begrijpt wat ik bedoel.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het lijkt mij geweldig, echt waar. Maar het is gewoon veel te druk thuis, met mijn werk enzo. Jammer, misschien ooit.
     
  12. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    We hebben tien nieuwe redactieleden en zijn niet meer op zoek naar anderen. Bedankt voor alle reacties, we hadden genoeg keus!

    Binnenkort presenteren we het nieuwe team.
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben benieuwd naar het nieuwe team. Zie al wel wat members met nieuwe titeltjes :)
     
  14. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, net te laat zie ik :)
     
  15. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Je kunt een heel overtuigende open sollicitatie proberen.
     
  16. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Om dit verhaal te snappen nemen we een kleine duik in de geschiedenis.

    Ik adem in. We gaan terug naar het jaar 1980. Een klein hummeltje van 5 pond wordt geboren. Hoewel er over dat ‘klein zijn’ vast meerdere gedachten moeten zijn geweest. Ik bedenk me dat ik nog een keer aan mijn moeder wil vragen hoe het geweest moet zijn, maar herpak me net op tijd. Niet doen. Niet beseffend dat ik dit 33 jaar later zou schrijven, keek ik ongetwijfeld glazig de wereld in. Als ik toen had geweten dat Pac Man net een maandje in de arcade hallen was te vinden, had ik me losgerukt uit de armen van mijn moeder om vervolgens een kwartje (die bestonden toen nog) uit de broekzak van mijn vader te pakken en was ik regelrecht naar de Arcade hallen gelopen.

    Ik moest nog 7 jaar wachten, 7 jaar lang was ik gedompeld in een winterslaap, maar toen ontwaakte ik. Onrustig loop ik heen en weer met een glas chocomel in mijn handen . Mijn oog- handcoördainatie is prima, maar de mensen om mij heen besluiten om mijn glas half vol te laten om niet te knoeien. Voorkom je meteen een half leeg/half vol discussie, en dat op 7-jarige leeftijd. Ik kijk mijn oom met een schuin oog aan. ‘Je verveelt je he’, vraagt hij. Rusteloos kijk ik om mij heen, en dan zie ik het. Een oude schoenendoos. Er steekt iets bovenuit. Ik vraag nieuwsgierig wat er in zit. Mijn oom begint te stralen. Dat is een Atari. Een Atari 2600. Ik kijk hem glunderend, doch licht wantrouwend aan. Instinctief voel ik aan dat er iets bijzonders staat te gebeuren. Hij pakt de doos van tafel en roept ‘een klein momentje’. Hij frommelt wat met draden bij de tv en overhandigt me een knuppeltje. Voor het eerst heb ik een joystick in mijn handen, maar besef het nog niet. Het beeld flitst aan. River Raid staat er op het scherm te lezen. Pure magie danst op het beeldscherm. Een aantal tellen later vlieg ik. Ik vlieg echt. Ik waan me in een strijd, vernietig schepen en vlieg verder. ‘Je moet tanken, je brandstof is op’, hoor ik achter me. Nee, nog niet, eerst nog een helikopter uit de lucht schieten. Boem…Ik stort te aarde en mijn missie is voorbij. Ik had toch moeten bijtanken. Even zo snel als mijn eerste kennismaking met deze wereld is begonnen, is hij ook weer voorbij.

    Vanaf dat moment zijn we één. Twee handen op één buik, mijn controller en ik.

    We slaan een aantal jaartjes over en nemen een kijkje in 1991. Ik zie een klasgenootje met een Game Boy op het schoolplein staan. Ik loop er naartoe en hij vraagt me of ik ook eens wil spelen. Natuurlijk wil ik dat, wat een vraag. Zenuwachtig, met klamme handen pak ik de Gameboy vast. De wereld om mij heen wordt kleiner en ik kijk naar het schermpje. Tetris. Ik speel de gehele pauze. Ik wil niet meer stoppen, maar de bel brengt me terug in de dagelijkse realiteit. Die gehele middag bouw ik met oude bakstenen een toren in de vorm van Tetris blokken in de zandbak. Ik teken ze groen met de verf die ik in de schuur vind, naar de kleur van het eerste Gameboy scherm. Mijn toren is af en ik val in slaap. Net voordat ik door mijn zelfgemaakte buis naar beneden val, pak ik de net geplante bloemen uit de tuin vast, maar het mag niet baten. Ik raak verzeild in een onbekende wereld. Ik wil hier weg en ren van links naar rechts. Er komt van alles op me af en ik beschiet ze met mijn pasgeplukte bloemen. Via een paddestoel aan de andere kant van de zandbak kom ik weer naar buiten. Ik voel me groot en sterk.

    In de jaren die hierop volgden maakte ik nog vele avonturen mee. Een held als Dhalsim, wiens armen en benen ik imiteerde door met elastiekjes aan handen en voeten gebonden mijn klasgenootjes te lijf te gaan, was daar een van. Maar dat was toen.

    We schrijven 2013. We zijn in het heden. Ik klik op het profiel van Sen. Diezelfde draak heb ik ook getemd bedenk ik me. Ik besluit te kijken waar hij is gestopt. Een gigantische eindbaas wacht op me. Ik schrik ervan en duik via de nek van het beest pardoes zijn woonkamer in. Zijn vriendin ligt op de bank te slapen. ' Schat, doe je stil', vraagt ze. Ik wil me niet in andermans privé leven mengen, sluip door de kamer en duik achter zijn laptop. Deze staat nog aan. Zijn laatste woorden op het Xboxworld forum zijn: ‘schrijf een overtuigende sollicitatie brief’. Ik loop naar de slaapkamer toe. Sen ligt in een diepe slaap. Hij mompeld iets over draken en Sega console's. Beide handpalmen staan open. Ik leg een rode pil in zijn rechter hand en een blauwe in zijn linker hand. Bij het ontwaken staat er een belangrijke keuze te wachten. Ik schrijf mijn tekst en wacht af...

    Beste Sen, ik adem en leef games.
    Aan jou de keus; wordt het de blauwe of de rode pil?
    Ik hoop op de rode pil, die maakt mij één met mijn o zo geliefde games.
    Ik staar naar mijn scherm en druk op verzenden.

    Ik druk mijn sigaret uit en adem uit.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Baas :thumbs: Aannemen die hap! Al is het alleen voor de columns die die gaat schrijven :D
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Gewoon lekker :cool:
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Lijkt me leuk, maar denk niet dat ik een ideale kandidaat ben aangezien mijn 360 de deur uitgaat en er een ps4 voor in de plaats komt. :+
     
  20. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    En je bent ook een beetje te laat zoals op de vorige pagina te lezen valt :+
     

Deel Deze Pagina