[XOne] Getweaked Alcatel Speedtough ADSL modem --> Xbox Live?

Discussie in 'Games' gestart door The Fish, 15 dec 2002.

1. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    maakt niet uit dat je gave ffies hapert, ik ben zowieso al hardstikke blij dat je iig je best doet om me te helpen. Als ik hiervoor de hepdesk moest bellen zouden ze me niet eens antwoord geven. Dus ookal lukt het niet toch hardstikke bedankt alvast.

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

2. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, maar ik weet nie helemaal hoe dat allemaal moet. Kun je het misschien simpeler uitleggen en iets gedetailleerder?

He ik moet zo gaan. Maar vanavond reageer ik cker weer.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De Alcatel ST met NAT sharing kan maximaal 256 connections tegelijk open hebben staan. Door flink te surfen, met meerdere browserwindows en zeker met meerdere computers, haal je die 256 connections gemakkelijk. Daarna kun je geen nieuwe connections meer openen totdat er een of meerdere expired zijn.

Voor zover ik weet is dat niet zomaar te fixen, om de doodsimpele reden dat de ST daar te weinig geheugen voor heeft. Daarom gebruik ik nu een Linux-doos met IPTables om m'n verbinding te sharen. Die server connect overigens met SIP-Spoofing naar 't modem

Het is een specifiek probleem van de NAT-gateway in het modem, waarbij het ding zelf de connections in een table moet bijhouden. Met PPtP of SIP-spoofing heb je er geen last van. Overigens is het niet zozeer een probleem dat zich 'na een tijdje' voordoet, maar gewoon altijd wanneer je 256 connections open hebt staan. Wanneer je je modem nu tweakt en T.net 10 keer refreshed, is het meteen weer raak.

Daarom moet je IMHO je modem gewoon niet als NAT gateway gebruiken als je meer dan 2 PC's hebt, of heel fanatiek zit te internetten. Echt waar, een oude PC m.b.v. iptables laten routen en een getweaked modem SIP_Spoofing laten uitvoeren voorkomt dan veel irritatie

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    In normale mensen woorden ... De alcatel is niet echt geschikt om als Router te fugeren als je meerdere pc's gebruikt

5. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ok werkt dus niet als router, maar ik heb er een linksys befsr 41 tussen zitten. Zitten mn modem en die linksys nu alle 2 te router of een van die 2. En als mn modem aan het routen is wat kan ik daar aan doen, want dat wil ik dus niet, daar is mn linksys al voor.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    gaat slapen geeft morgen antwoord ... Lastig als ik zelf geen alcatel modem heb... gaat morgen in de handleiding zoeken

7. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo kan je nog wat vinden, of heb je geen zin meer???*)

8. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    weet er iemand antwoord op mijn vraag hoe ik mijn modem (na tweaken) moet instellen dat ik mijn router nog kan gebruiken als router. En toch kan content downen.

even voor de duidelijkheid. Ik heb dan deze connectie

getweakte Modem-->router-->switch-->pc/xbox

verder heb ik adsl van planet kpn (mxstream) met het comfort abonement.

misschien dat iemand die dit ook zo heeft wat screens posten van zijn instellingen.

Laatst bewerkt: 8 mei 2003
  9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Wow, Fardo! Impressive. Nou leer ik ook eens wat.

Ik zat me al af te vragen waarom ik al die problemen niet heb met de Alcatel, maar dat is me nu duidelijk. Ik heb de Alcatel in bridged mode gezet en gebruik een ADSL router achter de Alcatel. De router logt dus in op ADSL en de modem lijkt daardoor niet eens aanwezig te zijn. Daardoor gebruik ik alle IP funkties van de router (dus NAT, DHCP, filters, enz enz) en die is veel makkelijker configureerbaar dan de Alcatel. Ik heb bovendien geen last van MTU gezeur want mijn Alcatel beinvloedt het IP verkeer niet.

10. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    maar waarom kan ik dan nog steeds niet downloaden??
    Ik heb ook moden-->router.
    me router MTU kan wel niet hoger als 1400.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je provider kan jouw nog dwars zitten .. zij kunnen bepalen wat de maximum mtu is ... vaak is dan je up en download speed de bottleneck maw je verbinding is te traag

Nu de ham vraag:

Wie is jouw provider en welke abbo heb jij?

12. bellsprout

bellsprout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heel erg handig dit forum, ga denk ik ook maar eens mijn modem tweaken..:D

13. bellsprout

bellsprout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bijna getweaked..:D de ppp instellingen willen nog niet zo mee werken..:mad:

14. Cisco

Cisco ham sep lou

Leuk Bevonden:
    0
    Als je MTU, TCP, TTL ect waarden van je modem wilt veranderen is dit progje best handig

TCP Optimizer

Laatst bewerkt: 14 jul 2003
  15. Quas

Quas "Hang 'm high!"

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit net ook 2 dagen online met Live ! en mijn modem is ook getweaked.

Heb helemaal geen enkel probleem gehad met instellingen ofzo op de xbox.
    De xbox stelde alles zelf in en ik was zo online.
    Het langste duurde nog het invullen van alle gegevens, maar helemaal geen enkel probleem ermee gehad.

Xbox live
    _O_

16. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    2 vraagjes

Ik heb onlangs xbox live aangeschaft. Nu kan je met xbox live problemen krijgen met de MTU. Ik heb ook een router gekocht, de edimax BR-6104. Wanneer ik deze ertussen doe heb ik problemen met Live. Wanneer ik xbox live direct aansluit heb ik nergens last van.

Ik heb adsl met een UTP alcatel modem wat ik getweaked heb. Deze kan dus zelf de verbinding openzetten....

Kan ik nu een switch halen en die tussen de modem en de xbox en de router plaatsen en kunnen mijn pc's en xbox dan allemaal online?

dus modem->switch->xbox EN
    modem->switch->router->andere windows pc's

Ik kan de MTU niet instellen op mijn router. Als ik em probeer te zetten op bridge mode, dan loopt ie vast en blijft ie zichzelf resseten. Wel ondersteund de router DMZ, als ik de xbox in de DMZ instel, zou het dan kunnen werken?

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dmz werkt niet omdat dan deze nog steeds op MTU 1400 zal staan ... ik zoek wel even verder voor je :) ehm volgens mij heb je aan een sitch voldoende omdat je eigenlijk al een router hebt = modem is je router zelf overbodig geworden ...

18. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    en het plaatsen van een extra hub of switch ertussen, zodat dus de xbox aan de hub zit en die aan de modem? zou dat wel werken? Of heeft een hub/switch ook de problemen met de MTU?

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je jouw modem hebt getweaked en daar de mtu hebt aangepast moet je geen problemen hebben met mtu (mtu=1492) ... als je dit niet hebt aangepast dan heb je nog steeds het probleem

20. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    Het in de DMZ van de xbox met een fixed IP plaatsen heeft wel gewerkt, heb nu (nog) geen problemen gezien......

Modem is dus wel geteaked en zo te zien laat de router nu de MTU et rust en heb ik (voorlopig) geen problemen meer :D

Deel Deze Pagina