De Games die je vastgrepen

Discussie in 'Algemeen' gestart door metzman, 14 jul 2003.

1. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Welke Games hebben een geweldige ervaring achter gelaten, het gevoel dat je volledig in het verhaal en/of gameplay gezogen werd. Het spel waarbij je bijna een traantje wegpikte bij de credit sequence. Het spel dat je telkens weer blijft verbazen over zijn goede uitwerking en sfeer.

Vertel waarom dit zo'n geweldige ervaring was. Misschien leek het spel je eerst helemaal nix of was het je genre niet totdat je het een klein uur gespeeld had. Of had je er heel lang naar uitgekeken en bleek het zelfs beter dan verwacht. Of heb je vrienden en kennisen erbij geroepen om bepaalde problemen op te lossen e.d.

Mijn Games:

Metal Gear Solid

Ja, het eerste wat ik hier van zag was een paar beelden op de TV en werd toen beschreven als een titel die wel eens een grote PSX hit zou kunnen worden, de game was nog lang niet uit destijds en was daarna een lange tijd verdwenen van het toneel, tot de release...
    Een vriend van me had em gekocht op de PSX en had em al een tijd en ook uitgespeeld, terwijl ik me er niet eens zo in verdiept had, was ik eigenlijk toch best nieuwsgierig. Op een gegeven moment nodigde hij me uit voor een Metal Gear Solid week, we hebben toen elke avond steeds een stuk verder gespeeld en het was steeds weer spannend hoe het verhaal zich verder zou ontvouwen en welke uitdagingen ons te wachten stonden. Na de laatste achtervolging en de end credits had ik het gevoel alsof we een miniserie hadden gekeken, alleen dan interactief en dan die laatste avond hadden we nog het gesprek van Ocelot en de president aan het eind ontdekt, toen wisten we al dat MGS 2 zou komen en waren volgde Konami op de voet toen het officieel bekend werd gemaakt...

Outcast

Zeer sfeervolle en mooi gemaakte game met geweldige muziek en interactieve wereld. Ik had de eerste keer dat ik het speelde niet echt door waar ik heen moest en wat ik moest doen, dus toen heb ik het een jaar ofzo links laten liggen van fustratie totdat ik het vervolgens eens logischer ging spelen en ik ontdekte dat ik te ingewikkeld had gezocht. Daarna was ik verkocht en heb het gehele spel helemaal uitgespeeld inclusief zo veel mogelijk "subquests", ik zal op 97 % aan het eind ofzo. De prachtige graphics waren zeker geen gameplayverstoorder en heb veel spannende momenten meegemaakt in dit spel, zeker een toppertje.

Lucas Arts Adventures

Ja ze blijven goed, deze heb ik de meeste lol aan beleeft:

1-Full Throttle - Spannend verhaal en sfeervolle lokaties
    2-The Dig - Dromerige muziek en levende lokaties met bijbehorende flora, fauna en achtergrond geluid
    3-The Curse of Monkey Island - Humor, geweldige tekenstijl en coole kippen (inc. The Devil Chicken)

Dit waren mijn persoonlijke meeste geliefde games.

2. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    diablo 2 vond en vind ik nog steeds wel wat hebben.

3. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Counter-Strike Dman man kan gewoon niet meer stoppen met spelen en de gameplay is gewoon geweldig

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Lucasarts adventures waren geweldig!!! Met name bij Sam 'n Max heb ik zo vaak in een scheur gelegen. Tevens waren de puzzels net niet zó moeilijk dat je het spel gefrustreerd wegklikte. Het is een van de weinige adventures (samen met de eerste monkey island en Full Throttle) die ik zonder walkthrough heb uitgespeeld.

Het spel dat me op dit moment echt enorm geboeid houdt is Project Zero voor de XboX. Super verhaal, super graphics, maar wat nog meer speelt: gameplay die je echt op het puntje van je stoel gekluisterd houdt. Ik bedoel: dit is echt een spel waarbij je gewoon 5 minuten je controller weglegt uit angst. Je weet dat als je de hoek omgaat je een encounter krijgt met een geest. Uit angst durf je niet dus je legt je controller weg. Als je na 5 minuten dan toch eindelijk durft komt er géén geest tevoorschijn. Op het moment dat je opgelucht adem haalt verschijnt die geest ineens wél! Vieze onderbroeken gegarandeerd. Silent Hill 2 was aardig maar niks vergeleken met Project Zero. Het is écht jammer dat veel mensen niet op de hoogte zijn van dit superspel. Misschien maar goed ook, want gamers met een slecht hart overléven dit spel gewoon niet.

Laatst bewerkt: 14 jul 2003
  5. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan me echt helemaal in leven in de zelda games. Eht geweldig hoe dat speelt. Zelfs op de GBA is het super.

Op de xbox heb ik toch echt lang met panzer dragoon orta gedaan. Wat een game. Ondanks dat het idee zo vet simpel is is het echt heel goed uitgewerkt. De muziek, de GFX, het verhaal.... SUBLIEM.

6. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Outcast en Splinter cell

7. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    Starcraft ownage! ik speel die game al 3.5 jaar ofzow. Zelfde voor Tribes2. alleen dan een jaartje minder. En Halo natuurlijk:p

8. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Brute Force, Panzer Dragoon Orta
    die 2 hebben echt een super indruk achtergelaten :D

9. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Warcraft 3, expansion viel echter wat tegen, maar Warcraft 3 is zo vet, ben het al keilang aan het spelen, en heb er nog geen genoeg van :D Echt gewoon een leuke RTS die niet met al die stomme vliegtuigjes en die bullshit werkt...

Verder was Starcraft ook heel goed, maar diez weer een paar jaartjes ouder he... In het begin vond ik het saai omdat het wat "techno" eruitzag, maar vond het toch echt heel vet na een tijdje :)

10. Koe Jager

Koe Jager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel ook al een paar jaartjes Starcraft, volgens vele nogsteeds de beste RTS game op de markt

11. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik zelf vond zelda: ocarina of time echt zo mmoooii was echt een geweldige spel echt mooi verhaal mooi uitgewerkt en wat duurde het lang voordat ik het uitspeelde

en hitman 2 vond ik ook te gek ik ben nu aan het wachte op hitman 3 (oktober 2004 dacht ik)

12. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    warcraft 1 en 3, 2 minder
    diablo 2
    final fantasy 8
    worms armageddon is 100% zeker de game waarin ik de meeste tijd heb gestoken(wel online dan)
    oja, gran turismo 2

13. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    red alert...
    Zeker het spel wat ik het meeste gespeelt heb:p
    Het was voor toen (en nu eigenlijk nog steeds:p) een erg cool spel:+

14. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Final Fantasy X en Metal Gear Solit 2, (heb MGS1 nog nooit gespeeld dus weet ook niet of die beter is). Het was net een film waar je in speelde en dat vond ik juist zo mooi. En het verhaal van FFX vond ik zeer goed en heb dat bij nog geen enkele game eerder meegemaakt. Zou Sudeki ook een goed verhaal hebben?? Ik hoop het.
    En vond RA ook zeer mooi, ik lag er bijna altijd aan als ik maar wat vrije tijd had. Sinds dien heb ik alle RTS games van Westwood gekocht. :)
    Halo heeft bij mij ook een erg goede sfeer achtergelaten, en speel het nu nog vaak. Gewoon het gevoel dat je echt in iemand zit en al die covernant gastjes om je heen te krijsen, en je team mates die om je heen schreeuwen. Heerlijk spel.

ps: zit er ook nog een goed verhaal in PDO dan?? Heb hem nog niet gespeeld. Alleen ff een demo waar je zo in een level gestampt word.

15. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Warcraft III, Metal Gear Solid, Halo, Zelda: Ocarina Of Time,Counter-strike en misschien nog een paar.

16. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Jeroen..Ga Metal Gear Solid 1 spelen...NU! haha...naja ik vind hem zoals velen beter dan 2 en het is leuk om het voorafgaande verhaal te weten... en als je "toevallig" een gamecube hebt, zou ik zeker "Metal Gear Solid - The Twin Snakes" aanschaffen als die uitkomt (Is een remake van Metal Gear Solid met MSG 2 GFX).

17. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Halo en splinter cell voor de graphics, ocarina of time voor de sfeer en adventure.

18. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    MGS1: Zo'n mooi verhaal, je wordt er echt in meegesleept, Meryl neergeschoten?? NOOOOOO!!!!! ''Snake, you got the PSG1, You can use that against Sniper Wolf, Hurry up and save Meryl!''
    Dit zinnetje zal ik van m'n leven niet meer vergeten, weet niet waarom..
    Dit was HET spel voor de ps0ne

FF9: Weer het verhaal. *snik, bjoetievul:'-( Dit was echt heb meest meeslepende spel dat ik ooit heb gespeelt.

PDO: Mooie:
    -graphics
    -gameplay: Simpel maar zo verslavend
    -verhaal: sleept me echt mee, vooral die sub-scenario van die imeriaalse jongen:'-(
    -extra's: zeer veel
    -1 v/d redenen waarom ik een xbox heb gekocht.:p

19. mischa

mischa Guest

onder andere:
    Grim Fandango PC
    Warcraft 2 PC
    Diablo 2 PC
    Perfect Dark N64
    Godeneye N64
    Donkey kong country 2 SNES
    Super Mario 1+2+3+ lost worlds SNES
    Mario Kart SNES

Ik zal het straks even beargementeren maar ik ga nu eerst douchen.

20. DRAGONFLY

DRAGONFLY I'm lovin' it

Leuk Bevonden:
    0
    Halo vind ik fantastisch.. de sfeer, de gfx, het verhaal.. gewoon super! Splinter Cell kwa gfx..

Deel Deze Pagina