De Games die je vastgrepen

Discussie in 'Algemeen' gestart door metzman, 14 jul 2003.

1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ico
    Prachtig mooi PS2 spel. Heb 'm net uit gespeeld. Echt fantastische gameplay en prachtig leveldesign.

MGS2
    Need I say more

Fallout 1 & 2
    Goede humor, toffe gameplay!

Baldur's Gate (alle delen behalve Dark Alliance)
    Geweldig verhaal! Fijne gameplay.

Final Fantasy X
    Ik vind de final fantasy stijl fantastisch. Ook weer erg goed en meeslepend verhaal.

2. emilthe1stking

emilthe1stking King no. 1

Leuk Bevonden:
    0
    Baldur's Gate, er is geen ander.

Verhaal is te mooi, de wereld te meeslepend en de karaketers te geweldig. Het hele gebeuren van je karakter opbouwen van een kleine mannetje dat door een beer wordt gekilld tot uiteindelijk een god die in zijn eentje een draak aankan is te goed voor woorden. Is ook het enige spel, nadat ik het had uitgespeeld, een brok in mijn keel had. Vond het zo jammer dat het avontuur afgelopen was.

Heb het dan ook wel 3 keer uitgespeeld (BG1 EN BG2 uitspelen kost samen ruim 100 uur als je het rusht!)

3. dutchfighter

dutchfighter dead man walking

Leuk Bevonden:
    0
    halo en splintercell.
    gewoon geweldig

4. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat mij helemaal op de kop zette was METAL GEAR SOLID voor de psx. man wat was dat een topgame. Ok nu kan hij niet meer mee op het gebied van gfx enzo. maar voor die tijd was hij echt super.

O ja en natuurlijk halflife...hoe kon ik die vergeten.:9 Wat een geweldige game...kan niet wachten totdat ik mijn nieuwe poctje + halflife 2 erop heb. 8)

Laatst bewerkt: 16 jul 2003
  5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu Metal Gear Solid aan het spelen op mijn PS2 (toch handig dat hij ook PS1 games kan spelen :)). Dat de graphics niet meer top notch zijn, merk je op een gegeven moment ook niet meer.

6. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Metal Gear Solid OWNAGE!! _O_

Iemand anders nog andere meer onbekende persoonlijke toppers gespeeld in deze games jaren?

Ik was trouwens bijna Duke Nukem 3D vergeten, ook een van mij meest gespeelde spellen, ook coole leveleditor waarvoor ik veel heb moeten leren om de coolste effecten te creëren en dingen zoals water, breekbaar glas, destructible walls e.d.. Ook de add-on Life's a beach is meesterlijk :D , GAMEPLAY over GRAPHICS!!

7. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    Games die mij toch wel maanden beziggehouden hebben zijn:

Baldurs Gate
    heb ik pas laat ontdekt (na de release van BG2) via de budgetbak bij bart smit, maar dit game heeft me toch wel heel lang geboeid
    zalig verhaal en het gevoel dat je krijgt als je het speelt: kippevel
    ondanks de nu wel heel erg verouderde graphics speel ik dit soms nog

Doom
    het originele Doom op de pc, imo een gigantische doorbraak voor fps games. was de eerste fps die ik speelde dat zo'n beetje horror getint was. heeft me veel angstige nachten bezorgt
    dit geld in mindere mate ook voor Quake

Halo
    nog een doorbraak op gebied van fps en het eerste xbox game dat ik had (buiten het sega pack dan)
    heb hem eerst met een maat in co-op uitgespeeld, dat was de eerste keer dat het verhaal van een fps mij zo geboeid heeft
    zeker die plotwending waar de flood ineens te voorschijn komt was magistraal
    de eerste keer dat ik The Library lvl speelde zal ik ook wel nooit meer vergeten denk ik 8)

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ownee nog 1 die ik vergat:
    Chrono Trigger, man wat een top rpg, prachtig, goed uitgewerkt, je zag eens een keer de vijanden lopen i.p.v. dat je steeds ondebroken werd door random encounters. Top spel.

9. gevork

gevork Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Shenmue 2 natuurljik:9

GTA 3 en Vice City

MOH: Allied Assault, Spearhead

Mafia

Max Payne

Half Life(ma das al echt wel oud)

10. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind Dead or alive 3 nog steeds de beste game op de xbox...geweldige graphics, veel karakters, veel levels en je had echt veel combos...vooral in de multiplayer is deze game (nog steeds) geweldig..

op de pc vond ik vroeger Oni echt geweldig...dat spel heeft me gewoon echt maanden geboeid...alleen was het wel heel jammer dat me pc steeds vastliep toen ik in missie 14 kwam:{

verder was ik vroeger ook erg verslaafd aan Rayman toen ik 10 0f 11 was...dat spel heb ik toen ook veel gespeeld..
    maar van al deze games vind ik toch nog steeds dat Doa3 het allerbeste is...:p

11. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    DOA3 het mooiste?
    Heb je stront in je ogen?
    Soul Calibur}:]

Indrukwekkend:
    -Mario bros3 NES
    -Dead or Alive 2 Dreamcast
    -Soul Calibur Dreamcast

Ze waren in mijn ogen revolutionair.
    Halo vond ik niet indrukwekkend.
    Graphics zijn uitstekend,AI is hoog, maar niet zo geweldig.

12. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    soul calibur ziet er zeker mooi uit X Heer maar dan vind ik Doa3 toch echt mooier...tja, mischien dat Soul calibur 2 wel mooier is...maar dat moet ik nog maar effe afwachten...

13. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Halflife en Baldurs Gate, voor mij, daar heb ik enorm veel tijd in zitten, vooral Baldurs Gate wat een spel maar je moet er wel van houden!!!

Oh, en natuurlijk niet te vergeteb Dungeon Keeper, wat een wereld spel super gewoon!!!!!

Laatst bewerkt: 16 jul 2003
  14. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    de hele halflife singleplayer serie was toch zeker de BOMB!
    enclave op t moment en warior kings

15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ja Oni ja *)
    Erg goed spel, veel moves die cool waren om te doen. De (weet ff de naam niet meer) überhealth waardoor je ff zo'n paarse gloed om je heen kreeg en sterker werd. Zat best een goed verhaal bij ook nog. Uitgebreide levels.

Ik zag 'm laatst nog liggen voor €39,- terwijl 't al best een oud spel is. Gelukkig heb ik 'm eens bij de Free Record Shop op de kop kunnen tikken voor 8 gulden :cool: (Was foutje ofzo denk ik, spel was niet eens zo heel lang uit toendertijd :+ )

16. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het spel wat mij dus absoluut heeft aangegrepen was/is definitief yager. Het heeft zon mooi verhaal en de wereld waar het zich in afspeelt is mysterieus en heeft hele meeslepende elementen. Toen ik het voor het eerst speelde moest ik echt kwijlen van de graphics en van de sexy look van het landschap (klinkt raar maar het is echt zo). De characters zijn erg boeiend in elkaar gezet en ze hebben allemaal hun verschillende kanten. Zo heeft Tide (de hoofdrolspeler) heel veel gevoel voor humor, en ziet van alles zo wel een beetje het positieve in. En zo heeft bijv. Sara een karakteristiek puntje dat ze erg snel geiriteerd is ( In het begin van het spel vooral).

De voertuigen zijn stuk voor stuk mooi opgebouwd en hebben erg veel detail. De verhaallijn die de game volgt is egt heel erg goed! Het is een soort film alleen dan speel je zelf de hoofdrolspeler.

De gevechten worden uitgevoerd tussen jou in je (ruimte) schip en de DST en tussen piraten. Wanneer je een gevecht hebt met zon tegenstander hoor je ook het commentaar wat hij geeft, het is zo leuk.

De gevechten spreken mij echt enorm aan, het is heel tof. Dan heb je nog een ship database waarin je allerlei stuff kan unlocken.

De omgevingen zijn erg mooi uitgewerkt en ik heb nog nooit zo mooi water gezien in een game!!

echt top game:):):)

Laatst bewerkt: 19 jul 2003
  17. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Das mooi te horen, was van plan om deze game te kopen, maar moest nog wat meer zekerheid hebben of het echt het kopen waard was, zo te horen wel en na wat reviewtjes komt ik tot de volgende conlusie ;)

*gaat maaandag naar winkel en kooopt yager en speeld hem tot ik er dood bij neerval :D

Hopen dat ik ook zo'n gevoel krijg van whoo, dit is echt lijp.

18. lijpo

lijpo Guest

-Halo
    nog steeds he:
    De gameplay de Graphics de sound en nog rijp voor verbetering ook nog:cool:

-Mario Kart op de snes: blijft leuk om te doen

-Mariospelletjes: Je blijft met deze game ook doorspelen hoe vraag het me niet.

-RTCW op de pc:
    De MP is en blijft fantastisch.

19. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Halflife, Panzerdragoon Orta en Wolfenstein et
    /Mod Beetje onderbouwen met meningen zoals de anderen doen :)
    anders is dit een vrij nutteloze post

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel de meeste games al eens zijn genoemd geef ik ook maar even mijn lijstje:

Metal Gear - NES : De eerste keer dat ik in aanraking kwam met Solid Snake. Deze game was zo verslavend. *pinkt even een traantje weg.

Metal Gear Solid - PSX : Tja... simpelweg de game der games op de PSX. Over deze game kun je niet anders spreken dan met het diepste respect en had een waanzinnige verhaallijn.

Metal Gear Solid 2 - PS2 : Het schitterende vervolg op een van de beste franchises ooit.

Tomb Raider - PSX : Mijn eerste game voor de PSX. Een aktie/adventure game van de bovenste plank.

Resident Evil/Silent Hill - PSX : Dankzij deze twee games is het horror/survival genre nu mijn favoriete genre geworden.

Final Fantasy 7 - PSX : Mijn eerste RPG. De personages, het verhaal, de gevechten, de enorme wereld... alles was schitterend aan deze game. Voor mij persoonlijk de beste game aller tijden.

Final Fantasy 9 - PSX : Wederom een game waarbij je de realiteit aan je voorbij kon laten gaan en je kon wegdromen in een schitterende fantasie wereld.

Final Fantasy 10 - PS2 : Zie FF9. Met werkelijk schitterende graphics.

Devil May Cry - PS2 : Een fantastische game in een donkere gothische wereld. Just the way i like it.

Deus Ex - PS2 : Een geweldige mix van verschillende stijllen verpakt in een geweldige game.

Medal of Honor 1 en 2 - PSX : Geweldig sfeervolle WW2 shooters met enkele memorabele scenes.

Medal of Honor Frontline - PS2 : Zie MoH 1 en 2. Met name de hectische straatgevechten waren fantastisch.

Halo - XBox : De beste shooter die ik tot nu toe heb gespeeld.

ICO - PS2 : Simpelweg een van de mooiste en meest sfeervolle games ooit.

GTA 3 - PS2 : Het geweld, de humor, de vele extra opdrachten en de heerlijke vrijheid om gewoon een beetje rond te rijden met een lekker muziekje op je autoradio maakten deze game tot een van mijn favoriete games ooit.

Shadow of Memories - PS2 : Een zeer originele game die helaas wel wat te kort en te makkelijk was.

Laatst bewerkt: 20 jul 2003

Deel Deze Pagina