[MotoGP 2] Bike Set-Ups

Discussie in 'Algemeen' gestart door WouteR, 15 jul 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Laatst gingen er al wel wat lijstjes de rondte met bike set-ups voor de verschillende circuits maar dat was al een tijdje geleden - En daar ik gisteren nog met iemand reed die met totaal andere set-ups rijd dan ik vraag ik me af in welke 'richting' je de bike set-up moet zoeken per track. Ik heb het wel grotendeels in orde, maar ben benieuwd naar wat jullie voor bike set-ups gebruiken.

    Hieronder staat het lijstje zoals Tuur dat een dikke maand geleden hier op het forum pootte. Ben benieuwd of die 'opvattingen' over bike set-ups verandert zijn, en nog beter; Wat jullie de beste bike set-ups vinden.

    Zo las ik op PlanetMGP dat je eigenlijk altijd met High gears moet rijden, behalve op Valencia (low). Dat kan ik me echter niet voorstellen. Nougoed, ik ben niet helemaal retarded op dit gebied, maar gewoon nieuwsgierig naar jullie visie's :)

    Suzuka: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Phakisa freeway: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Jerez: Tire compound: hard
    Gear ratio: normal
    Front suspension: 8
    Rear Suspension: 8
    Wheelbase: 1400

    Le mans: Tire compound: hard
    Gear ratio: normal
    Front suspension: 8
    Rear Suspension: 8
    Wheelbase: 1400

    Catalunya: Tire compound: hard
    Gear ratio: normal
    Front suspension: 8
    Rear Suspension: 8
    Wheelbase: 1400

    Mugello: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Assen: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Donington: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 9
    Rear Suspension: 9
    Wheelbase: 1400

    Sachsenring: Tire compound: hard
    Gear ratio: normal
    Front suspension: 8
    Rear Suspension: 8
    Wheelbase: 1400 of 1420

    Brno: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Rio: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Motegi: Tire compound: hard
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Estoril: Tire compound: hard
    Gear ratio: low
    Front suspension: 0
    Rear Suspension: 0
    Wheelbase: 1400

    Sepang: Tire compound: hard
    Gear ratio: normal
    Front suspension: 7
    Rear Suspension: 7
    Wheelbase: 1400

    Philip Island: Tire compound: hard Yamaha 500
    Gear ratio: high
    Front suspension: 10
    Rear Suspension: 10
    Wheelbase: 1400

    Valencia: Tire compound: hard
    Gear ratio: low
    Front suspension: 5
    Rear Suspension: 5
    Wheelbase: 1400

    Sheridan: Tire Compound: hard Yamaha 500
    Gear ratio: high
    Front suspension: 9
    Rear Suspension: 9
    Wheelbase: 1400
     
  2. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je op philip island uw wheelbase op 1400 zet kan je dan nog goed die eerste bocht powersliden???
    En mijn setup is: hard, normal, 10-9,1440 of soms eens 1400 maar ik ben dan ook maar average speler é.
     
  3. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    1 vraag waarom op sheridan en philip island de Yamaha?
     
  4. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet veel bochten dus gaat het meer om de snelheid van de motor, de Yamaha of de Honda RC zijn beduidend sneller dan de Honda NSR vandaar.
     
  5. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Die yamaha is de snelste 2 stroke die er is en je hebt nogal veel rechte stukken daar dus daarmee vinden sommige die beter.
    Misschien zelf eens die moto uitproberen?
     
  6. kingarthur

    kingarthur Ownage

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan met die fiets toch wel de bochten halen, die zijn toch niet te moeilijk en je haalt er winst uit om harder te kunnen gaan. En overal high gear is echt zwets. Neem bijv estoril, als je 3 uur moet wachten totdat je een meter verder bent lijkt het me niet echt sneller. Maar ja wie ben ik. Binnenkort ga ik weer mgp2'en en dan ga ik wel weer experimenteren.
     
  7. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb daarnet weer mugello zitten racen en raar maar waar, ik ben sneller op normal gearbox :-s.
    Ik heb gvd 45min zitten racen en geen enkele keer mijn tijd verbroken:mad::mad::mad:
    Ik sta op iets van 1.30. ....Maar mijn probleem is: als ik in mijn begin sneller ben dan verneuk ik het gegarandeerd in een van de laatste bochten:confused:
    En king tuur ik ga dan wel duimen voor je want die andere zijn toch wel al een stukje sneller dan jou.
    GL!!
     
  8. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien is t ff overzichtelijker als je enters tussen de verschillende banen zet....want zo is t nogal onoverzichtelijk???
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Check :)

    Overigens zie ik nu pas dat Tuur dat lijstje ooit al eens heeft geupdate, want het zit er behoorlijk anders uit dan het lijstje dat ik destijds had geprint :cool:
     
  10. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bent een entertje vergeten tussen Jerez en Le Mans.
    En waarom soms suspension 10 10 dan weer 9 9 dan eens 8 8??
     
  11. kingarthur

    kingarthur Ownage

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er wel verschil zal zijn tussen 10 en 8 en aangezien jerez en le mans niet de hoogste snelheidsbanen zijn kan de suspension wel wat zachter. En de gear ratio op mugello hangt af van hoe je rijdt. Als je vaker wat slechter uit de bocht komt kun je beter normal pakken maar als je met veel snelheid overal uit komt kun je beter high pakken.
     
  12. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft dat ook verschil omdat ik op automatic rijd en daarom mijn acceleratie ietsje zwakker is en omdat jij op manual rijdt jij uw trage acceleratie op high kunt compenseren door uw manual shifting??? En die suspension op 10 of op 8 hoeveel verschil maakt dat dan??1sec?2sec?
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee, gaat echt hooguit om tienden.. (het suspension verschil) maar vooral om het 'gevoel' denk ik - én constantheid
     
  14. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dacht ik ook. Wheelbase daarentegen...
    Als ik wil kan ik wel beter rijden maar ik mis gewoon zoveel bij sommige bochten. Zeker de laatste:mad:
    Ik zal me der wel eens op toeleggen als ik tijd heb.
    (Btw Wouter speel je nog vanavond???)
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ga zo wel ff racen ja :) Vanmiddag ging het niet zo lekker, dus ben benieuwd hoe het nu gaat
     
  16. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok ik wou je gisteren adden maar had je gamertag niet onthouden en internet zat in xbox:)
    Nu weet ik hem en kga je strax adden.
     
  17. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze setups zijn goed hoor. Alleen dat 9-9 of 8-8 slaat op stront. Ik ben begonnen met een andere setup dan die 10 10 1400 door op estoril em op 0-0 te zetten. Dat merk je wel goed dus het zal wel wat uitmaken. Puur beetje gissen. Maar als je niet zo goed bent is het zeer onverstandig om met 1400 wheelbase te rijden. dan kun je beter 1420 of 1440 nemen om de stabiliteit te verhogen. Ikzelf heb ook wat problemen soms met 1400 dus ik weet nog niet of ik in de competitie met 1400 of 1420 ga rijden. Aangezien constant rijden belangrijker is is 1420 mayB beter.
     
  18. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Yup of zet hem gewoon direct op 1440:)
    Ik ben ook overgeschakeld van 1440 naar 1420 en soms 1400 maar daar durf ik wel eens te crashen.
     
  19. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelijk heb je alex v, ik had ook de boel eerst lekker op 1400 gezet, en dat kost me een hoop. Ik zwieber dan soms heen en weer, erg moeilijk dat dan nog te corrigeren. Kostbare seconden verloren. Dus op sommige tracks maar weer terug naar 1420 of 40, liever meer grip, dan ff de zijkant raken.

    mX
     
  20. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nu weer een 1400 man. Heb het weer onder de knie. Maar het eerder geplaatste advies dat andere mensen als ze het niet kunnen beter met 1420+ kunnen rijden geldt nog steeds. Merk nu ook het verschil in suspension. De langzame bochten haal je makkelijker omdat je toch wat meer grip hebt op een lage suspension, maar de snelle bochten waar je ook veel stabiliteit moet houden vragen toch om een hoge suspension. Voor mij is het nog beetje testen wat t fijnst is.
     

Deel Deze Pagina